PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?

  • 71. Data: 2003-08-28 12:32:55
    Temat: Re: Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > hehe wiesz...jest cos takiego jak wydajnosc i niestety M$ kuleje
    > co z tego ze _chodzi_. pytanie tylko jak

    Z niezaleznych testow ktore swego czasu czytalem, wynikalo, ze np polaczenie
    ASP/SQL/NT bilo wszelkie inne rozwiazania na glowe jesli chodzi o wydajnosc,
    a testowane byly miedzy innymi Oracle i MySQL (ktory to MySQL jest bardzo
    szybki w pracy jako serwer dla stron).

    Zreszta ile testow tyle wynikow.
    Nie jestes w stananie stwierdzic jednoznacznie, ze ta konkretna baza jest
    "wydajniejsza" od innej.
    A jezeli jestes to chyle czola.
    Baza moze byc szybsza w konkretnym zastosowaniu - tu sie zgodze.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 72. Data: 2003-08-28 12:41:57
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > czy aby nie bylo tak ze jakis WWW serwer w m4 stal na apachu ? musial
    > bym poszukac...smieszne nie ?
    if m4=MS then
    Trzeba znac technologie alternatywne :)

    > hehehe a ktore sa ? :)

    nie wiem czy moge wskazywac jednoznacznie, nie wszystkie to nasi klienci :-)
    Musisz mi uwierzyc na slowo :-P

    > + na prawnikow. jedynie co ta firma robi dobrze to kradnie cudze pomysly
    > ot. i tyle

    ja bym tego kradziejstwem nie nazwal. Oni kupuja, a ze maja taka pozycje
    jaka maja i moga "przekonywac" do sprzedania, to inna sprawa.

    > bo nie powiesz mi ze wydanie produktu pelnego bledow aby sprostac
    > terminom to powazna sprawa.. a beta testerami beda userzy..co tam . wolno
    im

    ktory produkt nie ma bledow zaraz po wydaniu?
    Ja takich nie znam.
    Kwestia ilosci bledow w produktach MS wynika nie tylko z termionw, ale
    rowniez z tego, ze produkty Ms sa bardzo popularne i wiecej jest chetnych do
    wykrywania :-P

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 73. Data: 2003-08-28 12:47:07
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    Michal Talaga wrote:

    > if m4=MS then
    > Trzeba znac technologie alternatywne :)
    ops..tak mialo byc w MS..smieszna sprawa bo pozniej zmienili jak wyszlo

    > nie wiem czy moge wskazywac jednoznacznie, nie wszystkie to nasi klienci :-)
    > Musisz mi uwierzyc na slowo :-P

    trudno :)

    > ja bym tego kradziejstwem nie nazwal. Oni kupuja, a ze maja taka pozycje
    > jaka maja i moga "przekonywac" do sprzedania, to inna sprawa.

    mhm :) mowisz ..ok..

    > im
    >
    > ktory produkt nie ma bledow zaraz po wydaniu?

    tak. ale zaznacza sie ze to wersja beta czy cus :) ew. 0.x . co w
    unixowych srodowiskach jest norma
    linux dosc dlugo nie doczekal sie 1.0 ..

    > Kwestia ilosci bledow w produktach MS wynika nie tylko z termionw, ale
    > rowniez z tego, ze produkty Ms sa bardzo popularne i wiecej jest chetnych do
    > wykrywania :-P

    mysle tez ze z niechlujstwa przy pisaniu - nie wiem, nie przekonam sie
    bo nie widzialem i pewnie nie zobacze kodu np winXP :)

    anyway EOT zmojej strony

    --
    Marcin Tadeusz Strzyzewski
    CCNP/CCSP/SCSA

  • 74. Data: 2003-08-28 12:58:00
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > okolo 3500 zaczely sie problemu :)

    ciekawe jak MS sobie poradzil u siebie, skoro maja kilkadziesiat tysiecy
    pracownikow?

    > 1 firma NDS = min 1000 userow ?
    > 10 firm AD = 10 * 10 userow ?

    Ej no, to jest manipulowanie opinia publiczna :-P
    Obracajmy sie w obrebie srednich firm, a nie firemek.
    Przy NDS podajesz jakas srednio-wieksza firme a przy AD dajesz ... sklep
    komputerowy :-P

    > taak. bo ich niestety duzo trzeba. i ciagle nowe ..takie zycie :)

    a na linuxie/unixie nie?
    No to chyba cos przegapilem, sam musialem jakies ssh podmieniac.

    > a jak z wydajnoscia ? :)

    hmmm, a dobrze, nie narzekamy.
    Na wszystkie nasze instalacje R/3, 5 mamy na NT i z tego 3 na SQL.
    (mamy roznorodnosc, zeby na roznych srodowiskach testowac).

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 75. Data: 2003-08-28 13:14:28
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Oszczędzi na zakupie systemu operacyjnego (MS-a lub U-xa). To są znaczne
    > kwoty, zwłaszcza, gdy stawiasz ileś serwerów.

    Za to straci pozniej na licencjach na Oracla?
    Afaik to licencje SQL sa tansze.

    > Po drugie, Oracle nie musi już
    > rozwijać swoich baz na inne systemy. Wystarczy na jeden.

    MS tak samo.

    > Po trzecie, Oracle to taki mercedes wśród
    > baz. O MS możesz powiedzieć, że to co najwyżej Hunday.

