PracaGrupypl.praca.dyskusje › Za stary na lektora?!?

  • 1. Data: 2003-12-01 14:44:16
    Temat: Za stary na lektora?!?
    Od: "Paweł " <p...@g...pl>

    Czy 35 lat to za dużo jak na lektora? Składałem CV do kilku renomowanych
    (uchodzących za bardzo dobre) szkół na lektora języka niemieckiego i przez
    żadną nie zostałem zaproszony nawet na rozmowę. Nie wiem o co chodzi. Jestem
    po Germanistyce na UW, po stypendium naukowym w Niemczech, napisałem od
    podstaw autorski plan nauczania niemieckiego w LO i został bardzo dobrze
    oceniony i przyjęty przez dawniejszy WODN, mam kilkuletnie doświadczenie w
    nauczaniu w LO i jako lektor, także języka gospodarczego
    (Wirtschaftsdeutsch). Mam doświadczenie tłumacza (pisemne i ustne)w
    niemieckiej firmie i dla znanego polskiego wydawnictwa. Mam równiez inne
    doświadczenia, ale z punktu widzenia pracy lektora nieistotne, więc nie
    będę pisał. Czy to za mało, by być lektorem? Czy może za dużo lat mam w
    dowodzie? Czy ktoś z forumowiczów wie, o co chodzi? Będę wdzięczny za
    oświecenie mnie w tej materii.
    Paweł

  • 2. Data: 2003-12-01 17:47:15
    Temat: Re: Za stary na lektora?!?
    Od: j...@o...pl

    > Czy 35 lat to za dużo jak na lektora?

    Ano, niemało.

> [...]
    > (Wirtschaftsdeutsch). Mam doświadczenie tłumacza (pisemne i ustne)w
    > niemieckiej firmie i dla znanego polskiego wydawnictwa.

    Cóż, a Twój głos? Bądź, co bądź ma 35 lat

> [...]
    > będę pisał. Czy to za mało, by być lektorem? Czy może za dużo lat mam w
    > dowodzie? Czy ktoś z forumowiczów wie, o co chodzi? Będę wdzięczny za

    Może właśnie decydujące o odrzuceniu aplikacji? Proponuję zapytać wprost o
    powód odmowy. Myślę, że ewentualnie rozmowa z niedoszłym pracodawcą będzie
    wskazaniem powodów?
    Życzę powodzenia w szukaniu pracy
    JacekG

  • 3. Data: 2003-12-01 19:34:18
    Od: "Marcin Wirkus" <m...@W...com>

    hmm tak mi sie pomyslało że może masz za dużo doświadczenia i wyszli z
    założenia że bedziesz za drogi bo mogą biednych studentów wyrżnąć do suchej
    nitki za marne grosze

    może z takim doświadczeniem warto szukać pracy w innych dziedzinach

    Poz
    Wirky
    www.nadmorzem.com - www.konferencje.net
    email: info@[wytnij to bo nie dojdzie]nadmorzem.com - gg: 1122902 - tel.
    0508259065

  • 4. Data: 2003-12-01 19:37:26
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Hm, a moze stanowisz za duze wymagania finasowe?
    Chodzi o to ze znajda kogos nadajacego sie, ale za duzo mniejsze
    pieniadze...
    To ze z nizszymi kwalifikacjami to inna sprawa
    TMK

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 5. Data: 2003-12-01 23:22:35
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Mon, 1 Dec 2003 14:44:16 +0000 (UTC)
    "Paweł " <p...@g...pl> wrote:

> [...]
    > za mało, by być lektorem? Czy może za dużo lat mam w dowodzie? Czy
    > ktoś z forumowiczów wie, o co chodzi? Będę wdzięczny za oświecenie

    hm... wiesz, ja na twoim miejscu zadzwonilabym do tych szkol (o ile nie
    minelo zbyt duzo czasu jeszcze) i grzecznie poprosila o wyjasnienie,
    dlaczego twoje CV zostalo odrzucone. nie z pretensjami, nie, wyjasnij na
    pcozatku ze chcesz po prostu wiedziec, co jeszcze musisz nadrobic, zeby
    byc lektorem.

    byc moze nikt ci nie odpowie, ale jesli ktos jednak pofatyguje sie,
    bedziesz mial lepsza informacje od 10 wypowiedzi na tej grupie.

    nic nie tracisz, a mozesz cos pozyskac.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 6. Data: 2003-12-02 10:31:47
    Od: "Krzysztof" <k...@i...grupy.pl>

    Skoro tak sie dzieje to jest kilka rozwiazan:
    1. znajomosci - moze wygrywaja ci ktorzy je maja.
    2. rozpocznij wlasna dzialalnosc, zacznij od prywatnych lekcji ...
    3. nie wiem jaka umowe sobie zakladasz, ze podpiszesz. w tej branzy jest
    tak: polak - najlepiej student bo malo chce i malo kosztuje, a dotego
    rodowity np. niemiec. troche drozszy ale w takim ukladzi firma sie reklamuje
    ze tu ucza obcokrajowcy.
    4. chodzic i byc natretnym do skutku (nie zawsze pozytywnego).
    5. internet i tlumaczenia dla biur.

    Co jeszcze mozna ci powiedziec - taki jest rynek... a ww. punkty pewnie
    tycza sie wiekszosci przypadkow. Moze glupie to co pisze ale niestety mam
    takie wyobrazenie na ten temat po obserwcji moich znajomych i ich staran w
    zakresie szukania pracy (lektora).