PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypłata wynagrodzenie - pensja

  • 1. Data: 2004-10-12 11:00:19
    Temat: Wypłata wynagrodzenie - pensja
    Od: "Rocco" <r...@w...pl>

    witam

    W umowie mam napisane, że wypłata wynagrodzenia nastepuje 10 dnia każdego
    miesiąca.

    +++++++++++++++++

    Dzisiaj jest juz 12... i nie ma pewnosci, że wypłacą.

    Czy wam tez takie cos sie zdarza ze placa pozniej niz na umowie ?
    Jak dlugo "przesunal" sie termin wyplaty w przypadku gdy nie placici
    terminowo?
    I co zrobic jak ten termin sie przesunie do 14 dni a oni ciagle nie beda
    placic, czy skierowac sprawe do sadu czy jeszcze czekac?

    PS. Oczywiscie firma jest prywatna...

    pozdr.

  • 2. Data: 2004-10-12 11:16:44
    Temat: Re: Wypłata wynagrodzenie - pensja
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rocco" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I co zrobic jak ten termin sie przesunie do 14 dni a oni ciagle nie beda
    > placic, czy skierowac sprawe do sadu czy jeszcze czekac?

    Ja może nie jestem zbyt obiektywny bo pracowałem w firmie która nie płaciła
    miesiącami.
    Ale zawsze może złożyć wniosek do Inspekcji Pracy, oni zachowują dyskrecję i
    przychodzą na inspekcję i sprawdzają jak pracodawca wywiwązuje się z
    obowiązków. W razie ich niedopełnienia może go ukarać grzywną.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-10-12 11:28:30
    Od: "Rocco" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Peyto" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przychodzą na inspekcję i sprawdzają jak pracodawca wywiwązuje się z
    > obowiązków. W razie ich niedopełnienia może go ukarać grzywną.

    Dzieki za rade.Niezla. Jak pracodawca raz zapłaci to bedzie bardziej
    "uwazny" kiedy płacić.

    pozdr.

  • 4. Data: 2004-10-12 11:45:42
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Peyto" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > płaciła
    >
    > Dzieki za rade.Niezla. Jak pracodawca raz zapłaci to bedzie bardziej
    > "uwazny" kiedy płacić.

    Na mojego to nie działało, nie płacił, nie p-łacił aż upadł. Czego nikomu
    nie życzę,.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-10-12 11:59:09
    Od: "Rocco" <r...@w...pl>

    > Na mojego to nie działało, nie płacił, nie p-łacił aż upadł. Czego nikomu
    > nie życzę,.

    A sądownie nie pomogło. Zaleglą kase jednak dostałes czy nie?

    pozdr.

  • 6. Data: 2004-10-12 12:03:52
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Peyto" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A sądownie nie pomogło. Zaleglą kase jednak dostałes czy nie?

    Jak dotąd nie. Sądom się nie spieszy, a czas pracuje na korzyść pracodawcy.

  • 7. Data: 2004-10-12 18:34:42
    Od: PepedB <P...@p...atowyw.al>

    Rocco wrote:

> [...]
    > I co zrobic jak ten termin sie przesunie do 14 dni a oni ciagle nie beda
    > placic, czy skierowac sprawe do sadu czy jeszcze czekac?

    Może zacznij od pytania w 4 oczy skąd wzięło się opóźnienie i kiedy
    możesz liczyć na należne Ci pieniądze. Jeśli przyczyną są chwilowe
    problemy finansowe firmy to chyba lepiej jest umówić się na jakąś
    zaliczkę, czy inny kompromis, niż pogrążać pracodawcę jakimiś kontrolami
    i karami jednocześnie podcinając gałąź, na której się siedzi. Jeśli
    jednak opóźnienie bierze się z jakiś dziwnych widzimisię szefa to nie
    miał bym skrupułów w dochodzeniu swego. Generalnie polecam asertywne
    podejście do sprawy.

    --
    Pozdrawiam, Marcin
    "Kto żyje bez szaleństwa mniej jest rozsądny niz mniema."