PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawo do zasiłku a zlecenie

  • 1. Data: 2009-05-28 04:51:29
    Temat: Prawo do zasiłku a zlecenie
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Witam
    Z końcem maja, kończy się moja umowa o pracę (czas nieokr) z pracodawcą.

    Mam na oku nową pracę (póki co okres PROBNY 3MIES) - ale i parę pytań:

    1) Jeśli po tych 3mies mi podziękuje - czy mam prawo do zasiłku w Urzędzie
    Pracy? Na jaki czas (3 czy 6 mies)?

    2) Czy będąc na zasiłku - mogę wykonywać prace na umowę / zlecenie?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2009-05-28 05:08:20
    Temat: Re: Prawo do zasiłku a zlecenie
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > 1) Jeśli po tych 3mies mi podziękuje - czy mam prawo do zasiłku w Urzędzie
    > Pracy?

    Prawo do zasiłku daje przepracowanie ostatniego roku z wynagrodzeniem
    minimum na poziomie minimalnej stawki krajowej, także wymogiem jest okres i
    wysokość wynagrodzenia a nie fakt zatrudnienia u jednego pracodawcy.

    > 2) Czy będąc na zasiłku - mogę wykonywać prace na umowę / zlecenie?

    Nie.

  • 3. Data: 2009-05-28 05:24:05
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

    > Prawo do zasiłku daje przepracowanie ostatniego roku z wynagrodzeniem minimum
    > na poziomie minimalnej stawki krajowej,

    Pracowałem parę lat - więc ten wymóg mam spełniony. Rozwiązanie nastąpiło a
    podst porozumienia stron - a więc mam prawo do zasiłku 3mies.

    Zatem, kiedy mam się zarejestrować w Urzędzie Pracy, bo nie bardzo to
    rozumiem...
    Czy od razu i (gdy od 1go czerwca) dostanę NOWĄ pracę na 3 mies - to mi ten
    zasiłek przepada, czy "zawiesza" się i odwiesza po tych 3mies (gdy nowa umowa
    wygaśnie)?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 4. Data: 2009-05-28 06:20:44
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    Negatyw pisze:

    > Zatem, kiedy mam się zarejestrować w Urzędzie Pracy, bo nie bardzo to
    > rozumiem...
    Jak będziesz bezrobotny. Czyli jak skończy ci się umowa i nie będziesz
    miał następnej

    O ile dobrze pamiętam, to przy rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron
    zasiłek dostajesz na okres trzech miesięcy ale dopiero po trzech
    miesiacach od zarejestrowania w UP

    > Czy od razu i (gdy od 1go czerwca) dostanę NOWĄ pracę na 3 mies - to
    > mi ten zasiłek przepada, czy "zawiesza" się i odwiesza po tych 3mies
    > (gdy nowa umowa wygaśnie)?

    nie ma czegos takiego jak zawieszenie. Jesteś bezrobotny, to możesz sie
    jako taki zarejestrować i przy spełnieniu odpowiednich parametrów
    będziesz miał np. prawo do zasiłku. i sytuacja się powtarza - jeżeli w
    okresie ostatnich 18 miesięcy przepracowałeś 365 dni...

    przykładowy opis, na szybko znalazłem z PUP Kieleckiego
    http://www.pupkielce.pl/obsluga/zasilek.html

    musisz sprawdzic jak jest w twoich okolicach, bo zdaje się że ten okres
    18/365 może się trochę różnić

  • 5. Data: 2009-05-28 07:17:38
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 28 May 2009 07:20:44 +0100, grom@x napisał(a):

> [...]
    >
    > O ile dobrze pamiętam, to przy rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron
    > zasiłek dostajesz na okres trzech miesięcy ale dopiero po trzech

    Po trzech tak, ale nie na trzy, tylko na 3, 9, 15... miesięcy. Zależy gdzie
    mieszka, ile ma lat pracy, ile ma lat...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2009-05-28 09:09:20
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 28 May 2009 07:08:20 +0200, Jackare napisał(a):

    > Prawo do zasiłku daje przepracowanie ostatniego roku z wynagrodzeniem
    > minimum na poziomie minimalnej stawki krajowej, także wymogiem jest okres i
    > wysokość wynagrodzenia a nie fakt zatrudnienia u jednego pracodawcy.

    Kryterium jest odprowadzanie składek na Fundusz Pracy z przychodu równego
    co najmniej minimalnej płacy w okresie co najmniej 12 miesięcy przez
    ostatnie osiemnaście miesięcy.

  • 7. Data: 2009-05-29 06:07:32
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 28 May 2009 11:09:20 +0200, Herald napisał(a):

    > Kryterium jest odprowadzanie składek na Fundusz Pracy z przychodu równego
    > co najmniej minimalnej płacy w okresie co najmniej 12 miesięcy przez
    > ostatnie osiemnaście miesięcy.

    Nie do końca tak... W większości przypadków decydujące jest
    _istnienie_obowiązku_ odprowadzania tych składek.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl