PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS - wyliczenie kapitalu poczatkowego, pytania (dlugie) › Re: ZUS - wyliczenie kapitalu poczatkowego, pytania (dlugie)
    From: "Monika" <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ZUS - wyliczenie kapitalu poczatkowego, pytania (dlugie)
    Date: Wed, 15 Nov 2006 13:57:19 +0100

    Użytkownik "Alicja" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:17da.000000f9.4559f9cb@newsgate.onet.pl...
    > Dziś dostałam wyliczenie kapitalu poczatkowego i mam pare pytanie z tym
    > zwiazane
    > Od decyzji mogę sie odwolac do miesiaca potem jest ona wiąząca.
    >

    > Czy jest sens sie upominać ? Bardziej mi chodzi o ten okres ubezpieczenia
    > (łącznie niecałe 7 miesiecy) niż o kwotę (na całe szczęscie od prawie 8
    lat
    > dostaje pensję nieco powyżej średniej krajowej, wiec ta kwota no i tak za
    > bardzo nie podwyższy mojej emerytury). Co prawda do emerytury mi jeszcze
    daleko
> [...]
    Cześć ja bym się odwołała. Mam podobny problem tez kiedyś pracowałam na pół
    etatu w firmie która nie istnieje już w moim mieście i tez jej teraz szukam
    tzn. szukałam jak miałam czas ale teraz pracuje na okrągło czyli od 8.00 do
    17.00 i wszystko jak wychodzę z pracy to jest pozamykane.Nierozómię tylko
    po co ten kapitał początkowy mamy zbierać już teraz, i dlaczego mamy to
    robić
    my a nie oni? W końcu to ich robota sprawdzić czy i kiedy były zapłacone
    składki, przynajmniej mi się tak zdaje.
    Przykład: w mieście A jest 3 firmy i oczywiście ZUS pracowałam we wszystkich
    i z wszystkich mam świadectwa pracy. 2 z nich zarejestrowane są w mieście A
    a 1 w mieście B. ZUS przysyła mi kapitał początkowy w którym uznaje mi tylko
    2 z miasta A, to kto ma sprawdzić czy były płacone składki w firmie z miasta
    B ja czy oni?
    Pozdrawiam Monika.