    Ciekawe porownanie. Nie wiem jak sie do niego ustosunkowac, bo na rynku
    samochodow sie nie znam.
    Jakbys powiedzial ze Oracle to samochody luksusowe, a SQL to srednia klasa,
    powiedzialbym, ze moze i masz racje, ale to byloby i tak na korzysc MS, bo
    srednia klasa jest najbardziej rozpowszechniona.

    > A każdy chce kupić
    > Mercedesa w cenie Hunday lub trochę wyżej.Paradoksalnie takie podejście
    może
    > odciągnąć wielu użytkowników od kupna baz MS.

    Tylko pytanie czy Mercedes utrzymalby sie na rynku gdyby zjechal z cenami np
    4-krotnie?
    Nie powiesz chyba, ze cena mercedesa to X+400% marzy.
    Ona skads sie bierze.

    > Dodatkowo MS od "dołu"
    > naciskany jest prze linuksa i bazy oparte o licencję GNU. Zaproponuj małej
    > firmie (np. 50 stanowisk) zakup 50 licencji SQL i Windows. To jest spory
    > wydatek, z którego można zrezygnować.

    Pytanie tylko czy taka firma woli kupic w zestawie z komputerami, system w
    wersji OEM, co stanowic bedzie pewnie 10% ceny sprzetu i miec spokoj, czy
    oszczedzic a pozniej placic za szkolenia userow, z obslugi nieznanych im
    programow i wogole srodowiska.
    To nie jest wszystko takie proste.

    Pytanie dalej, jak przekonac wlsciciela firmy do darmowej bazy?
    Ja juz wielokrotnie staralem sie przeforsowac w roznych miejscach rozne
    darmowe rozwiazania.
    Ale argument jest czesto taki: a co z supportem? Tlumaczenie ze support dla
    Open Source jest o wiele lepszy bo ... - nie dziala.
    Decydenci wybieraja jednak pewny support jaki daje im MS (skutecznosc znam i
    juz tam po prostu nie dzwonie :-( )

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 76. Data: 2003-08-28 13:46:00
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Talaga" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [...]
    > a jak to sie skonczy?
    > Ja jak zwykle mam czarne wizje i widze to tak, ze Oracle tym samym straci
    > duza czesc rynku jaka byly Windowsy.
    > U wielu naszych klientow jest wlasnie taka konfiguracja NT/Oracle, ale kto
    > teraz kupi takie rozwiazanie, skoro SQL jest bardziej zintegrowany?

    Oszczędzi na zakupie systemu operacyjnego (MS-a lub U-xa). To są znaczne
    kwoty, zwłaszcza, gdy stawiasz ileś serwerów. Po drugie, Oracle nie musi już
    rozwijać swoich baz na inne systemy. Wystarczy na jeden. To obniży ich
    koszty i zwiększy konkurencyjność. Po trzecie, Oracle to taki mercedes wśród
    baz. O MS możesz powiedzieć, że to co najwyżej Hunday.A każdy chce kupić
    Mercedesa w cenie Hunday lub trochę wyżej.Paradoksalnie takie podejście może
    odciągnąć wielu użytkowników od kupna baz MS.Dodatkowo MS od "dołu"

    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 77. Data: 2003-08-28 13:56:59
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Strzyzewski" <m...@t...pw.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bihpia$pat$2@inews.gazeta.pl...
    > Michal Talaga wrote:

    [...]
    > daj mi duza i powazna firme ktora sie oparla na technologi MS ..az mnie
    > to ciekawi

    Microsoft?

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 78. Data: 2003-08-28 14:08:32
    Temat: Re:
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Marcin Strzyzewski wrote:

    > daj mi duza i powazna firme ktora sie oparla na technologi MS ..az mnie
    > to ciekawi

    linuxdevices.com

    --
    "The biggest cause of trouble in the world today is that the stupid people are so
    sure about things and the intelligent folks are so full of doubts." - Bertrand

  • 79. Data: 2003-08-28 16:34:43
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

    > Decydenci wybieraja jednak pewny support jaki daje im MS (skutecznosc znam
    > juz tam po prostu nie dzwonie
    Miałem problem z udostępnianiem neostrady. Pytałem znajomych, pisałem na
    grupy, wreszcie zadzwoniłem do MS. Po miłej pogawędce dalej zostawałem z
    problemem. Byłem wielce zaskoczony, gdy zadzwonił gość z MS "z drugiej
    linii" (przejmuje sprawy nie rozwiązane) i podawał mi wskazówki tak długo,
    aż problem został rozwiązany.
    Przypadek jednostkowy czy generalna zmiana ? Oddsech konkurencji ?
    Pozdrawiam
    Darek

  • 80. Data: 2003-08-28 18:39:27
    Od: Dziadek Mróz <d...@n...invalid>

    >Użytkownik "Michal Talaga" <m...@i...pl>
    >Nie ma standardow do ktorych wszyscy sie musza stosowac co nieraz juz MS
    >pokazal.
    >Przykladow kilka najprostszych:
    >- Outlooki - maile w html, tla, zalaczniki itp ustawione standardowo, jak
    >nie zmienisz to slesz syf.
    To jest akurat dowód na stosowanie standardów a nie niestosowanie

    --
    Możesz się u mnie spowiadać