PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie zmieniające

  • 1. Data: 2009-02-20 07:39:04
    Temat: Wypowiedzenie zmieniające
    Od: Bartek <s...@i...gazeta.pl>

    Witam, w firmie mojej żony chcą wręczyć wypowiedzenia zmieniające pensję o
    25%. Żona jest obecnie w ciąży. Czy może nie podpisać takiego
    wypowiedzenia i czy w takiej sytuacji mogą ją zwolnić ? Z pracą nie jest
    bardzo związana i po macierzyńskim i tak planuje ją zmienić. Ma umowę na
    czas nieokreślony.

    Z góry dziękuję za porady.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 2. Data: 2009-02-20 11:56:11
    Temat: Re: Wypowiedzenie zmieniające
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Bartek" napisał

    > Żona jest obecnie w ciąży. Czy może nie podpisać takiego
    > wypowiedzenia i czy w takiej sytuacji mogą ją zwolnić
    > Ma umowę na czas nieokreślony.

    art. 177 kodeksu pracy

  • 3. Data: 2009-02-20 21:45:59
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > No z faktu, że jest w ciąży to chyba nie mogą jej zwolnić, ale tu nie
    > interesowałem się aż tak bardzo tą sprawą.

    Art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o
    pracę w okresie ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego
    pracownicy, chyba że zachodzą przyczyny uzasadniające rozwiązanie
    umowy bez wypowiedzenia z jej winy i reprezentująca pracownicę
    zakładowa organizacja związkowa wyraziła zgodę na rozwiązanie umowy.

    To samo dotyczy się wypowiedzenia zmieniającego. Pracodawca nie może
    _wypowiedzieć_ umowy pracownicy w ciąży. Zmiana wynagrodzenia to takie
    częściowe wypowiedzenie (wypowiedzenie wysokości płacy zasadniczej),
    którego pracodawca nie może w tym przypadku dokonać.

    Jest sporo artykułów w internecie na ten temat. Poszukaj.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --