PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak zostać nauczycielem mając już wyższe?

  • 1. Data: 2003-07-08 15:17:08
    Temat: jak zostać nauczycielem mając już wyższe?
    Od: "koszmarek" <g...@o...pl>

    Mam pytania:
    1# załóżmy, że mam wyższe wykształcenie (mgr), powiedzmy z informatyki, ale
    nie mogę uczyć w szkole, czy istnieje jakaś możliwość by w miarę szybko i
    bezproblemowo to uzyskać, np. w rok zaocznie?
    I gdzie wtedy mógłbym uczyć?
    2# Czy można wówczas prowadzić szkolenia w jakichś ośrodkach vel. "kursy
    komputerowe", czy może do tego w ogóle nie są potrzebne uprawnienia
    nauczyciela tylko wyższe???
    Jak się do tego zabrać? Jakie szkoły to umożliwiają w pomorskim?

  • 2. Data: 2003-07-08 16:07:49
    Temat: Odp: jak zostać nauczycielem mając już wyższe?
    Od: "koszmarek" <g...@o...pl>

    Dzięki, jeśli nie znajdę czegoś "szybkiego" to chyba sobie odpuszczę...
    Tak przy okazji pisząc o uprawnieniach - fragment strony www na jaką się
    natknąłem:
    ***
    Szkoła ,o przyjęcie ,do której się ubiegasz jest szkołą prywatną
    ,pomaturalną zarejestrowaną w kuratorium oświaty pod nazwą:
    Studium Psychologii Alternatywnej im. Lecha Emfazego Stefańskiego.
    W ewidencji szkół niepublicznych -pozycja 11.
    Ukończenie Studium uprawnia do wykonywania zawodu " psychotronik " nr 515 w
    klasyfikacji zawodów ( Rozporządzenie Ministra Polityki Socjalnej z dnia
    20.04.1995 Dz.U.Nr.poz.253). Studium Psychologii Alternatywnej im. Lecha
    Emfazego Stefańskiego jest szkołą gwarantującą zdobycie wiedzy teoretycznej
    oraz umiejętności praktycznych potrzebnych w pracy psychologa psychotronika,
    bioterapeuty czy doradcy życiowego.
    ***
    Czy ktoś tu na łeb upadł? Jakie jeszcze szkoły/zawody istnieją? Są gdzieś
    wyższe szkoły wróżek?
    Bo jeśli pomaturalna może być to czemu nie wyższa?

  • 3. Data: 2003-07-09 00:36:28
    Temat: Re: jak zostać nauczycielem mając już wyższe?
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Tue, 8 Jul 2003 17:17:08 +0200, koszmarek wrote:

> [...]
    > nie mogę uczyć w szkole, czy istnieje jakaś możliwość by w miarę szybko i
    > bezproblemowo to uzyskać, np. w rok zaocznie?

    Zawaliłeś sprawę - trzeba było w ramach studiów prowadzić równolegle
    szkolenie pedagogiczne. W moim przypadku (studia humanistyczne) część
    przedmiotów i tak pokrywała się z kierunkowymi, więc odpadł obowiązek ich
    'odbębnienia' dodatkowo (np. psychologia). Teraz mam 'papierek', który
    okazał się wybawieniem - w wielu przypadkach okazał się znakomitym
    'wytrychem'.

    Wątpię, czy gdziekolwiek zrobisz to w rok. Wymagania są następujące:

    PSYCHOLOGIA - 90 godzin
    PEDAGOGIKA - 90 godzin
    DYDAKTYKA - 270 godzin (w tym co najmniej 150 godzin PRAKTYK
    PEDAGOGICZNYCH)

    Otrzymane w ten sposób uprawnienia pedagogiczne pozwalają na podjęcie pracy
    np. na stanowisku nauczyciela kontraktowego (początkowo chyba z "łatką"
    stażysty) w szkołach publicznych, z wyjątkiem szkół specjalnych (tu
    zgaduję, bo z tego co pamiętam, dla chcących pracować w szkołach
    specjalnych, był spec-kierunek ;-)).

    > 2# Czy można wówczas prowadzić szkolenia w jakichś ośrodkach vel. "kursy
    > komputerowe", czy może do tego w ogóle nie są potrzebne uprawnienia
    > nauczyciela tylko wyższe???

