PracaGrupypl.praca.dyskusjeWypowiedzenie w związku z likwidacją stanowiska › Re: Wypowiedzenie w związku z likwidacją stanowiska
    From: "fart" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wypowiedzenie w związku z likwidacją stanowiska
    Date: Tue, 17 Jun 2003 14:46:12 +0200
    Sender: a...@f...onet.pl@dial-1422.jgora.dialog.net.pl

    > Mam problem, gdyż nie wiem, jakie prawa przysługują mi w związku z
    > rozwiązaniem przez pracodawcę umowy o pracę z powodu likwidacji
    stanowiska.
    > Umowę mam zawartą na czas nieokreślony, ale jest w niej wpisany termin
    > wypowiedzenia - 2 tygodnie.

    W przypadku umowy o pracę na czas nieokreślony żadne dodatkowe zapisy nie
    mają racji bytu ... nooo a może źle przeczytałaś ... sprawdź jeszcze raz ...
    jaka to jest umowa ?????? Dokładnie sprawdź ... nie chce mi się wierzyć by
    pracodawca był takim idiotą .... by zawierać w umowie idiotyczne
    zapisy............

    Co do wypowiedzenia i okresu jaki Ci przysługuje .... to poczytaj kodeks
    pracy:

    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i
    wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.
    § 11. Do okresu zatrudnienia, o którym mowa w § 1, wlicza się pracownikowi
    okres zatrudnienia u poprzedniego pracodawcy, jeżeli zmiana pracodawcy
    nastąpiła na zasadach określonych w art. 231, a także w innych przypadkach,
    gdy z mocy odrębnych przepisów nowy pracodawca jest następcą prawnym w
    stosunkach pracy nawiązanych przez pracodawcę poprzednio zatrudniającego
    tego pracownika.
    § 5. Jeżeli pracownik jest zatrudniony na stanowisku związanym z
    odpowiedzialnością materialną za powierzone mienie, strony mogą ustalić w
    umowie o pracę, że w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 1, okres
    wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc, a w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 2 - 3
    miesiące.
    § 6. Strony mogą po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez jedną z nich
    ustalić wcześniejszy termin rozwiązania umowy; ustalenie takie nie zmienia
    trybu rozwiązania umowy o pracę.

    Izoooooo ale sprawdź jeszcze raz, kurdelebele, czy to umowa na czas
    nieokreślony??????

    > - czy przysługują mi 2 dni wolnego na poszukiwanie pracy

    Jeśli pracodawca rozwiązuje z tobą umowę ... to tak

    > Próbowałam dowiedzieć się czegoś, ale uzyskałam sprzeczne odpowiedzi,
    > dlatego bardzo proszę o pomoc.

    I nie dziw się ... kurdefrak, żeby dostać jednoznaczną odpowiedź .. trzeba
    dokładnie opisać swoją sprawę ........

    pozdrawiam
    fart