PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy macie pomysły na rozkręcenie firmy ?

  • 1. Data: 2004-10-05 19:14:30
    Temat: Czy macie pomysły na rozkręcenie firmy ?
    Od: "Marcin Pęksa" <y...@w...pl>

    Witam.
    Od kilku dni jestem (ech brzmi dumni) współwłaścicielem pewnej pizzeri na
    telefon. Jak na razie interes idzie ledwo, ledwo (plus jest taki, że owa
    pizzeria działa już od pewnego czasu tak więc klienci są ale na razie
    wszystko jest na granicy opłacalności). Narazie łądujemuy kasę w ulotki i w
    radio ( radio ruszy niedługo). I tu mam do szanownych czytelników pytanko.
    Czy macie pomysły jak można rozruszać ową pizzerię ? Co zrobić żeby zwabić
    klienta ? Czy reklama w radio jest na tyle skuteczna żeby sprzedaż
    podskoczyła :) ? A może macie pomysły na jakiś nietypowy marketing :) ?
    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2004-10-05 19:35:21
    Temat: Re: Czy macie pomysły na rozkręcenie firmy ?
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    target - praktycznie każda osoba.
    jaka osoba je pizzę? głodna.
    gdzie może być głodna? w domu, w pracy, idąc po ulicy.

    do tych będących na ulicy już trafiasz przez ulotki.
    a jak ktoś jest w domu to może: przeczytać na leżącej ulotce, przeczytać w
    gazecie, usłyszeć w radiu lub obejrzeć w telewizji.

    Radia raczej się słucha w pracy, w domu się ogląda telewizję.

    tak na szybko. co mi przyszło do głowy

  • 3. Data: 2004-10-05 19:53:04
    Od: wojtek <g...@z...pbz>

    gromax napisał(a):
    > target - praktycznie każda osoba.
    > jaka osoba je pizzę? głodna.

    ta która ma pieniądze :P

  • 4. Data: 2004-10-05 19:54:12
    Od: "Journalist" <j...@p...onet.pl>

    [ciach]
    A może macie pomysły na jakiś nietypowy marketing :) ?

    Zorganizuj imprezę - na przykład dla lokalnej TV - niech nakręcą program u
    Ciebie kulinarny, albo na przykład zaproś MTV, czy inną VIVĘ. Możesz też
    zrobić sztab Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wydasz tyle, co na
    ulotki,a zrobi się głośno. Możesz też zrobić promocje w określonych
    godzinach (np. miedzy 12 a 14) - wtedy zwykle najmniej osób przychodzi.
    Możesz też zrobić promocję - z ulotką lub ogłoszeniem w gazecie zniżka na
    pizzę :)))

    To tylko kilka podpatrzonych w okolicy. Pizza z dowozem do szczecina i
    jesteśmy kwita ;)))

    Pozdrowienia i powodzenia,
    Marzena

  • 5. Data: 2004-10-05 20:55:19
    Od: "Adam" <...@...c>

    > Czy macie pomysły jak można rozruszać ową pizzerię ?

    hmm... obrot=ilosc klientow(a)*wartosc zakupu(b)

    na zwiekszenie (a) mozesz wplynac poprzez konkursy z nagrodami,czeste akcje
    "tylko dzis",programy lojalnosciowe(np.karty stalego klienta), natomiast na
    zwiekszenie (b) wplywaja np. konkursy na ilosc zakupow ....i jeszcze jedno :
    po obnizce ceny sprzedaz produktow czesto pozostaje na wyzszym poziomie niz
    przed obnizka..

    pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2004-10-05 20:55:23
    Od: "B.R." <b...@R...wpk.p.lodz.pl>

    Marcin Pęksa wrote:
    > podskoczyła :) ? A może macie pomysły na jakiś nietypowy marketing :) ?
    moze dostarczanie pizzy topless ;)
    tylko nadchodzaca pora roku moze troche nie sprzyjac :)

    a tak serio - podpatrzone w okolicy - do kazdey pizzy dolaczony jest
    "kupon" na 15 minut w kafejce internetowej - akurat wystarczy, zeby po
    zjedzeniu wyslac znajomym maila jak bylo smacznie i przyjemnie :)
    nie musisz zraz kafejki otwierac - moze z jakas polacz sily - np. ludzie
    z tej kafejki karnetem dostana znizke u ciebie i wszyscy sa zadowoleni :)

    pozdrawiam
    --
    br

  • 7. Data: 2004-10-05 20:56:27
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    wojtek w news:cjuu94$dmk$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > ta która ma pieniądze :P

