PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie a odwolanie

  • 1. Data: 2004-04-07 17:02:47
    Temat: Wypowiedzenie a odwolanie
    Od: "Jurek" <s...@p...onet.pl>

    Witam Szanowne Grono Dyskutantów. Otrzymałem wypowiedzenie umowy o prace,
    gdzie jako przyczynę określono cytuje: &#8221;zamiar zastąpienia zajmowanego przez
    Pana stanowiska pracy innym pracownikiem&#8221;. I tu moje pytanie: czy na takie
    uzasadnienie wypowiedzenia jest szansa powodzenia odwołania w Sądzie Pracy. Za
    wszelkie rady i podpowiedzi dziękuję z góry.
    Dodam tylko ze NIGDY nie było uwag do mojej pracy i moich umiejętności i
    kompetencji.

  • 2. Data: 2004-04-07 20:34:53
    Temat: Re: Wypowiedzenie a odwolanie
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Jurek" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:2d08.00000ba5.40743437@newsgate.onet.pl...
> [...]
    zajmowanego przez
    > Pana stanowiska pracy innym pracownikiem&#8221;.

    Jest tu błąd w sformułowaniu: pracodawca ma zamiar zastąpienia
    stanowiska - pracownikiem. Jest to niemożliwe.
    To pracownika można zastąpić innym pracownikiem lub nawet maszyną.
    Również stanowisko, np. w wyniku reorganizacji, można zlikwidować,
    połączyć z innym lub zastąpić innym stanowiskiem lub inaczej je nazwać.

    Pracodawca prawdopodobnie ma zamiar zastąpienia Pana - na zajmowanym
    stanowisku - przez innego pracownika. Ale tak tego nie napisał.
    Dlaczego?

    > I tu moje pytanie: czy na takie
    > uzasadnienie wypowiedzenia jest szansa powodzenia odwołania w Sądzie
    Pracy.

    Skonsultuj wcześniej sprawę w PIP, może coś pomogą. W sądzie pracy
    będzie długo trwać.

    > Za wszelkie rady i podpowiedzi dziękuję z góry.
    > Dodam tylko ze NIGDY nie było uwag do mojej pracy i moich umiejętności
    > kompetencji.

    Moim skromnym zdaniem uzasadnienie wypowiedzenia nie jest właściwe.
    Jako przyczyna wypowiedzenia mogłyby być wymienione: 1) jakieś
    niedociągnięcia lub brak kwalifikacji z Twojej strony lub nawet częste
    nieobecności lub utrata zaufania (z uzasadnieniem),
    2) zmiany organizacyjne, likwidacja stanowiska, przyczyny ekonomiczne,
    połączenie stanowisk itp.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-04-07 21:26:22
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > 2) zmiany organizacyjne, likwidacja stanowiska, przyczyny ekonomiczne,
    > połączenie stanowisk itp.

    W zwiazku z dalszym dynamicznym rozwojem i zwiazanymi z tym reorganizacjami
    ;)

    > Pozdrawiam
    >
    > wa
    pzdr
    Krzysztof

    ---

  • 4. Data: 2004-04-08 13:57:29
    Od: "jurek" <s...@p...onet.pl>

    > W zwiazku z dalszym dynamicznym rozwojem i zwiazanymi z tym reorganizacjami
    > ;)
    Dziękuje za odpowiedzi. Szczerze powiedziawszy nawet nie zauważyłem tego
    dziwnego sformułowania, bo to ze raz jestem Panem raz Panią w wypowiedzeniu,
    to już się z tym pogodziłem;))
    Tak sobie myślę ze takie a nie inne sformułowanie miało na celu
    zabezpieczenie przed wyplata odprawy(zwolnienia grupowe?) gdyż nie jestem
    jedynym zwalnianym. Ewentualnie prosiłbym o jakies aktualne regulacje prawne
    dotyczace tychże zwolnien, bo znalazlem w sieci ale niestety, juz nieważne

    Jurek

  • 5. Data: 2004-04-08 15:40:22
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "jurek" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:2d08.00000ee6.40755a49@newsgate.onet.pl...

> [...]
    prawne
    > dotyczace tychże zwolnien, bo znalazlem w sieci ale niestety, juz

    Jeżeli nie upłynął jeszcze 7-dniowy termin do wniesienia odwołania
    (pouczenie powinno znaleźć się w wypowiedzeniu), to masz podstawy do
    wniesienia odwołania od tego wypowiedzenia z powodu nieodpowiedniego
    określenia przyczyny wypowiedzenia.

    Przyczyna wypowiedzenia musi być albo po stronie pracownika (np. brak
    kwalifikacji, niestaranność, częsta absencja itp.), albo po stronie
    pracodawcy, czyli tzw. przyczyny niedotyczące pracownika (np. likwidacja
    stanowiska pracy, zmiany organizacyjne, trudności ekonomiczne itp.). Ale
    przy przyczynach tzw. ekonomicznych w firmie zatrudniającej ponad 19
    pracowników należy wypłacić odprawę, ponadto na zwolnione miejsce nie
    można zatrudnić innej osoby, jeżeli pracownik zwolniony wyrazi chęć
    podjęcia pracy na tym stanowisku.

    Jako przyczynę wypowiedzenia nie można napisać:
    "zwalniamy Pana za wypowiedzeniem, ponieważ mamy zamiar zatrudnić inną
    osobę na zajmowanym przez Pana stanowisku", a taki sens ma przyczyna w
    Twoim wypowiedzeniu. Taki zapis nic nie mówi ani o Twoich
    niedociągnięciach, ani nie mówi, że przyczyna jest po stronie
    pracodawcy, czyli uprawnia do odprawy.
    Można się odwołać od takiego wypowiedzenia.

    Pozdrawiam

    wa