PracaGrupypl.praca.dyskusjeZ całego etatu na pół etatu. › Re: Z całego etatu na pół etatu.
    From: "Ewa" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Z całego etatu na pół etatu.
    Date: Tue, 22 Oct 2002 02:22:01 +0200

    Nie wiem jak wyglądała ta druga umowa, pewnie jest to przejście "za
    porozumieniem stron" i wtedy nic nie da się zrobić. Tego jednak nie wiem,
    przypuszczam, bo jest to często stosowana praktyka.

    Jeżeli nie wyraziłbyś na to zgody to taka "redukcja" etatu wymaga tzw.
    wypowiedzenia zmieniającego do którego stosuje się przepisy o wypowiedzeniu
    umowy o pracę, ze wszystkimi tego konsekwencjami (zachowanie terminów, umowa
    na czas nieokreślony, więc pracodawca musi podać przyczynę wypowiedzenia
    warunków pracy i płacy, jeżeli przyczyna leżałaby po stronie pracodawcy to
    wiązałoby się to w niektórych sytuacjach z wypłatą odprawy - jeśli złożyłbyś
    przed połową okresu wypowiedzenia oświadczenie, że nie przyjmujesz nowych
    warunków i doszłoby do rozwiązania stosunku pracy)
    Zwróć uwagę na art. 30 i dalej kp, art. 42 kp (!), ustawa o szczególnych
    zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn leżących po
    stronie zakładu pracy.