    Do prowadzenia kursów komputerowych w prywatnych firmach potrzebne są:

    1. umiejętność tworzenia własnych programów kursów i materiałów
    szkoleniowych
    2. umiejętność sprzedania, oraz 'sprzedania' tychże kursów. Cóż firmie po
    cudownym specjaliście, który jednak ni w ząb nie potrafi swojej wiedzy
    przekazać ? (znam takie przypadki, zwłaszcza na kursach z zakresu
    księgowości, kadr, płac itp.).
    3. wykształcenie kierunkowe, albo jeszcze lepiej niezależne certyfikaty
    potwierdzające wiedzę i umiejętności z danego zakresu.
    4. DOŚWIADCZENIE. Czyli podstawowa cecha, z którą w tym kraju chyba trzeba
    się rodzić, (vide ostatnie ogłoszenie które czytałem: poszukiwany grafik z
    dużym talentem, doświadczeniem w przygotowywaniu publikacji do druku itd...
    wiek poniżek 26 lat ;-))

    Przygotowanie pedagogiczne jest atutem, ale nie jest konieczne. Jedynym
    wyjątkiem są sytuacje, kiedy prowadzimy kursy w których uczestniczą osoby
    kierowane przez Urzędy Pracy. Wtedy trzeba się naprawdę wyspowiadać
    Urzędowi i wtedy bardzo krzywo patrzą na kurs, który prowadzony jest przez
    osobę bez uprawnień.

    > Jak się do tego zabrać? Jakie szkoły to umożliwiają w pomorskim?

    Wiem, że jest możliwość zaocznego studiowania tego kierunku. Być może są
    jakieś 'przyspieszone' kursy, ale wątpię czy w rok się wyrobisz.

    --
    Grendel

    http://www.nospam-pl.net/spampal.php
    "... cos o wbijaniu na pal, or samfin' ? ;-)'

  • 4. Data: 2003-07-09 07:15:15
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    Kurs pedagogiczny załatwia sprawę ale nie jest szybki
    jakiś rok
    Pozdrawiam
    Stachu

  • 5. Data: 2003-07-09 10:38:39
    Od: "koszmarek" <g...@o...pl>

    Przeglądając strony kuratorium znalazłem coś takiego:(www.cen.gda.pl)
    *****
    Kurs kwalifikacyjny dla nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących.

    Numer formy: AK / KW02

    Cele:

    Zapoznanie uczestników z podstawową wiedzą z zakresu pedagogiki, psychologii
    i metodyki nauczania oraz kształcenie umiejętności planowania i wykonywania
    zadań dydaktyczno-wychowawczych.

    Adresat:

    Absolwenci wyższych uczelni bez kwalifikacji pedagogicznych zatrudnieni w
    szkole.

    Liczba uczestników: 30 Liczba godzin: 270
    *****
    No ja wiem, że pewnie głupio pytam ale o co chodzi z tym "bez kwalifikacji
    pedagogicznych zatrudnieni w szkole"?
    Woźny??? :)))
    Czy to mnie dotyczy?

  • 6. Data: 2003-07-09 17:25:12
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Wed, 9 Jul 2003 09:15:15 +0200, KarolS wrote:

    > Kurs pedagogiczny załatwia sprawę ale nie jest szybki
    > jakiś rok

    Mój ojciec (spec. bhp) robił taki kurs kiedyś. Ale z tego co wiem, to co
    jakiś czas musi go odnawiać. Zapytam go, to dam znać jak to wygląda w
    praktyce.

  • 7. Data: 2003-07-10 15:17:11
    Od: "Marcin Wirkus" <m...@n...com>

    > No ja wiem, że pewnie głupio pytam ale o co chodzi z tym "bez kwalifikacji
    > pedagogicznych zatrudnieni w szkole"?
    > Woźny??? :)))
    > Czy to mnie dotyczy?

    można dogadać się z dyrektorem danej szkoły ze pracując w niej jednocześnie
    skończysz kurs pedagogiczny i wtedy jestes nauczyciel stażysta bez
    kwalifikacji pedagogicznych. a da sie taki kurs zrobic w rok. dostajesz
    jednak marną kase z tego powodu ale jak skonczysz pedagogiczny to gdzies
    okolo 1000 zł za etat powinienes miec (etat szkolny: 18 h)

    Marcin Wirkus

    [ turystyka: www.nadmorzem.com ]
    [ turystyka biznesowa: www.konferencje.net ]
    [ poligrafia i strony www: www.ope.pl ]
    [ skontaktuj się z nami: info(małpka)nadmorzem.com ]
    [ tel. +48 609 167 595, Gadu Gadu: 1122902 ]

  • 8. Data: 2003-07-11 06:06:48
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Wirkus" <m...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > jednak marną kase z tego powodu ale jak skonczysz pedagogiczny to gdzies
    > okolo 1000 zł za etat powinienes miec (etat szkolny: 18 h)

    Nauczyciel kontraktowy z tytułem magistra i przygotowaniem pedagogicznym
    1177 brutto wg strony MEN.

  • 9. Data: 2003-07-11 16:22:34
    Od: "koszmarek" <g...@o...pl>

    thx za wyjaśnienia, no raczej marne zarobki ale w tym brutalnym świecie
    chwytam się wszystkiego, przynajmniej doswiadczenia nabiorę jako
    administrator salki komputerowej ...