PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wymagania pracodawcow - informatycy

  • 11. Data: 2002-11-23 16:39:08
    Temat: Re: Wymagania pracodawcow - informatycy
    Od: "Bartek Raciborski" <n...@o...raciborski.net>

    w...@e...org.pl (w...@e...org.pl) napisał(a):
    > Co więcej, z takich ogłoszeń często wynika, że
    > webmaster zajmujący się client-side musi znać Javę. A ktoś ZNAJĄCY
    > Javę to osobne stanowisko (Java Developer, Internet Applications
    > Developer, czy co tam jeszcze ładnie brzmiącego wymyślą). Chyba, że
    > rzutem na taśmę szukają kolejnego omnibusa, który nie dość, że
    > zaprojektuje estetyczną oprawę graficzną zgodną z wizerunkiem
    > klienta, to jeszcze servlecikami się zajmie.

    Wiesz, dość częstym jest (zwłaszcza w niewielkich firmach), że jeden
    programista zajmuje się zarówno server-side jak i client-side (tzn.
    oprogramowaniem client-side, niekoniecznie kodem html/css). Zawsze to
    lepiej, jeśli te skrypty na stronie zrobi osoba znająca się na
    programowaniu, a nie klepacz htmla...

    Klepacze htmla zwykle nie mają pojęcia jak zrobić bardziej zaawansowane
    rzeczy w JavaScript (ba, większość z nich nawet nie będzie potrafiła
    użyć Alladyna czy innych DynDuo, które załatwiają za nich 50% roboty). Z
    drugiej strony nie znam firmy, w której byłoby do zrobienia aż tyle
    JavaScriptu, że jeden człowiek robiłby to i tylko to. Zwykle jednak
    pisanie JS łączy się albo z programowaniem innej platformy (server-side,
    ActionScript, aplety) albo z webmasterstwem (html, css). Jeśli chodzi o
    mnie, to wolę ten pierwszy wariant - klepacz htmlowiec nie musi mieć
    pojęcia o programowaniu.

    --
    Bartek Raciborski / Terk
    www.raciborski.net, icq:203822, gg:700126

  • 12. Data: 2002-11-23 22:29:54
    Od: "news.tpi.pl" <u...@s...pl>

    Użytkownik "rafal" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ..........[ciach]
    {cut}
    > adminstrator sieci
    > admin baz
    > programista
    > projektant
    > tester
    > wdrożeniowcy
    > serwisanci hard i soft
    >
    > no i ten co go zwą chyba informatyk HELPDESK
    >
    > rafal

    tak :) to taki tonacy co sie deski chwyta :))))
    heheh

    pozdrowko
    Ula

  • 13. Data: 2002-11-24 10:28:53
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Bartek Raciborski" <n...@o...raciborski.net> napisał w
    wiadomości news:aroeen.1ec.1@raciborski.net...
    .......[ciach] no i zapomniałem dodać iz informatycy to tez webmaasterzy i
    graficy
    ale wsytrczyło by napisać . Pouszkiwany Adam Słodowy
    a co do klepaczy czystego html to ich jest coraz mniej bo Panie w
    sekretarjacie mają MS Front Page i tylko podmieniają treści , choć ja sam
    piszę w notatniku (html) i nie ma nic oszczędniejszego w kB na stronie tylko
    niezbedne treści bez zbędncyh tagów itp

    rafal

  • 14. Data: 2002-11-24 14:19:17
    Od: "Bartek Raciborski" <n...@o...raciborski.net>

    rafal (g...@o...pl) napisał(a):
    > .......[ciach] no i zapomniałem dodać iz informatycy to tez
    > webmaasterzy i graficy

    Cóż, zaczęło się od zestawu Java+JavaScript, który z webmasterstwem może
    mieć niewiele wspólnego. :) Tak jak pisałem, wolę, gdy JS zajmuje się
    programista, niż webmaster.

    > a co do klepaczy czystego html to ich jest coraz mniej bo Panie w
    > sekretarjacie mają MS Front Page i tylko podmieniają treści

    Ekhm. Myślałem, że mówimy o poziomie choć trochę zbliżonego do
    profesjonalnego.

  • 15. Data: 2002-11-24 21:18:10
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    > Ekhm. Myślałem, że mówimy o poziomie choć trochę zbliżonego do
    > profesjonalnego.

    profesjonalizm jest gdy narzedziem potrafi sie posługiwac tylko wybrana
    grupa osób z odpowiednim przygotowaniem
    kiedy profesionalistą informatykiem byl ten ktory potrafil zlozyc PC czy od
    nowa posadzic system uwzgledniajac wczesniej poinstalowane aplikacje ,dzis
    po dobrym wdrozeniu Panie zostaja z gostem i innymi programami i same to
    robia , wiec kim one sa ? ( czasami nieświadomymymi użutkowniakami ) a co
    do profesjonalnego html-a czytaj "czystego" coraz mniej ludzi zajmuje sie
    tym po prostu sa wazniejsze rzeczy do roboty a te funkcje zastepują
    genratory html ms frotnpage , pajaczki itp

    rafal

  • 16. Data: 2002-11-25 01:24:47
    Od: "Bartek Raciborski" <n...@o...raciborski.net>

    rafal (g...@o...pl) napisał(a):
    > profesjonalizm jest gdy narzedziem potrafi sie posługiwac tylko
    > wybrana grupa osób z odpowiednim przygotowaniem

    Bzdura.
    Cóż z tego, że jest to narzędzie łatwie w użyciu? Skalpel również
    obsłużyć jest łatwo, ale profesjonalnie operacji wycięcia wyrostka nie
    wykona każdy.

