PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie, a brak jego określenia w Umowie o Pracę

  • 1. Data: 2008-09-03 07:19:17
    Temat: Wypowiedzenie, a brak jego określenia w Umowie o Pracę
    Od: marcolphus <n...@z...mojego.maila>

    Mam zawartą umowę na czas określony (5 lat). W umowie nie mam
    określonego czasu wypowiedzenia. Pracuję już rok w firmie.

    Jeżeli chciałbym się zwolnić, to jaki okres wypowiedzenia mnie
    obowiązuje? Wg KP mogę jedynie podpisać porozumienie stron lub rozwiązać
    umowę bez wypowiedzenia (co to znaczy?)...

  • 2. Data: 2008-09-03 07:25:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    marcolphus pisze:
> [...]
    > obowiązuje? Wg KP mogę jedynie podpisać porozumienie stron lub rozwiązać
    > umowę bez wypowiedzenia (co to znaczy?)...

    To znaczy, że albo się dogadasz z pracodawcą, albo nastąpi jakieś
    naruszenie umowy i albo pracodawca wyrzuci cię dyscyplinarnie, albo ty w
    podobny sposób - np za nieterminowe wypłaty wynagrodzenia.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2008-09-03 13:38:39
    Od: a...@g...com

    On 3 Wrz, 09:19, marcolphus <n...@z...mojego.maila> wrote:
> [...]
    > obowiązuje? Wg KP mogę jedynie podpisać porozumienie stron lub rozwiązać
    > umowę bez wypowiedzenia (co to znaczy?)...

    Możesz liczyć że pracodawca nie zna przepisów (w końcu tam samo wpadł
    w pułapkę jak i Ty ) i poprostu złożyć wypowiedzenie z okresem 2-
    tygodniowym.
    Jeżeli jednak zna i "chce Cie zatrzymać" jednym z rozwiązań jest
    wytoczenie postępowana o ustalenie treści stosunku pracy - przy tak
    długich umowach Sądy często stwierdzają, że były zawarte w celu
    ominięcia właśnie przepisów o wypowiedzeniu i formalnie są umowami o
    pracę na czas nieokreślony. Stwierdzenie przez Sąd że jest to umowa na
    czas nieokreślony daje już podstawę do zwykłego wypowiedzenia z
    okresem zależnym od czasu przepracowanego u danego pracodawcy.

    pozdrawiam,
    A.