PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie z winy pracodawcy

  • 1. Data: 2010-02-22 19:30:39
    Temat: Wypowiedzenie z winy pracodawcy
    Od: z <z...@g...pl>

    Wybieram się do pracodawcy z rozwiązaniem umowy z winy pracodawcy.
    Zalega z wypłatą za 3 mies.
    Pisemko z szablonu z domaganiem się odszkodowania.
    Wiem że nie mogę się zgodzić na porozumienie stron bo kasy mogę już
    nigdy nie zobaczyć. Wiem że pracodawca może mnie pozwać jeśli zrobię to
    bezpodstawnie. W moim przypadku podstawa jest bardzo mocna.
    Wiem że mogę skarżyć do Inspekcji Pracy i Sądzić się w Sądzie Pracy.
    Spodziewam się że pracodawca nie będzie chciał pisma przyjąć więc chyba
    zostaje polecony.
    Czy coś przegapiłem? Pierwszy raz to robię.
    Pracę mam zaklepaną gdzie indziej chodzi mi tylko o odzyskanie wypłaty.
    Próbowałem się już kilka razy dogadać i ciągle słyszę że jeszcze trochę
    muszę poczekać. Moja cierpliwość też ma granice.
    U pracodawcy był kilka razy komornik ale nic nie może wskórać bo
    wszystko własność banku.
    Czy to szarpanie się po sądach jest warte 3 tyś. zł???

  • 2. Data: 2010-02-22 19:56:32
    Temat: Re: Wypowiedzenie z winy pracodawcy
    Od: "adamo" <s...@s...com>

> [...]
    > własność banku.
    > Czy to szarpanie się po sądach jest warte 3 tyś. zł???

    Rozwiązujesz umowę o pracę z winy pracodawcy, informujesz pip i to wszystko.
    Przysługuje Ci rowniez odszkodowanie za okres wypowiedzenia (w zaleznosci od
    okresu zatrudnienia) sporo artykulow w necie na ten temat. np tu
    http://www.prawo-pracy.pl/rozwiazanie_umowy_z_winy_p
    racodawcy-a-43.html
    kilka razy moze do sadu Cie wezwa, ale trzymiesieczne wynagrodzenie droga
    nie chodzi. Ja bym nie odpuscil.

  • 3. Data: 2010-02-22 19:58:33
    Od: "adamo" <s...@s...com>

    Oczywiście wysylasz poleconym, chyba ze uda Ci sie wyegzekwowac podpis
    swiadczacy o przyjeciu rozwiazania umowy w siedzibie firmy, od nastepnego
    dnia nie musisz isc do tej pracy, w rozwiazaniu wpisujesz z jakim dniem
    rozwiazujesz umowe. Przyklady w necie.

  • 4. Data: 2010-02-22 20:37:09
    Od: z <z...@g...pl>

    adamo pisze:
> [...]
    > swiadczacy o przyjeciu rozwiazania umowy w siedzibie firmy, od nastepnego
    > dnia nie musisz isc do tej pracy, w rozwiazaniu wpisujesz z jakim dniem

    Coś mi świata że gdy komornik trzyma łapę na firmie to będę ostatni w
    kolejce. Pismo stosowne złożę-wyślę na pewno tylko mam obiekcje czy
    warto informować pip (bo chyba obowiązku nie ma - tak się dowiedziałem
    lokalnym oddziale)
    Jest szansa że należność odbiorę w towarze (będę u nich zamawiał) tylko
    to może potrwać kilka miesięcy.

  • 5. Data: 2010-02-22 21:32:38
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Moja cierpliwość też ma granice.
    > U pracodawcy był kilka razy komornik ale nic nie może wskórać bo wszystko
    > własność banku.
    > Czy to szarpanie się po sądach jest warte 3 tyś. zł???

    IMHO warto nawet o 500 zł plus należne odsetki. Dla zasady.
    A jeżeli uważasz że nie warto - podaruj mi proszę 3 tys złotych. Chętnie
    przyjmę.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2010-02-23 11:34:37
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2010-02-22 21:37, z pisze:
    > Coś mi świata że gdy komornik trzyma łapę na firmie to będę ostatni w
    > kolejce.

    Będziesz 3, potem 6

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2010-02-25 07:13:55
    Od: "news.icm.edu.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl>

    > U pracodawcy był kilka razy komornik ale nic nie może wskórać bo wszystko
    > własność banku.

    To z czego chcesz dostać tę wypłatę po wypowiedzeniu ?

  • 8. Data: 2010-02-26 09:00:03
    Od: z <z...@g...pl>

    news.icm.edu.pl pisze:

    > Użytkownik "z" <z...@g...pl>

    > To z czego chcesz dostać tę wypłatę po wypowiedzeniu ?

    Liczę że trochę odbiorę w towarze. (może)
    Mogę za porozumieniem stron lub z winy pracodawcy.
    Jak podpiszę za porozumieniem to sie mogą całkiem na nie wypiąć.

    PS. Tak jak się spodziewałem. Nikt mi nie chce podpisać bo tylko prezes
    bo jest nieobecny i nie wiadomo kiedy będzie.
    Będę wysyłał polecony :-(
    W mordę Czy mam zabrać komputer? Zrobią ze mnie złodzieja.

  • 9. Data: 2010-02-26 23:10:24
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    z pisze:

> [...]
    > bo jest nieobecny i nie wiadomo kiedy będzie.
    > Będę wysyłał polecony :-(
    > W mordę Czy mam zabrać komputer? Zrobią ze mnie złodzieja.

    Nie możesz zabrać komputera, ale wyślij polecony, za potwierdzeniem odbioru.

  • 10. Data: 2010-02-27 10:04:10
    Od: Robert <"spam_usuń_to"@wp.pl>

    Dnia 27 lut o godzinie 00:10, na pl.praca.dyskusje, BQB napisał(a):

    > Nie możesz zabrać komputera,

    A zastosowanie zastawu na rzeczy w celu zabezpieczenia roszczenia
    cywilnego?

    --
    Robert