    Aparat fotograficzny to również nie jest skomplikowane urządzenie, ale
    zdjęć o profesjonalnej jakości jakoś nie robi co drugi fotopstryk.

    Umieć w ogóle posługiwać się narzędziem, a umieć posługiwać się nim
    profesjonalnie, to dwie różne sprawy - tak samo jest ze skaplelem
    chirurgicznym, aparatem fotograficznym, jak i narzędziami typu
    FrontPage.

    > a co do profesjonalnego html-a
    > czytaj "czystego" coraz mniej ludzi zajmuje sie tym po prostu sa
    > wazniejsze rzeczy do roboty a te funkcje zastepują genratory html ms
    > frotnpage , pajaczki itp

    To ja życzę powodzenia w "profesjonalnym" prowadzeniu witryny przez
    panią Jolę z sekretariatu, używającą FrontPage.

    A profesjonalizm w tej branży nie ma nic wspólnego z "czystym htmlem" -
    bardzo wielu profesjonalistów pracuje w DW albo FP (choć w tym drugim
    mniej), a nie na czystym kodzie i ich produkcje nie są gorsze od
    produkcji osób pracujących bezpośrednio na kodzie.
    Profesjonalizm ma za to wiele wspólnego z obszerną wiedzą w tym temacie
    i dużym doświadczeniem.

  • 17. Data: 2002-11-25 01:48:23
    Od: w...@e...org.pl

    > rafal (g...@o...pl) napisał(a):

    <CUT>

    Dodam jeszcze od siebie, że profesjonalista może używać narzędzi, które
    przyśpieszają pracę (tu: edytory WYSIWYG) ale od amatora różni go to, że wie,
    jakie ograniczenia te narzędzia mu narzucają i potrafi te ograniczenia obejść
    (w tym przypadku np. ręcznie edytując kod w edytorze tekstowym).

    Michał Gancarski

  • 18. Data: 2002-11-25 06:38:16
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    ........[ciach]
    przepraszam i poddaje się , i lecę do pracy
    Macie rację bo ten wątek można by prowadzić w nieskończoność .

    Stronę , grafikę robi firma na zamównienie (profesjonalna) potem ktos
    wewnatrz firmy zlecejacej zaczyna dbac o jej wyglad ,
    po odpowiednim przeszkoleniu modyfikuje treści i podmienia częsciowo grafikę
    , przesyła ftp na serwer i takie tam - czy jest informatykiem ?? (
    bardzo czesto jest nieświadmym użytkownikiem lecz b.czesto pracodawca szuka
    takiej osoby )

    Epilog .

    W XXI słowo informatyk zanczy tyle samo co kierowca sa rózne specjalności
    tego zawodu a słowo stało się barzdo ogólne.

    rafal

  • 19. Data: 2002-11-26 23:33:40
    Od: Wojciech Wojnowski <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2002-11-23 13:05, Obywatel (ka) flyer napisał (a):
    > Zeby bylo jasne - nie pisze tego dlatego, ze mnie ktos odrzucil albo
    > czegos nie umiem.

    Cześć.

    Ja zawsze dzielę wymagania pracodawcy przez dwa.
    I jeżeli pracodawca wymaga wszystkiego śmiało mówię:
    TO JA WSZYSTKO UMIEM :)
    Popatrz na to, jak obustronne kłamstewko :)
    On potrzebuje "specjalisty" za przeciętną cenę.
    To bądź "specjalistą" za tą cenę.

    Ponadto trzeba mieć poczucie własnej wartości.
    Jeżeli jesteś w jakiejś dziedzinie dobry to nie możesz być dobry we
    wszystkim, bo to oznacza, że nie potrafisz nic.
    Nie patrzę na zarządzanie firmą, bo to nie moja działka.
    Nie lubię politykować w firmie, układać się, kombinować, włazić w dupę i
    inne takie.

    Nie oglądam się na innych, bo to nie mój kawałek chleba.

    Wyluzuj, szukaj i nie poddawaj się.
    Pamiętaj, że ogłoszenia o pracę nie piszą INFORMATYCY tylko lamerzy :)

    A co lamer może ?

    Pozdrawiam.

    Wojtek

    --
    "Nie wyrzucaj bohatera z twojej duszy, dzierżyj święcie twoją najwyższą
    nadzieję." (Zaratustra)