PracaGrupypl.praca.dyskusje › PILNE - zasiłek chorobowy - prośba o pomoc

  • 1. Data: 2003-07-08 16:00:49
    Temat: PILNE - zasiłek chorobowy - prośba o pomoc
    Od: "grzegorz" <g...@o...pl>

    witam sedecznie,
    sytuacja - żonie 12 lipca 2003r. upływa okres wypowiedzenia, dzisiaj
    otrzymała zwolnienie lekarskie w wymiarze 21 dni - mam zamiar jutro
    dostarczyć je do obecnego jej pracodawcy - w czasie trwania zasiłku
    przysługuje jej wynagrodzenie z tytułu niezdolności do pracy w wys. 80%
    płacone przez Pracodawcę, a potem już tylko wątpliwości I PYTANIA:
    1) Czy po rozwiązaniu stosunku pracy tj. od 13 lipca przysługuje żonie w
    ramach tego 21 dniowego zwolnienia z 9 lipca zasiłek chorobowy w wymiarze
    zwolnienia lekarskiego, czy też niezbędne jest zwolnienie na min. 30 dni
    (przypominam, że stosunek pracy jeszcze trwa) ?
    2) Jeśli tak, to czy Pracodawca ma obowiązek załatwienia wszystkich spraw
    związanych z wypłaceniem przez ZUS zasiłku po ustaniu stosunku pracy (tzn,
    zgłoszenie, nr rach. bankowego)
    3) Jak wyglądają formalności w wypadku przedłużenia zwolnienia lekarskiego
    już po ustaniu stosunku pracy (czy dalej przy pośrednictwie Pracodawcy, czy
    indywidualnie z ZUS - jeśli tak to jakie dokumenty, formularze i który
    oddział ZUS jest właściwy miejscowo (wdł. siedziby Pracodawcy, zamieszkania
    czy zameldowania żony) ?
    Pytania nie są związane z próbą oszukiwania Państwa - zbieg nieszczęśliwych
    okoliczności i niedopatrzeń z naszej strony. W tej chwili chciałbym
    ograniczyć do maksimum możliwość błędu.
    BARDZO PROSZĘ O POMOC
    DZIĘKUJĘ - Grzegorz

  • 2. Data: 2003-07-08 17:08:05
    Temat: Re: PILNE - zasiłek chorobowy - prośba o pomoc
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "grzegorz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwolnienia lekarskiego, czy też niezbędne jest zwolnienie na min. 30 dni

    Od 13 lipca zasiłek chorobowy z ZUS-u.

    > 2) Jeśli tak, to czy Pracodawca ma obowiązek załatwienia wszystkich spraw
    > związanych z wypłaceniem przez ZUS zasiłku po ustaniu stosunku pracy (tzn,
    > zgłoszenie, nr rach. bankowego)

    Pracodawca powinien przesłać L4 (nie pamiętam tylko czy oryginał, czy kopię)
    wraz z drukiem Z-3 do ZUS-u. Od 13 lipca zasiłek będzie wypłacał ZUS. Jeżeli
    pytasz o rachunek bankowy, na który chcesz, żeby przelewano Ci ten zasiłek
    to zakład pracy go nie podaje. Spotkałam się z sytuacją, że to pracownik
    musiał podać nr konta osobiście, ale może wystarczy wysłać listem poleconym?

> [...]
    > indywidualnie z ZUS - jeśli tak to jakie dokumenty, formularze i który
    > oddział ZUS jest właściwy miejscowo (wdł. siedziby Pracodawcy,

    Później pracownik sam dostarcza L4 do ZUS-u. Do tego, do którego pracodawca
    odprowadzał składki i wysyłał deklaracje.
    pzdr
    Kasia

  • 3. Data: 2003-07-08 18:29:31
    Od: "grzegorz" <g...@o...pl>