PracaGrupypl.praca.dyskusjeWypowiedzenie w związku z likwidacją stanowiska › Re: Wypowiedzenie w związku z likwidacją stanowiska
    From: "burenezo" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wypowiedzenie w związku z likwidacją stanowiska
    Date: Tue, 17 Jun 2003 21:48:29 +0200
    Sender: b...@p...onet.pl@zwnet.bmj.net.pl

    > - czy przysługuje mi odprawa i ewentualnie w jakiej wysokości
    Generalnie odprawa przysługuje jeżeli zostałaś zwolniona wyłącznie "z
    przyczyn ekonomicznych lub w związku ze zmianami organizacyjnymi,
    produkcyjnymi albo technologicznymi, w tym także, gdy zmiany te następują w
    celu poprawy warunków pracy lub warunków środowiska naturalnego". Jeżeli w
    wypowiedzeniu podano jeszcze jakieś inne przyczyny, odprawa nie przysługuje.

    Odprawa pieniężna przysługuje w wysokości:
    1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował łącznie
    mniej niż 10 lat,
    2) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował łącznie 10
    lat, lecz mniej niż 20 lat,
    3) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował łącznie
    20 lat i więcej.

    > - w jakiej wysokości należy mi się zasiłek dla bezrobotnych i przez jaki
    > okres czasu.

    wysokość zasiłku zależy od stażu pracy, kwota bazowa to 476 zł, jeżeli
    pracowałaś mniej niż 5 lat przysługuje ci 80% tej kwoty, jeżeli więcej niz
    20 lat 120% tej kwoty

    długość pobierania zasiłku zależy od poziomu bezrobocia w powiecie w którym
    mieszkasz::
    6 miesięcy, jeżeli jest niższa od przeciętnej,
    12 - jeżeli jest wyższa,
    18 - jeżeli jest wyższa ponad dwukrotnie lub masz dziecko na utrzymaniu do
    15 roku życia (a ew. małżonek również jest bezrobotny i nie pobiera zasiłku)
    myślę że w urzędzie pracy powinni to wiedzieć

    burenezo