PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?

  • 51. Data: 2003-08-27 08:03:28
    Temat: Re: Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > patrzysz przez pryzmat rynku w Polsce, a kase to sie robi na rynku w
    > USA najpierw.

    1) Jaki procent sprzedazy software'u na swiecie przypada na USA?
    2) Znasz statystyki wzrostu/spadku sprzedazy oprogramowania w USA? Jesli tak
    to poprosze o przedstawienie, zebym wiedzial ze sie myle.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 52. Data: 2003-08-27 08:07:42
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > O? Ciekawe, bo jak narazie nawet sie nie zpowiadali, zeby miec cos w
    > tej klasie....

    ale o jakiej klasie mowisz?
    Bo dla mnie to juz za duza abstrkakcja. I jakie produkty wchodza do tej
    klasy.

    > Polska to z punktu widzenia tak MS jak i Oracle rynek, ktory sie nie
    > liczy.

    Nie tylko Polska lezy poza USA i kilkoma innymi bogatymi krajami i nie
    powiesz mi chyba, ze te wszystkie kraje sie nie licza?

    No i jak uzasadnisz wydawanie wogole wersji polskich roznych produktow,
    skoro Polska sie nie liczy?

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 53. Data: 2003-08-27 08:10:08
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Ilościowo czy "kasowo" ?

    moze byc i kasowo, z rozkladem na kilka lat.
    Bo zalozmy, ze taka elektrownia wyda jakas kosmiczna kwote na system, ktory
    bedzie u nich dzialal przez np 10 lat.
    W tym czasie raczej nie bedzie wiecej wydatkow, a rynek na ktorym tak szybko
    rozwija sie MS ma zupelnie inna specyfike.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 54. Data: 2003-08-27 08:13:58
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > E, z dużymi bazami to Michał ma raczej doświadczenie,

    trudno to nazwac doswiadczeniem, raczej obserwacje :-)

    > ale jak widać
    > jest bardzo podatny na wpływ marketingu ;)

    A moja podatnosc na marketing...
    Hmmm, chyba to nie to. Podatnosc, bylaby, gdybym uwazal, ze produkty MS sa
    lepsze, tak jak twierdza marketingowcy z MS.
    Ja tak nie uwazam (rowniez na przykladzie Oracle/MS SQL, gdzie w firmie
    raczej wszyscy chwala Oracle).
    Powtarzam, ze mowimy zajetosci rynku, gdzie marketing MS raczej nie tworzy
    iluzji, a nawet jakby, to do mnie takie nie dotarly.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 55. Data: 2003-08-27 08:17:39
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    Michal Talaga wrote:

    > hmmm, zycie panie, zycie (poparte publikowanymi w gazetach tabelkami - a
    > gazeta to bodaj Computerworld, ale glowy nie dam, co jakis czas takie
    > tabelki rozne sie pojawiaja).

    zycie ? bzdury gadasz i tyle
    windows nadaje sie najwyzej na _desktop_ i to jest zycie
    wieksze bazy chodza na unix/oracle.

    a smieszne bazki w MS SQL niech chodza na NT

    zreszta tak szafujesz malymi firmami i kosztami. Oracle na Linuxie tez
    jest. :)

    --
    Marcin Tadeusz Strzyzewski
    CCNP/CCSP/SCSA

  • 56. Data: 2003-08-27 08:19:26
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    Michal Talaga wrote:

    > no ale ile jest tych "innych systemow operacyjnych"?
    > kwestia "innych sprzetow" ponizej

    > inne sprzety to moim zdaniem
    > a) maszyny unixowe - lekko liczac 4 razy drozsze niz intelowe i tylez samo
    > pewnie drozsi sa specjalisci i ich rozbudowa

    daj mi duza i powazna firme ktora sie oparla na technologi MS ..az mnie
    to ciekawi

    > - tutaj przenosnosci raczej duzej bym sie nie spodziewal, choc projekty
    > opensource jakies sa
    > b) urzadzenia mobilne - gdzie tylko patrzec a jedynym systemem bedzie
    > windows CE

    tutaj pewnie tez sie opierasz na CW ?
    a moze na Gartnerze ? o ile pamietam kilka lat temu Gartner mowil ze PC
    zginie i tylko NC bedzie..dziwne bo post pisze wlasnie z PC

