PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie w związku z likwidacją stanowiska

  • 1. Data: 2003-06-17 11:56:52
    Temat: Wypowiedzenie w związku z likwidacją stanowiska
    Od: "Iza" <p...@w...pl>

    Mam problem, gdyż nie wiem, jakie prawa przysługują mi w związku z
    rozwiązaniem przez pracodawcę umowy o pracę z powodu likwidacji stanowiska.
    Umowę mam zawartą na czas nieokreślony, ale jest w niej wpisany termin
    wypowiedzenia - 2 tygodnie.
    W firmie pracuję niecałe 2 lata.
    Kiedyś orientowałam się w tym temacie, jednak przepisy się pozmieniały i w
    związku z tym nie wiem:
    - jak długi powinien być okres wypowiedzenia
    - czy przysługują mi 2 dni wolnego na poszukiwanie pracy
    - czy przysługuje mi odprawa i ewentualnie w jakiej wysokości
    - w jaki sposób obliczany jest ekwiwalent za urlop (jaka część pensji
    przysługuje mi za 15 dni nie wykorzystanego urlopu)
    - w jakiej wysokości należy mi się zasiłek dla bezrobotnych i przez jaki
    okres czasu.

    Próbowałam dowiedzieć się czegoś, ale uzyskałam sprzeczne odpowiedzi,
    dlatego bardzo proszę o pomoc.

    Iza

  • 2. Data: 2003-06-17 12:46:12
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    stanowiska.
    > Umowę mam zawartą na czas nieokreślony, ale jest w niej wpisany termin

    W przypadku umowy o pracę na czas nieokreślony żadne dodatkowe zapisy nie
    mają racji bytu ... nooo a może źle przeczytałaś ... sprawdź jeszcze raz ...
    jaka to jest umowa ?????? Dokładnie sprawdź ... nie chce mi się wierzyć by
    pracodawca był takim idiotą .... by zawierać w umowie idiotyczne
    zapisy............

    Co do wypowiedzenia i okresu jaki Ci przysługuje .... to poczytaj kodeks
    pracy:

    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i
    wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.
    § 11. Do okresu zatrudnienia, o którym mowa w § 1, wlicza się pracownikowi
    okres zatrudnienia u poprzedniego pracodawcy, jeżeli zmiana pracodawcy
    nastąpiła na zasadach określonych w art. 231, a także w innych przypadkach,
    gdy z mocy odrębnych przepisów nowy pracodawca jest następcą prawnym w
    stosunkach pracy nawiązanych przez pracodawcę poprzednio zatrudniającego
    tego pracownika.
    § 5. Jeżeli pracownik jest zatrudniony na stanowisku związanym z
    odpowiedzialnością materialną za powierzone mienie, strony mogą ustalić w
    umowie o pracę, że w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 1, okres
    wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc, a w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 2 - 3
    miesiące.
    § 6. Strony mogą po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez jedną z nich
    ustalić wcześniejszy termin rozwiązania umowy; ustalenie takie nie zmienia
    trybu rozwiązania umowy o pracę.

    Izoooooo ale sprawdź jeszcze raz, kurdelebele, czy to umowa na czas
    nieokreślony??????

    > - czy przysługują mi 2 dni wolnego na poszukiwanie pracy

    Jeśli pracodawca rozwiązuje z tobą umowę ... to tak

    > Próbowałam dowiedzieć się czegoś, ale uzyskałam sprzeczne odpowiedzi,
    > dlatego bardzo proszę o pomoc.

    I nie dziw się ... kurdefrak, żeby dostać jednoznaczną odpowiedź .. trzeba
    dokładnie opisać swoją sprawę ........

    pozdrawiam
    fart

  • 3. Data: 2003-06-17 19:48:29
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    > - czy przysługuje mi odprawa i ewentualnie w jakiej wysokości
    Generalnie odprawa przysługuje jeżeli zostałaś zwolniona wyłącznie "z
    przyczyn ekonomicznych lub w związku ze zmianami organizacyjnymi,
    produkcyjnymi albo technologicznymi, w tym także, gdy zmiany te następują w
    celu poprawy warunków pracy lub warunków środowiska naturalnego". Jeżeli w
    wypowiedzeniu podano jeszcze jakieś inne przyczyny, odprawa nie przysługuje.

