PracaGrupypl.praca.dyskusje › Z całego etatu na pół etatu.

  • 1. Data: 2002-10-21 22:31:58
    Temat: Z całego etatu na pół etatu.
    Od: "Jan" <p...@o...pl>

    Pracuje w pewnej firmie (sklep, serwis) od 1995 roku. Byłem zatrudniony na
    czas nieokreslony, na cały etat. Ponieważ stracilismy autoryzacjejednej z
    firm, w imieniu której podpisywalismy umowy, szef "zaproponował" mi pracę
    przez 2 - 3 miesiące na pół etatu. Byłem na tyle łatwowierny, że się
    zgodziłem:((. Nie dostałem wypowiedzenia poprzedniej umowy, tylko 25 marca
    br.podpisałem nową umowę o pracę na pół etatu na czas nieokreślony.
    Pracowałem sobie przez 3 miesiace, na pytania, kiedy będę pracowac na cały
    etat, dostawałem wymijające odpowiedzi. Cierpliwie czekałem. mineło ponad
    pół roku. Dzis wybuchła awantura, bo szef chce, zebym "czasami" jak są
    klienci z serwisem zostawał trochę po swoich 4 godzinach, za to będę miał
    następnego dnia rano wolne. Od słowa do słowa, i zaczęła się awantura. Gdy
    przypomniałem o obiecanych 3 miesiącach, szefsię wyparł i stwierdził że nic
    nie obiecywał. Tak więc nie mam nadziei na powrót do pełnego etatu w tej
    firmie i muszę rozglądać się za inną pracą. Mam pytanie jak prawidłowo
    powinna przebiegać "degradacja" z całego etatu na pół. Dodam, że pensja też
    została podzielona. Czy musiałbym dostać OSOBNO wypowiedzenie poprzedniej
    umowy a potem nową z gorszymi warunkami, czy mógł właściciel dać mi do
    podpisania nową umowę z klauzulą np. Warunki poprzedniej umowy ulegają
    wypowiedzeniu" czy podobnie.

  • 2. Data: 2002-10-22 00:22:01
    Temat: Re: Z całego etatu na pół etatu.
    Od: "Ewa" <o...@o...pl>

    Nie wiem jak wyglądała ta druga umowa, pewnie jest to przejście "za
    porozumieniem stron" i wtedy nic nie da się zrobić. Tego jednak nie wiem,
    przypuszczam, bo jest to często stosowana praktyka.

    Jeżeli nie wyraziłbyś na to zgody to taka "redukcja" etatu wymaga tzw.
    wypowiedzenia zmieniającego do którego stosuje się przepisy o wypowiedzeniu
    umowy o pracę, ze wszystkimi tego konsekwencjami (zachowanie terminów, umowa
    na czas nieokreślony, więc pracodawca musi podać przyczynę wypowiedzenia
    warunków pracy i płacy, jeżeli przyczyna leżałaby po stronie pracodawcy to
    wiązałoby się to w niektórych sytuacjach z wypłatą odprawy - jeśli złożyłbyś
    przed połową okresu wypowiedzenia oświadczenie, że nie przyjmujesz nowych
    warunków i doszłoby do rozwiązania stosunku pracy)
    Zwróć uwagę na art. 30 i dalej kp, art. 42 kp (!), ustawa o szczególnych
    zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn leżących po
    stronie zakładu pracy.

  • 3. Data: 2002-10-22 05:53:22
    Od: "Ewa" <e...@w...pl>

    Ja mialam podobnie w zeszlym roku. Zaproponowano mi 3/5 etatu dajac
    wypowiedzenie z calego etatu. Oczywiscie pobory z 2700 brutto spadly na 850
    brutto. Poniewaz nie wyrazilam zgody na to umowa wygasla 3 mies. pozniej.
    Otrzymalam w styczniu odprawe i zaplate za niewykorzystany urlop.
    pzdr
    Ewa

  • 4. Data: 2002-10-22 07:03:52
    Od: "Jan" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Ewa" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn leżących

    Teraz to zapozno. Ale tu przestroga dla innych. Z szefem zylo mi sie prawie
    jak z rodzina. Terminowe wyplaty, przyjazna atmosfera itp. dlatego
    uwierzylem "na gebe", ze to pol etatu jest przejsciowe. Myslalem ze ten
    czlowiek nie rzuca slow na wiatr. Okazalo sie jednak inaczej:( Tylko ja
    przez to niepotrzebnie pol roku wegetowalem u niego liczac na poprawe:(