  • 57. Data: 2003-08-27 08:24:48
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    Michal Talaga wrote:
> [...]
    linux

    > Przewaga MS jest to, ze end-user to 9X% system Windows, a jak juz end-user
    > jest na windows, no to najlepiej zrobic pelna integracje, w tym serwer
    > domeny Active Directory.

    wiesz czemu w duzej znanej mi firmie nie ma AD a jest NDS ? skalowalnosc..
    > a programy napisane dla unixa (nie wszystkie) sa tylko na unixa i co z tego
    > ?

    to z tego ze unix jest _stabilny_ zgodny z miedzynarodowymi standardami,
    a nie "standardami" majkrosoftu

    > Emulatory sa w obie strony (pomijam skutecznosc).

    co ty pleciesz ? Xfree mam na windows ( pisane bylo pod "unix" ) i
    dziala bez emulatora, perl, bash. wymieniac dalej ?

  • 58. Data: 2003-08-27 08:39:26
    Od: Krzysztof Krasoń <k...@...pl>

    W artykule <bihon9$45t$1@sunflower.man.poznan.pl> Michal Talaga napisał(a):
    > 1) Jaki procent sprzedazy software'u na swiecie przypada na USA?
    > 2) Znasz statystyki wzrostu/spadku sprzedazy oprogramowania w USA? Jesli tak
    > to poprosze o przedstawienie, zebym wiedzial ze sie myle.

    Cytat: "W Polsce serwery Unixowe stanowia mniejszosc"

    Jaki procent stanowią Unixowe systemy, i skąd masz te statyskyki ?

    A teraz, Unixy są drogie, Windowsy też to tanich nie należą, więc te
    firmy pewnie używają Linux/*BSD :)

    --
    Krzysztof Krasoń

  • 59. Data: 2003-08-27 10:03:53
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > wiesz czemu w duzej znanej mi firmie nie ma AD a jest NDS ? skalowalnosc..

    zdefiniuj "duzej"
    A wiesz czemu na kazda 1 firme z NDS jaka znam przypada przynajmniej 10
    bez/lub z AD?
    Zaznaczam, ze nie sa to male firmy, bo takich firm nie stac na R/3.

    > to z tego ze unix jest _stabilny_ zgodny z miedzynarodowymi standardami,
    > a nie "standardami" majkrosoftu

    tak, a windows stabilny nie jest, i co z tego ze nasze serwery sa wylaczane
    praktycznie tylko wtedy gdy nie ma pradu i podczas instalowania poprawek -
    co jest duza wada niestety.
    Poz tymi kontrolowanymi restartami, stabilnosc nawet starych poczciwych NT
    4.0 jest na takim poziomie, ze o istnieniu niektorych serwerow juz
    zapomnialem :-)

    > co ty pleciesz ? Xfree mam na windows ( pisane bylo pod "unix" ) i
    > dziala bez emulatora, perl, bash. wymieniac dalej ?

    czyli co? nie ma takiego programu, ktory dziala tylko pod unixem, a pod
    windowsem nie?
    no bo ja az tak sie nie orientuje.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 60. Data: 2003-08-27 10:11:23
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Cytat: "W Polsce serwery Unixowe stanowia mniejszosc"
    > Jaki procent stanowią Unixowe systemy, i skąd masz te statyskyki ?

    dane na podstawie obserwacji sprzedazy prowadzonej przez znane mi zrodla, w
    tym moja firme.

    > A teraz, Unixy są drogie, Windowsy też to tanich nie należą, więc te
    > firmy pewnie używają Linux/*BSD :)

    przy milionach zlotych wydawanych na licencje na software, cena windowsow -
    kilka...kilkadziesiat tysiecy nie jest znowu taka duza.
    za to ceny za rozwiazania unixowe wychodza np 4 razy drozej a to juz sie
    powoli zaczyna robic znaczaca kwota.

    Wytlumacz prezesowi-nieinformatykowi ze powinien wydac wiecej, za korzysci
    kotrych nie widzi.
    Na ile jest to trudne pokazuje wlasnie rynek.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM