PracaGrupypl.praca.dyskusjeWynagrodzenie za czas pobytu na L4 › Re: Wynagrodzenie za czas pobytu na L4
    From: Marcin <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wynagrodzenie za czas pobytu na L4
    Date: Thu, 18 Sep 2008 18:03:01 +0200

    > Niestety, od grudnia 2006 nie mam żadnego 3 miesięcznego okresu bez
    > zwolnienia/opieki. (Shit - w tym roku zabrakło mi 2 dni).

    Nie niestety tylko dobrze czytaj ze zrozumieniem.
    Jeżeli ostatnia Twoja choroba była w grudniu 2006 to do obliczenia
    stawki wynagrodzenia za czas L4 będą brane ostatnie 12 miesięcy
    poprzedzające miesiąc choroby. Jeżeli chorowałeś we wrześniu 2008 to
    podstawa wynagrodzenia będzie liczona od września 2007 do sierpnia 2008.
    Jeżeli chodzi o dodatki do wynagrodzenia o charakterze premii to ich
    włączenie do podstawy wynagrodzenia chorobowego zależy czy miały
    włączenie do wynagrodzenia chorobowego a to jest zawarte w regulaminie
    wynagradzania/premiowania. Ostatni wyrok Trybunału Konstytucyjnego a
    następnie nowa interpretacja przepisów w tym zakresie przez ZUS trochę
    wywróciła sposób włączania składników premiowych do wynagrodzenia
    chorobowego. Od 07.07.2008 jeżeli w regulaminie wewnętrznym pracodawcy
    nie ma jasno określonego że wysokość premii nie zależy od absencji
    chorobowej pracownika to tych premii nie włączamy do podstawy
    chorobowego. Pozostałe włącza się do podstawy chorobowego z dopełnieniem
    lub nie - to również zależy od premii.

    W każdym razie te zaciskanie pasa możesz sobie trochę odpuścić

    Marcin