    Fakt ;-) Załóżmy, że mówimy o tych, którzy mają te pieniądze. Najpierw
    muszą się oni dowiedzieć o pizzeri. Jeśli już się dowiedzą to...
    najważniejsze, aby pierwszy zakup nie był ostatnim. Jeśli klient będzie
    zadowolony stanie się "koniem trojańskim". Jeśli nie będzie zadowolony to
    również stanie się "koniem trojańskim" ale o działaniu negatywnym. Po
    prostu antyreklamę będzie robić.
    Wypowiadam się teraz jako ten zjadacz pizzy - od jakiegoś czasu
    wypróbowywałem różne pizzerie. I co? Najbardziej smakuje mi pizza, którą
    sam sobie zrobię ;-) Ale będąc w pracy nie mam możliwości aby ją
    przygotować. W jednym lokalu pizza była dobra, na cienkim cieście, ale sos
    do chrzanu - odpadła. W kolejnympoczątkowo było świetnie. Dużo dodatków,
    dużo sera, świetny sos, smaczna... Po jakimś czasie zaczęło się psuć. Jak
    to mawiają do trzech razy sztuka. Za trzecim razem zwyczajnie wziąłem
    linijkę i zmierzyłem średnicę. Płaciłem za... chyba 33, a przywieziono 28.
    To był szczyt wszystkiego - odradzam komu mogę tę pizzerię, a znam paru
    zjadaczy pizz, więc nie jest to takie bez znaczenia ;-) Ostatnio trafiłem
    na inną - właśnie z polecenia innego zjadacza. Ta osoba wiedziała co mówi.
    Po pierwsze gdy zobaczyłem tę dużą pizzę to... ona naprawdę była duża.
    Średnia u nich to taka jak duża we wszystkich innych okolicznych. Rozmiar
    się liczy! ;-) Po drugie dostawca - facet, który ma podejście do klienta!
    To nie jest tylko: "Proszę, należy się tyle i tyle, dziekuję, smacznego!".
    Gość z poczuciem humoru, od razu zaczął nas traktować jak "stałych
    klientów" zapowiadając dodatkowe bonusy, polecał czego możnaby spróbować.
    Zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy to lubią. Chcą dostać pizze, zapłacić i
    zjeść, a nie słuchać natręta. Ale moim zdaniem on nie był natrętny.
    Doskonale orientował się w sytuacji i reagował natychmiast. Tak więc nim
    jeszcze zacząłem jeść tę pizzę już byłem zadowolony z usług. Po pierwszym
    kęsie zdania nie zmieniłem. Była naprawdę dobra. Prawie taka jak zrobiona
    przeze mnie ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 8. Data: 2004-10-05 21:09:38
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 05 Oct 2004 22:55:23 +0200, B.R.
    <b...@R...wpk.p.lodz.pl> napisał:

> [...]
    > z tej kafejki karnetem dostana znizke u ciebie i wszyscy sa zadowoleni :)

    Podobnego typu jest zaproponowanie radiu lokalnemu do jakiejs audycji dla
    "grupy docelowej" ;) stalej (czestej) nagrody przy jakims konkursie -
    kupon na dwie pizze w pizzerii xxxx.
    to akurat jest na sciagniecie gosci do lokalu - a tam to juz tylko smak
    decyduje - ale nazwa pizzerri wpadnie w ucho wszystkim sluchajacym.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 9. Data: 2004-10-05 21:17:18
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Pęksa" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    Nikt nie doradził, zeby robił po prostu dobrą pizzę. Ot znak czasu.

  • 10. Data: 2004-10-05 21:23:17
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > telefon. Jak na razie interes idzie ledwo, ledwo (plus jest taki, że owa
    > pizzeria działa już od pewnego czasu tak więc klienci są ale na razie

    BP, MSPANC

    Rany boskie. Mam nadzieje, ze to nie ta, ktora zarowiastym zielonym na
    fasadzie (tylko na parterze oczywiscie) spaskudzila wyglad Cechowej :-(

    szomiz
    --
    pl.comp.www ?
    Powinni tego zabronic :-P