PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzialalnosc gosp kilka pytan.

  • 1. Data: 2004-10-05 21:44:15
    Temat: Dzialalnosc gosp kilka pytan.
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Witam,
    Mam dwa pytania:
    1. Czy sa jakies szczegolne przepisy regulujace prace myjni samochodowej
    recznej. Wiem ze sa budowlane, ale ja nie buduje. Chce otworzyc biznes w
    istniejacym budynku. Szukalem w przepisach ale nic nie znalazlem. Bylem w
    sanepidzie, ale tam czeski film- nikt nic nie wie. Moze ktos z Was sie z tym
    zetknal- zwlaszcza w zakresie przepisow z ochrony srodowiska- czy jest
    obowiazek stosowania separatorow sciekow i odszlamiaczy, czy wystarczy
    stosowac srodki biodegradlne. Czy ktos moze mi wskazac jakies konkretne
    przepisy ktore o tym mowia.

    2. Czy ktos moze mi dostarczyc opinii na temat funduszy finansujacych start
    dzialnosci gosp. Mysle glownie o funduszu Mikro. Dzwonilem tam, rozmawialem,
    bylem na stronach www- wszystko swietnie i pieknie, ale jak to wyglada w
    praktyce, tzn czy dostane pieniadze czy dostaje je co dwusetny ? Chodzi mi o
    to czy warto tracic czas na ta zabawe- nie planuje duzej kwoty kredytu- nie
    wiecej niz 5-6 tysiecy. Moze jakies inne zrodla.

    Pytanie trzecie w promocji :-)
    Jakie stawki na reke zaproponowac pracownikom? Miasto o duzym bezrobociu-
    duzo ludzi o niskich kwalifikacjach.
    Jaka forme zatrudnienia przyjac aby bylo to DLA MNIE korzystne i zgodne z
    prawem: 1/74 etatu, zlecenie, na czarno, o dzielo ???

    Zalozenia sa takie:
    Ten interes dopiero startuje- nie wiem co bedzie nie chce wtopic.
    Nie chce inwestowac swoich pieniedzy- jesli je strace, nie bede ich mial,
    wole czyjes (pozyczka, dotacja itd)
    Na co uwazac, gdzie moge sie potknac
    --
    Jackare
    Bytom

  • 2. Data: 2004-10-05 21:54:12
    Temat: Re: Dzialalnosc gosp kilka pytan.
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 5 Oct 2004 23:44:15 +0200, Jackare
    <j...@i...pl_wytnij_to_> napisał:

> [...]
    > Jaka forme zatrudnienia przyjac aby bylo to DLA MNIE korzystne i zgodne z
    > prawem: 1/74 etatu, zlecenie, na czarno, o dzielo ???

    1500-1800 zl netto na etacie + platne nadgodziny + premia regulaminowa w
    wysokosci 30% uposazenia. Najlepszym pracownikom mozna po okresie probnym
    dac pakiet socjalny - na poczatek dentysta dla calych rodzin, lacznie z
    ortodonta dla dzieci. Pozniej moze dojsc basen i pakiet medyczny.

    Bedzie to dla ciebie korzystne, poniewaz matki pracownikow beda cie
    blogoslawily na ulicy, a ich dzieci obrzucaly kwiatami. - na pewno warto.

    --
    pzdr. Krzysztof

  • 3. Data: 2004-10-05 22:05:08
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>
    napisał w wiadomości news:cjv4ka$cf8$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > 1. Czy sa jakies szczegolne przepisy regulujace prace myjni samochodowej
    [ciach]
    > stosowac srodki biodegradlne. Czy ktos moze mi wskazac jakies konkretne
    > przepisy ktore o tym mowia.
    Polecam wizytę u radcy prawnego. Zapłacisz 50 PLN i dostaniesz
    na kartce spis wszystkich ustaw dotyczacych Twojego problemu.
    Za dalsze 50-tki radca wytłumaczy Ci co i jak.

> [...]
    rozmawialem,
    [ciach]
    > wiecej niz 5-6 tysiecy. Moze jakies inne zrodla.
    Ja osobiście byłem tam (w Mikro) bodajże w 2001 roku.
    Ale wydawało mi się to wszystko zbyt kolorowe i odpuściłem sobie.
    Pożyczyłem kasę od rodziny.

> [...]
    > Jaka forme zatrudnienia przyjac aby bylo to DLA MNIE korzystne i zgodne z
    > prawem: 1/74 etatu, zlecenie, na czarno, o dzielo ???
    Z tego co napisałeś powyżej wynika, że będziesz ZŁYM PRACODAWCĄ.
    Współczuję ludziom których zatrudnisz.
    HINT: Firma przynosi zyski, gdy pracują w niej ludzie, którzy:
    a) lubią swoją pracę i chętnie ją wykonują
    b) zarabiają tyle, że wystarcza im na godne życie (banalne ale prawdziwe)
    c) są traktowani przez pracodawcę uczciwie.

