PracaGrupypl.praca.dyskusjeWypowiedzenie a odwolanie › Re: Wypowiedzenie a odwolanie
    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wypowiedzenie a odwolanie
    Date: Thu, 8 Apr 2004 17:40:22 +0200

    Witam,

    Użytkownik "jurek" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:2d08.00000ee6.40755a49@newsgate.onet.pl...

    > Tak sobie myślę ze takie a nie inne sformułowanie miało na celu
    > zabezpieczenie przed wyplata odprawy(zwolnienia grupowe?) gdyż nie
    jestem
    > jedynym zwalnianym. Ewentualnie prosiłbym o jakies aktualne regulacje
    prawne
    > dotyczace tychże zwolnien, bo znalazlem w sieci ale niestety, juz
    nieważne

    Jeżeli nie upłynął jeszcze 7-dniowy termin do wniesienia odwołania
    (pouczenie powinno znaleźć się w wypowiedzeniu), to masz podstawy do
    wniesienia odwołania od tego wypowiedzenia z powodu nieodpowiedniego
    określenia przyczyny wypowiedzenia.

    Przyczyna wypowiedzenia musi być albo po stronie pracownika (np. brak
    kwalifikacji, niestaranność, częsta absencja itp.), albo po stronie
    pracodawcy, czyli tzw. przyczyny niedotyczące pracownika (np. likwidacja
    stanowiska pracy, zmiany organizacyjne, trudności ekonomiczne itp.). Ale
    przy przyczynach tzw. ekonomicznych w firmie zatrudniającej ponad 19
    pracowników należy wypłacić odprawę, ponadto na zwolnione miejsce nie
    można zatrudnić innej osoby, jeżeli pracownik zwolniony wyrazi chęć
    podjęcia pracy na tym stanowisku.

    Jako przyczynę wypowiedzenia nie można napisać:
    "zwalniamy Pana za wypowiedzeniem, ponieważ mamy zamiar zatrudnić inną
    osobę na zajmowanym przez Pana stanowisku", a taki sens ma przyczyna w
    Twoim wypowiedzeniu. Taki zapis nic nie mówi ani o Twoich
    niedociągnięciach, ani nie mówi, że przyczyna jest po stronie
    pracodawcy, czyli uprawnia do odprawy.
    Można się odwołać od takiego wypowiedzenia.

    Pozdrawiam

    wa