PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS a przyszłe emerytury › Re: ZUS a przyszłe emerytury
    From: <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ZUS a przyszłe emerytury
    Date: 24 Jul 2002 13:45:12 +0200

    > (...)

    > Kalkulator czterodziałaniowy.
    > Założenia:
    > czas pracy: 65-25=40 lat
    > rok=12 miesięcy
    > średni zus: 600zł (odp. składce emerytalnej śr. krajowej)
    > środki gromadzone na koncie bankowym o specjalnym charakterze (wiadomo,
    > że nie będą wypłacane przez wiele lat) dla uproszczenia przyjmujemy, że
    > wpłacony kapitał ulegnie w ciągu tych 40 lat podwojeniu (tylko).
    > 40x12x600=288 000 zł x 2 = 576 000
    > zakładając, że średnia mencizna żyje do 70 roku życia:
> [...]
    No tak, ale pomijajac rozkradanie skladek obecnych przez rzad, koszty
    utrzymania rozbudowanej biurokracji ZUS i ich biurowcow, to trzeba jeszcze
    pamietac o ...x...milionach obecnych emerytow i rencistow ktorych wlasnie z
    biezacych skladek sie utrzymuje, bo ich skladki.....wcielo gdzies....tak ten
    system funkcjonuje.
    Na szczescie rzad robi co moze aby zmniejszyc ich liczbe, (np zmniejszajac
    liczbe lekow z upustem i bezplatnych itp,( bo inaczej, jesli srednai zycia sie
    dalej bedzie wydluzac, to dojdziemy do sytuacji ze ze skladek 1-o pracujacego
    beda wyplacane emerytury dla 3 emerytow.Uciekla mi nazwa, jak ten emerytalny
    system "wymiany pokolen" fachowo sie nazywa.
    Dlatego nie mozna na skladki ZUS patrzec jak na kapital odkladany do banku, bo
    one od razu sa wydawane, a my mamy liczyc, ze nas utrzymaja nastepne pokolenia.

    Pozdrawiam
    Krzysztof