PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS a KRUS

  • 1. Data: 2002-09-16 10:23:43
    Temat: ZUS a KRUS
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    witam,
    jakie sa relacje miedzy jednym i drugim.
    Chodzi mi o to czy oplacajac KRUS (czyli majac 1ha ziemi),
    moge w jakis sposob uniknac placenia ZUS i co to musi byc za forma (wspol-)
    pracy??

    Na pewno wiem, jak jest w druga strone - oplacajac ZUS (np. z tytulu umowy o
    prace) nie musze oplacac KRUS. A jak jest odwrotnie? Jak z innymi formami
    zatrudnienia?

    MarP

  • 2. Data: 2002-09-16 17:30:23
    Temat: Re: ZUS a KRUS
    Od: "maciek" <w...@w...pl>

    jesli juz oplacasz krus to jestes w dobrej sytuacji
    mozesz zalozyc dzialalnosc gospodarcza i nie placic zusu, chyba ze
    przekroczysz jakichs limit dochodow lub drugi przypadek jestes platnikiem
    krusu mniej niz rok

    uwaga: ostatnio zmieniono w tej kwestii przepisy - koniec krusowania
    jesli jutro nabedziesz 1 ha to placac przez rok krus nie nabywasz parawa do
    nieplacaenia zusu po zalozeniu dzialalnosci

    pozdrawiam krusowcow firmowcow- zawsze 500 zl co miesiac w kieszeniu co nie
    :)))