PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ktory Sad Pracy?

  • 1. Data: 2002-10-22 02:35:46
    Temat: Ktory Sad Pracy?
    Od: "Silvio" <s...@p...com>

    Witam,
    mieszkam w Lodzi, pewien czlowiek w Warszawie. Ten czlowiek wisi mi spore
    pieniadze z tytulu umowy o dzielo.
    Ktory Sad Pracy jest wlasciwy do rozpatrzenia tej sprawy - Warszawski Sad
    Pracy?
    czy ktos juz mial podobna sprawe?
    --
    Silvio
    PISZĄC DO MNIE ZMIEŃ E-MAIL!

  • 2. Data: 2002-10-22 07:58:16
    Temat: Re: Ktory Sad Pracy?
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > pieniadze z tytulu umowy o dzielo.
    > Ktory Sad Pracy jest wlasciwy do rozpatrzenia tej sprawy - Warszawski Sad

    Sąd Pracy zajmuje się tylko sprawami związanymi ze stosunkiem pracy (umowa o
    pracę). Sprawy związane z umową o dzieło reguluje Kodeks cywilny. Tak więc
    czeka Cię "normalny" proces cywilny (wadium, 5 lat czekania na wyrok, który
    wcale nie musi być korzystny :( Chyba że masz _mocne_ podstawy, by złożyć
    pozew o ustalenie istnienia stosunku pracy (np. pracowałeś 5 dni po 10 godzin w
    siedzibie pracodawcy i pod jego kierownictwem, obowiązywały Cię ściśle
    określone godziny pracy etc.). W takim procesie może uczestniczyć inspektor
    pracy.
    Pozdro
    Ste