    Odprawa pieniężna przysługuje w wysokości:
    1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował łącznie
    mniej niż 10 lat,
    2) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował łącznie 10
    lat, lecz mniej niż 20 lat,
    3) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował łącznie
    20 lat i więcej.

    > - w jakiej wysokości należy mi się zasiłek dla bezrobotnych i przez jaki
    > okres czasu.

    wysokość zasiłku zależy od stażu pracy, kwota bazowa to 476 zł, jeżeli
    pracowałaś mniej niż 5 lat przysługuje ci 80% tej kwoty, jeżeli więcej niz
    20 lat 120% tej kwoty

    długość pobierania zasiłku zależy od poziomu bezrobocia w powiecie w którym
    mieszkasz::
    6 miesięcy, jeżeli jest niższa od przeciętnej,
    12 - jeżeli jest wyższa,
    18 - jeżeli jest wyższa ponad dwukrotnie lub masz dziecko na utrzymaniu do
    15 roku życia (a ew. małżonek również jest bezrobotny i nie pobiera zasiłku)
    myślę że w urzędzie pracy powinni to wiedzieć

    burenezo

  • 4. Data: 2003-06-18 06:47:18
    Od: "Iza" <p...@w...pl>

    Użytkownik fart <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bcn2fa$sr9$...@n...onet.pl...

    > Izoooooo ale sprawdź jeszcze raz, kurdelebele, czy to umowa na czas
    > nieokreślony??????
    Dokładnie tak. Jest to umowa na czas nieokreślony. Zawiera zapis o
    2-tygodniowym okresie wypowiedzenia...

    > I nie dziw się ... kurdefrak, żeby dostać jednoznaczną odpowiedź .. trzeba
    > dokładnie opisać swoją sprawę ........
    Dzwoniłam do PIP po poradę, ale Pani jest tam tak miła, że odpowiada jedynie
    monosylabami i ciężko od niej wyciągnąć informacje :(

    Dzięki za odpowiedzi, dobrze wiedzieć, jakie prawa mi przysługują. Dzisiaj
    będę rozmawiała z szefem na temat formalizacji wypowiedzenia, pewnie się
    zdenerwuje, że nie będę chciała wypowiedzenia za porozumieniem stron...
    Pewnie uzna to za nieuczciwe i za chęć wykorzystania go... Mam nadzieję, że
    jakoś to będzie....

    Iza

  • 5. Data: 2003-06-18 06:54:25
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    In pl.praca.dyskusje you wrote:

> [...]
    >Pewnie uzna to za nieuczciwe i za chęć wykorzystania go... Mam nadzieję, że

    Droga Izo, zapamiętaj sobie - pomiędzy szefem a pracownikiem nie
    ustnieje coś takiego jak więź uczuciowa. To, że on się zdenerwuje -
    Ciebie nie powinno obchodzić. On jest tylko szefem a Ty tylko
    pracownikiem.

    To, że przejmujesz się tym, że on się biedaczek zdenerwuje świadczy
    może dobrze o Tobie, ale zastanów się w jakim stanie będą Twoje nerwy
    i zdrowie za 10 lat?

    Ja niestety dwa razy sie sparzylem na tym i sądzę, że wystarczy.
    Pomyśl sobie, że świadczysz określoną pracę za określone pieniądze i
    nic ponadto. Nie jesteś szefowi nic winna.

    Jest umowa na czas nie określony i przysługuje Ci prawo do odmowy
    zerwania umowy za porozumieniem stron. Jak sama nazwa wskazuje - obie
    strony muszą tego chcieć, nie jedna.

    berberek

  • 6. Data: 2003-06-18 07:02:54
    Od: "Iza" <p...@w...pl>

    Użytkownik Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl> w wiadomości

> [...]
    > ustnieje coś takiego jak więź uczuciowa. To, że on się zdenerwuje -
    > Ciebie nie powinno obchodzić. On jest tylko szefem a Ty tylko

    Dzięki za słowa pocieszenia. Mam nadzieję, że zachowa się w porządku i nie
    będę fundował mi dodatkowego stresu.

    Iza