1. Data: 2004-10-05 21:26:17
Temat:Wykaz stanowisk pracy w szczegolnych warunkach POMOCY !!!
Od:"Dexter" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!!

Zwracam sie z prosba gdzie moge znalezc wykladnie przepisow prawa ( wykaz
stanowisk pracy w szczegolnych warunkach) w nastepujacej sprawie:

Bylem zatrudniony w Browarze Kunter w Grudziądzu na stanowisku Maszynisty
Chlodniczego.Poniewaz Browar jest jako taki przemyslem spozywczym nie moge
nigdzie znalezc wykładni, wykazu stanowisk pracy czy praca jako Maszynisty
Chlodniczego jest wykazana jako praca w szczegolnych warunkach.

Pracodawca wystawił mi swiadectwo pracy ale w pkt 8 nie wpisal ze
pracowalem w warunkach szczegolnych (szkodliwych).

Prosze o pomoc w tej sprawie.

Pozdrawiam Andrzej

2. Data: 2004-10-05 21:39:09
Od:krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 5 Oct 2004 23:26:17 +0200, Dexter <g...@o...pl> napisał:

> [...]
>
> Pracodawca wystawi? mi swiadectwo pracy ale w pkt 8 nie wpisal ze
> pracowalem w warunkach szczegolnych (szkodliwych).

http://www.bhp.xtd.pl/article.php?sid=686&mode=threa
d&order=0&thold=0

Moze z informacji w tym artykule i linkow na portalu uda ci sie cos
wydusic.
Mozesz tez zwrocic sie o pomoc do PIP - powinni wiedziec.

--
pzdr. Krzysztof
## Szczecin - szukam pracy:##

3. Data: 2004-10-05 22:25:40
Od:"wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dexter" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Pracodawca wystawił mi swiadectwo pracy ale w pkt 8 nie wpisal ze
> pracowalem w warunkach szczegolnych (szkodliwych).

Prawdopodobnie jeszcze obowiązuje:

rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 lutego 1983 r. w sprawie wieku
emerytalnego pracowników zatrudnionych w szczególnych warunkach lub w
szczególnym charakterze (Dz. U. z 1983 r. Nr 8, poz. 43, zmiany: Dz. U. z
1985 r. Nr 7, poz. 21; z 1991 r. Nr 39, poz. 167; z 1992 r. Nr 102, poz.
520; z 1996 r. Nr 63, poz. 292; z 1997 r. Nr 61, poz. 377).
W załączniku jest wykaz A i wykaz B prac w szczególnych warunkach.

Pozdrawiam

wa

4. Data: 2004-10-05 22:36:26
Od:"Dexter" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

wydusic.
Mozesz tez zwrocic sie o pomoc do PIP - powinni wiedziec.

Nic mi nie udalo sie wydobyc poniewaz kazdy resort ma ministra ktory wydal
rozporzadzenia jakie stanowiska sa zakwalifikowane jako stanowiska pracy w
warunkach szczegolnych, Browar jako taki jest firma chyba spozywcza ale jaki
minister odpowiada,wydal rozporzadzenie o rodzaju stanowisk nie mam pojecia.

Pozdr Andrzej

5. Data: 2004-10-05 23:28:54
Od:krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2004 00:36:26 +0200, Dexter <g...@o...pl> napisał:

> [...]
> jaki
> minister odpowiada,wydal rozporzadzenie o rodzaju stanowisk nie mam

dzieki postowi wektora znalazlem taki wykaz aktow wykonawczych
Dz.Urz. MKiS 1983 nr 4 poz. 20 - -
Dz.Urz. MNiSW 1985 nr 3 poz. 15 - -
Dz.Urz. MBGPiK 1986 nr 1 poz. 1 - -
Dz.Urz. MKiS 1987 nr 3 poz. 20 - -
Dz.Urz. MRW 1988 nr 7 poz. 18 - -
Dz.Urz. MKiS 1989 nr 1 poz. 2 - -
Dz.Urz. MRW 1989 nr 2 poz. 2 - -
Dz.Urz. MZiOS 1989 nr 2 poz. 5 - -
Dz.Urz. MKiS 1989 nr 4 poz. 32 - -
Dz.Urz. MZiOS 1989 nr 6 poz. 27 - -
Dz.Urz. MRiGŻ 1991 nr 2 poz. 2

ze stron

http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

dla zmian w podanym przez Wektora dzienniku ustaw

Nadal wydaje mi sie, ze rozsadniej bedzie udac sie do PIP i poprosic o
pomoc w ustaleniu, czy masz prawidlowo wypisane swiadectwo pracy.

--
pzdr. Krzysztof
## Szczecin - szukam pracy:##

6. Data: 2004-10-06 07:21:22
Od:"wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Wykaz interesujących Cię stanowisk i prac jest podany w załączniku do
rozporządzenia RM z dnia 7 lutego 1983 r. Zobacz zwłaszcza Wykaz A, dział
VIII "W rolnictwie i przemyśle rolno-spożywczym" np. p. 13. "Prace przy
obsłudze pras filtracyjnych, wirówek i suszarek w przemyśle drożdżowym i
piwowarskim" lub dział XIV "Prace różne" p. 9 "Bezpośrednia obsługa stacji
sprężarek".
A najlepiej udać się do PIP.

Życzę powodzenia

wa

7. Data: 2004-10-06 09:45:08
Od:"Dexter" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> piwowarskim" lub dział XIV "Prace różne" p. 9 "Bezpośrednia obsługa stacji

Czy mogl bym poprosic o link abym dotarl do wykazow A i B poniewaz na
stronie sejmowej nie moge otworzyc DzU 1983r Nr 8 poz 43, strona sie nie
otwierta !!!!

8. Data: 2004-10-06 10:04:48
Od:krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2004 11:45:08 +0200, Dexter <g...@o...pl> napisał:

> Czy mogl bym poprosic o link abym dotarl do wykazow A i B poniewaz na
> stronie sejmowej nie moge otworzyc DzU 1983r Nr 8 poz 43, stron

Nie wszystko jest w necie
Nie wszystko co w necie jest bezplatne.

Idz do biblioteki jak masz wszystkie namiary na to, czego szukac.
W urzedzie gminy rowniez powinni miec komplet itp. itd.

--
pzdr. Krzysztof
## Szczecin - szukam pracy:##

9. Data: 2004-10-06 10:42:29
Od:"Dexter" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Czy mogl bym poprosic o link abym dotarl do wykazow A i B poniewaz na
stronie sejmowej nie moge otworzyc DzU 1983r Nr 8 poz 43, strona sie nie
otwiera !!!!