PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzienie podczas umowy na czas określony

  • 1. Data: 2006-11-14 17:52:11
    Temat: wypowiedzienie podczas umowy na czas określony
    Od: pawex <""pawexxx\"@[no spam]o2.pl">

    Mam pytanie i proszę o pomoc, mam umowę na czas określony i 2-tygodniowy
    okres wypowiedzenia.
    Mam nową ofertę pracy od 1 stycznia 2007, czy mam wypowiedzieć dopiero w
    drugim tygodniu grudnia czy może powiedzieć już teraz i teraz
    wypowiedzieć z dniem np 31 grudnia?
    A chciałbym zachować okres wypowiedzienia i nie odchodzić za
    porozumieniem stron?
    Jak się pracodawca dowie to może mnie zwolnić wcześniej z zachowaniem
    2-tygodniowego okresu wypowiedzienia a na tym mi nie zależy.
    Chodzi mi o to że mój szef może mieć potem problemy ze znalezieniem
    kogoś na moje stanowisko (chodzi jeszcze o święta) a to jest jedyny
    pożądny gość w tym zakładzie i nie chciałbym mu robić problemów.

  • 2. Data: 2006-11-14 19:24:14
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 14 Nov 2006 18:52:11 +0100, pawex <""pawexxx\"@[no
    spam]o2.pl"> zakodował:

    >Mam nową ofertę pracy od 1 stycznia 2007, czy mam wypowiedzieć dopiero w
    >drugim tygodniu grudnia czy może powiedzieć już teraz i teraz
    >wypowiedzieć z dniem np 31 grudnia?

    Wypowiedzenie dwutygodniowe kończy się trzeciej soboty od momentu
    złożenia.

    Czyli jak złożysz wypowiedzenie między 11 a 16 grudnia to pracujesz do
    30 grudnia. Nie ma opcji (oczywiście poza porozumieniem stron) żebyś
    pracował do 31 grudnia.

    Dopytaj się też, czy faktycznie zatrudnią Cię od dnia świątecznego
    jakim jest 1 stycznia.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-11-14 19:29:55
    Od: Cezary Morga <c...@d...pl>

    pawex wrote:

> [...]
    > kogoś na moje stanowisko (chodzi jeszcze o święta) a to jest jedyny
    > pożądny gość w tym zakładzie i nie chciałbym mu robić problemów.

    imho powinienes mu chociazby powiedziec skoro jest w pozadku wzgledem ciebie
    to i ty moglbys byc w pozadku wzgledem niego. Wypowiedzenie natomiast
    mozesz spokojnie zlozyc pozniej...
    --
    Cezary Morga

  • 4. Data: 2006-11-14 20:07:40
    Temat: Re: wypowiedzienie podczas umowy na czas okre?lony
    Od: pawex <""pawexxx\"@[no spam]o2.pl">

    Kaizen napisał(a):
> [...]
    > pracował do 31 grudnia.
    >
    > Dopytaj się też, czy faktycznie zatrudnią Cię od dnia świątecznego

    Nie no oczyiście że mam pracę dopiero od 2 stycznia ale to chyba nie
    jest problem.

    O tym wypowiezieniu woem ale nie wiem czy jak powiem wczęsniej mojemu
    szefowi to czy mogą mnie wcześniej zwolnić czy nie? bo przecież oni też
    mogą wypowiedizeć mi umowę, a może nie jak ja im chcę wypowiedziec?.

    A w tej następniej firmie muszę już teraz powiedzieć że do nich
    przechodzę więc ukrywałbym to przez miesiąc.

  • 5. Data: 2006-11-14 20:11:14
    Od: pawex <""pawexxx\"@[no spam]o2.pl">

    Cezary Morga napisał(a):

    > imho powinienes mu chociazby powiedziec skoro jest w pozadku wzgledem ciebie
    > to i ty moglbys byc w pozadku wzgledem niego. Wypowiedzenie natomiast
    > mozesz spokojnie zlozyc pozniej...

    CZyli doradzasz żebym powiedział mu teraz ale wiem że jakby się
    dowiedział jego szef to chyba by mnie chcieli wcześniej zwolnić i nie
    wiem co robić bo nie wiem na ile mój obecny szef będzie lojalnu wobec
    mnie i nie powie tego swojemu? bo prawo takie mają że mogą mi zawsze
    wypowiedzieć z dwutygodniowym terminem.

  • 6. Data: 2006-11-14 20:34:48
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 14 Nov 2006 21:07:40 +0100, pawex <""pawexxx\"@[no
    spam]o2.pl"> zakodował:

    >O tym wypowiezieniu woem ale nie wiem czy jak powiem wczęsniej mojemu
    >szefowi to czy mogą mnie wcześniej zwolnić czy nie?

    Mogą. Wypowiedzenia umowy na czas określony pracodawca nie musi
    uzasadniać.

    To, czy powiesz wcześniej, że ZAMIERZASZ wypowiedzieć umowę, to
    dylemat moralny, nie prawny.

    >A w tej następniej firmie muszę już teraz powiedzieć że do nich
    >przechodzę więc ukrywałbym to przez miesiąc.

    Podpisz umowę zanim wypowiesz starą - powiedzenie to żadna gwarancja
    zatrudnienia