    > Zalozenia sa takie:
    > Ten interes dopiero startuje- nie wiem co bedzie nie chce wtopic.
    > Nie chce inwestowac swoich pieniedzy- jesli je strace, nie bede
    > ich mial, wole czyjes (pozyczka, dotacja itd)
    Jeśli wtopisz swoją kasę, to przez jakiś czas będziesz jadł suchy chleb,
    ale nikt nie będzie miał do Ciebie pretensji. Po jakimś czasie się odkujesz.
    Jeśli wtopisz cudzą, to pretensji również nie będzie, ale wierzyciel
    z komornikami obiorą Cię ze skórki i zjedzą całego.
    I nigdy się nie odkujesz.
    L.

  • 4. Data: 2004-10-05 22:10:09
    Od: "Bartek" <j...@o...pl>

> [...]
    nie
    > wiecej niz 5-6 tysiecy. Moze jakies inne zrodla.

    Z tego co wiem to fundusz mikro nie da porzyczki całkowicie bez pokrycia .
    5-6 tys na myjnie to za mało , policz dokładnie. Nie zapomnij o reklamie ,
    bez reklamy nie ruszysz . Będziesz też potrzebował sporo drobiazgów o
    których jeszcze nie wiesz - zrób sobie sporą rezerwę na te sprawy , no
    chyba że możesz liczyć na pomoc znajomych albo rodziny .

  • 5. Data: 2004-10-06 05:42:28
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "libra" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > b) zarabiają tyle, że wystarcza im na godne życie (banalne ale
    prawdziwe)

    Ja jestem ze swojej pracy raczej zadowolony, ale nie wiem, czy zarabiam
    godnie. Poradź mi ile to jest bo nie wiem, czy narzekać, czy raczej sie
    chwalić?

    vertret

  • 6. Data: 2004-10-06 07:18:24
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    1500-1800 zl netto na etacie + platne nadgodziny + premia regulaminowa w
    wysokosci 30% uposazenia.

    :-) LOL, ROTFL
    zycze wiec powodzenia przy rozkrecaniu wlasnej DG :-)
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2004-10-06 07:20:51
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    > Z tego co wiem to fundusz mikro nie da porzyczki całkowicie bez pokrycia .
    > 5-6 tys na myjnie to za mało ,

    Potrzebuje od nich kase dodatkowa, glwonie na pokrycie "martwych kosztow"
    takich jak np kaucja za budynek.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 8. Data: 2004-10-06 07:57:48
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Jackare napisal:
    <jakis tekst>
> [...]
    > Jaka forme zatrudnienia przyjac aby bylo to DLA MNIE korzystne i zgodne z
    > prawem: 1/74 etatu, zlecenie, na czarno, o dzielo ???

    Witam, jezeli chcesz zatrudnic zgodnie z prawem, to na pewno nie "na
    czarno". Pozostale formy na dluzsza mete troche przekombinowane, nie mowiac
    o 1/74 etatu, ktora razi na odleglosc(ciekawa firma, zatrudnia pracownikow
    po to by co dziennie przychodzili na 6 minut i 49 sekund, ewentualnie raz w
    tygodniu 34minuty i 33 sekundy, czy jakkolwiek by przychodzili to i tak
    bardzo malo czasu spedzali by w firmie) No chyba ze jestes tak
    wspanialomyslny, ze chcesz zatrudnic wszystkich bezrobotnych z okolicy i
    kazdemu chcesz dac kawalek etatu ;) albo chcesz pracowac sam i pracownicy ci
    potrzebni tylko do tego by codziennie podlali kwiatki.
    A tak powaznie to polecam renomowane biuro rachunkowe lub doradztwo
    podatkowe oni tam cos na pewno doradza.
    Pozdrawiam Gosia

  • 9. Data: 2004-10-06 08:11:22
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

> [...]
    > wysokosci 30% uposazenia.
    >
    > :-) LOL, ROTFL
    > zycze wiec powodzenia przy rozkrecaniu wlasnej DG :-)
    to znaczy masz na myśli że to jest za mało jak dla pracownika? bo miom
    zdaniem to jest ok. pensja, mało prawdopodobne że pracownik ci będzie
    uciekał i będzie chciał się trzymać
    plusy dla ciebie - brak częstego szukania pracownika, czyli stała kadra.

    może nadgodziny i premię bym obciął, natomiast podstawa jest do przyjęcia

    gromax

  • 10. Data: 2004-10-06 08:24:29
    Od: "Immona" <c...@p...pl>

    <j...@i...pl_wytnij_to_> napisał:

> [...]

    > Bedzie to dla ciebie korzystne, poniewaz matki pracownikow beda cie
    > blogoslawily na ulicy, a ich dzieci obrzucaly kwiatami. - na pewno warto.

    Albo beda krasc, bo uznaja, ze szef jest taki bogaty, ze mu od tego nie
    ubedzie. (Niestety przyklad z zycia - zagranicznego przedsiebiorcy, ktory
    placil w Polsce "fizycznym" wiecej niz srednio na rynku).
    W dodatku w tym miasteczku o duzym bezrobociu reszta ludzi bylaby wsciekla
    na niego i na jego pracownikow, ze tyle dostaja robiac to samo, co inni by
    mogli robic :)

    I.