PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS - wyliczenie kapitalu poczatkowego, pytania (dlugie)

  • 1. Data: 2006-11-14 17:15:55
    Temat: ZUS - wyliczenie kapitalu poczatkowego, pytania (dlugie)
    Od: "Alicja" <a...@a...pl>

    Dziś dostałam wyliczenie kapitalu poczatkowego i mam pare pytanie z tym
    zwiazane.

    Moze najpierw naświetlę sytuację. ZUS mi nie wyliczył pracy w 2 firmach (nie
    moze jednoznacznie okreslic czy to okres skladkowy czy nieskladkowy), bo:

    1) z firmy A nie dostarczyłam druku Rp-7 (dostali tylko umowe o prace i
    świadectwo pracy). Przepracowalam tam łacznie niecałe 4 miesiące i pensja była
    wtedy wysokości lacy minimalnej. Z jednej strony Firma nie zostala zlikwidowana
    (z tego co wiem wtedy dokumenty laduja do jakiegoś archiwum), a z drugiej
    strony nie wiem gdzie jej szukać.

    2)firma B wg ZUSu ten zakład pracy nie figuruje w ewidencji platników skladek
    (dostarczylam umowe o prace, swiadectwo pracy, w legitymacji ubezpieczeniowej
    był odpowiedni wpis o wynagrodzeniu łacznie z chorobowym). Aha jesli ma to cos
    ułatwić to nr NKP mam wbity do starego dowodu osobistego. Pracowałam tam 3
    miesiace na pól etatu za polowe płacy minimalnej.

    Od decyzji mogę sie odwolac do miesiaca potem jest ona wiąząca.

    Czy jest sens sie upominać ? Bardziej mi chodzi o ten okres ubezpieczenia
    (łącznie niecałe 7 miesiecy) niż o kwotę (na całe szczęscie od prawie 8 lat
    dostaje pensję nieco powyżej średniej krajowej, wiec ta kwota no i tak za
    bardzo nie podwyższy mojej emerytury). Co prawda do emerytury mi jeszcze daleko
    (mam 32 lata) ale nie chce aby sie nagle okazało gdy osiagne wiek emerytalny,
    że wlaśnie mi zabraklo tych 7 miesiecy do czegośtam. W koncu jako kobieta musze
    sie liczyc z przerwami w pracy z tytułu ewentualnego urlopu macierzynskiego lub
    wychowawczego. Oraz liczyc sie z tym ze moge kiedys byc w przyszlosci osoba
    bezrobotna.

    pozdrawiam,

    Alicja

  • 2. Data: 2006-11-15 12:57:19
    Od: "Monika" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Alicja" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    macierzynskiego lub
    > wychowawczego. Oraz liczyc sie z tym ze moge kiedys byc w przyszlosci

    Cześć ja bym się odwołała. Mam podobny problem tez kiedyś pracowałam na pół
    etatu w firmie która nie istnieje już w moim mieście i tez jej teraz szukam
    tzn. szukałam jak miałam czas ale teraz pracuje na okrągło czyli od 8.00 do
    17.00 i wszystko jak wychodzę z pracy to jest pozamykane.Nierozómię tylko
    po co ten kapitał początkowy mamy zbierać już teraz, i dlaczego mamy to
    robić
    my a nie oni? W końcu to ich robota sprawdzić czy i kiedy były zapłacone
    składki, przynajmniej mi się tak zdaje.
    Przykład: w mieście A jest 3 firmy i oczywiście ZUS pracowałam we wszystkich
    i z wszystkich mam świadectwa pracy. 2 z nich zarejestrowane są w mieście A
    a 1 w mieście B. ZUS przysyła mi kapitał początkowy w którym uznaje mi tylko
    2 z miasta A, to kto ma sprawdzić czy były płacone składki w firmie z miasta
    B ja czy oni?
    Pozdrawiam Monika.

  • 3. Data: 2006-11-16 19:48:34
    Od: "filigaro" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Monika" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > robić
    > my a nie oni? W końcu to ich robota sprawdzić czy i kiedy były zapłacone

    bo ZUS nie dysponuje takimi danymi ( firmy zatr. powyżej /chyba/ 20
    pracowników odprowadzały składki grupowe, imienne składki tylko te małe)

    Ty.
    Pozdr.A.