PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS a przyszłe emerytury

  • 1. Data: 2002-07-24 08:18:08
    Temat: ZUS a przyszłe emerytury
    Od: "Orzech" <e...@z...home.pl>

    Miałem wczoraj ciekawą rozmowę z gościem od ubezpieczeń (człowiek starszy,
    poważny i budzący zaufanie)
    Mały cytacik (może nie dosłowny ale sens łapie)
    "... z każdych 100 PLN wpłacanych przez pracownika do ZUSu na przyszłą
    emeryturę tegoż pracownika idzie 0,09 PLN (9 groszy !!!) ...
    ... przepraszam za wyrażenie ale to są złodzieje (ZUS) ..."
    koniec cytatu

    Czy to może być prawda - 9 groszy ???
    Co o tym sądzicie.

    Orzech

  • 2. Data: 2002-07-24 10:59:29
    Temat: Re: ZUS a przyszłe emerytury
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)
> [...]
    > emeryturę tegoż pracownika idzie 0,09 PLN (9 groszy !!!) ...
    > ... przepraszam za wyrażenie ale to są złodzieje (ZUS) ..."

    Kalkulator czterodziałaniowy.
    Założenia:
    czas pracy: 65-25=40 lat
    rok=12 miesięcy
    średni zus: 600zł (odp. składce emerytalnej śr. krajowej)
    środki gromadzone na koncie bankowym o specjalnym charakterze (wiadomo,
    że nie będą wypłacane przez wiele lat) dla uproszczenia przyjmujemy, że
    wpłacony kapitał ulegnie w ciągu tych 40 lat podwojeniu (tylko).
    40x12x600=288 000 zł x 2 = 576 000
    zakładając, że średnia mencizna żyje do 70 roku życia:
    576000/5/12= 9600 (słownie dziewięć tysięcy sześcset) miesięcznej
    emerytury średniokrajowo.

    Dogbert

  • 3. Data: 2002-07-24 11:45:12
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zakładając, że średnia mencizna żyje do 70 roku życia:
    > 576000/5/12= 9600 (słownie dziewięć tysięcy sześcset) miesięcznej

    No tak, ale pomijajac rozkradanie skladek obecnych przez rzad, koszty
    utrzymania rozbudowanej biurokracji ZUS i ich biurowcow, to trzeba jeszcze
    pamietac o ...x...milionach obecnych emerytow i rencistow ktorych wlasnie z
    biezacych skladek sie utrzymuje, bo ich skladki.....wcielo gdzies....tak ten
    system funkcjonuje.
    Na szczescie rzad robi co moze aby zmniejszyc ich liczbe, (np zmniejszajac
    liczbe lekow z upustem i bezplatnych itp,( bo inaczej, jesli srednai zycia sie
    dalej bedzie wydluzac, to dojdziemy do sytuacji ze ze skladek 1-o pracujacego
    beda wyplacane emerytury dla 3 emerytow.Uciekla mi nazwa, jak ten emerytalny
    system "wymiany pokolen" fachowo sie nazywa.
    Dlatego nie mozna na skladki ZUS patrzec jak na kapital odkladany do banku, bo
    one od razu sa wydawane, a my mamy liczyc, ze nas utrzymaja nastepne pokolenia.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-07-24 11:52:28
    Od: "Janek" <y...@p...onet.pl>

    > zakładając, że średnia mencizna żyje do 70 roku życia:
    > 576000/5/12= 9600 (słownie dziewięć tysięcy sześcset) miesięcznej

    Ale niestety niektórzy większość dorosłego życia spędzają na emeryturze
    czyli że zamiast 5 trzeba by policzyć 25 lat a ktoś musi im te emeryturki
    fundować. Jak by te 9600 podzielić jeszcze na 5 to wychodzi akurat górnicza
    emerytura.

    Janek

  • 5. Data: 2002-07-24 12:22:35
    Od: "Świat" <b...@p...com>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości >
> [...]

    Jeśli mam być szczera to nie musisz przepraszać. Ja po sześciu latach pracy
    miałam wypadek w zakładzie (dwa miechy temu) i do tej pory ZUS nawet nie
    przesłał mi pełnej dokumentacji bo im ciągle jednego druku brakuje. nie
    mówiąc o tym, że do II filaru mam jeszcze nie wszystkie składki przesłane.
    Tak więc od czasu wypadku wiem, że jest to instytucja która tylko pieniądze
    wyciąga i nic więcej nie robi. I pytam: ZA CO ONI BIORĄ GRUBE PIENIĄDZE???!