PracaGrupypl.praca.dyskusje › uzyczenie auta..

  • 1. Data: 2009-02-19 17:07:55
    Temat: uzyczenie auta..
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    Chce, aby zona uzyczyla mi swoje auto (rzecz nabyta przed slubem). Auto
    jeszcze jest niesplacone (nowe na kredyt).
    Czy tylko zona ma tutaj prawo glosu, cz np. bank musi tez dac zgode na takie
    uzyczenie?

    I dalej:
    Zalozmy, ze z zona podpiszemy akt uzyczenia, czy moge comiesieczne odsetki
    wrzucic w koszty DG ?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2009-02-19 20:35:21
    Temat: Re: uzyczenie auta..
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

> [...]
    >
    > I dalej:
    > Zalozmy, ze z zona podpiszemy akt uzyczenia, czy moge comiesieczne odsetki

    jak nie masz rozdzielnosci majatkowej, to raczej nic nie zrobisz w tym
    kierunku. wasz majatek jest wspólny. a do tego masz pewnie jednoosobową
    DG czyli odpowiadasz za firme calością swojego majątku. Czyli - znowu -
    jest to wspólne.
    A jak masz rozdzielność majątkową, to od momentu przeczenia przez sąd ty
    masz swoje dobra, zona ma swoje i mozecie między soba zawierać umowy np.
    na wykorzystanie srodków trwałych. Oczywiście warto przespacerować sie
    do skarbówki i dowiedzieć jak wyglada sprawa podatkowa w tym przypadku