PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?

  • 11. Data: 2003-08-08 18:00:59
    Temat: Re: Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?
    Od: "Jarek Krochmalski" <jkrochmalski@removethis_wp.pl>

    Michal Talaga napisal w wiadomosci
    news:bgvft7$3nq$1@sunflower.man.poznan.pl:
    > <MOJE WIZJE>
    > Microsoft predzej czy pozniej wymiecie jave tak jak wymiotl Netscape'a,
    > tak jak wymiotl konkurencje SysOp. na PC, tak jak wymiata powoli Lotus
    > Domino, jak wymiata Oracle'a, jak wymiata ... itd.

    MS wymiata Oracla? odwazna teza LOL wymiata to moze, ale po godzinach, za
    pomoca szufelki i zmiotki, jak programisci Oracla koncza prace.

    pozdro
    http://jarek.krochmalski.com

  • 12. Data: 2003-08-08 18:08:51
    Od: "Heinz Junior" <g...@g...nospam.pl>

    > chcecie przenosic? Na maszyny unixowe, ktore stanowia znikomy procent
    rynku
    > i raczej ich udzial nie bedzie rosl?

    keeee?
    :)
    skąd masz takie informacje?

    gro

  • 13. Data: 2003-08-08 20:40:38
    Od: Marcin Caban <c...@p...gliwice.pl>

    Tomek Słota wrote:
    > W praktyce obie technologie s? bardzo do siebie podobne.

    Tylko, że jedna istnieje i rozwija się od kilku lat a druga dopiero
    powstaje.

    Jedna jest wspierana przez grupę producentów, druga przez jedną firmę (o
    dużym potencjale marketingowym).

    > Wydaje mi sie^ te?, ?e .NET be^dzie bardziej popularne.

    Java jest bardziej popularna. Moim zdaniem .net nie będzie bardziej
    popularne.

    > Wiele ,,rekiniastych'' firm be^dzie
    > preferowa? jednak J2EE

    Wiele małych firm preferuje Javę, bo jest tańszą, dojrzałą, otwarta
    technologią.

    --
    Marcin Caban

  • 14. Data: 2003-08-08 20:44:29
    Od: Marcin Caban <c...@p...gliwice.pl>

    Michal Talaga wrote:
    > Wszyscy zwolennicy javy zaraz powiedza o przenosnosci, a ja pytam: na co
    > chcecie przenosic?

    Na inne servery J2EE, inne systemy operacyjne, inne sprzęty ...
    Poza tym .net też ma być przenośne, tylko "nie za bardzo" :)

    --
    Marcin Caban

  • 15. Data: 2003-08-09 08:52:54
    Od: "Tomek Słota" <t...@p...pl>

    Ostatnio miałem okazję przyglądać się rynkowi pracy w skali międzynarodowej
    (głównie kraje wschodnio azjatyckie) i swoje wnioski oparłem na
    spostrzeniach stamtąd właśnie, zakładając, że to co tam jest dzisiaj, może
    dopaść nas jutro. Tutaj na razie rzeczywiście mało kto pisze w .NET.
    Twórcy ASP.NET zwalili prawie wszystkie fajne rozwiazania z J2EE i dodali
    parę własnych. Ja sam do fanów Microsoftu bynajmniej się nie zaliczam, za
    parę dni zaczynam pracę full-time jako programista J2EE, ale .NET podoba się
    i mam nadzieję, że dalej będzie intensywnie rozwijana jego implementacja
    OpenSource. W polskich warunkach to właśnie ona ma szansę zagrozić kiedyś
    Javie.

  • 16. Data: 2003-08-09 11:10:36
    Od: "alex" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Talaga" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    rynku
    > i raczej ich udzial nie bedzie rosl?
    >
    > Wybor masz pomiedzy specjalista od technologii przyszlosciowej, w ktorej
    > specjalistow bedzie wielu, a technologia ktora bedzie niszowa, za to
    > specjalistow malo i pensje wieksze - tak jak z innymi starymi jezykami np:
    > Cobol.
    >

    > --
    > Michal
    > Strategiczny PBEM
    > http://mlotek.eu.org/
    >
    > Ps
    > Wcale nie chce, zeby moje wizje sie sprawdzily.

    Hmmmmmmmmmm
    Jeśli chodzi o serwery - to raczej Microsoft czuje się zagrożony. W grupie
    poważnych baz danych - tak naprawdę nie ma co szukać.
    A technologia Microsoftu jest tylko na Windows - i tyle.
    Alex

  • 17. Data: 2003-08-09 16:19:57
    Od: "JetSetWilly" <j...@o...pl>

    >Jesli wymiecie wszystkich to od kogo bedzie kradl pomysly i kod.

    obrze żeby w końcu istniała jedna 'fabryczka' narzędzi programistycznych...Ta

    różnorodność jest dość uciążliwa na rynku pracy np. Nie mam nic przeciwko temu
    żeby był to Microsoft. Niewątpliwie jest to firma przygotowana do ekspansji,
    umiejąca promować swoje narzędzia do wytwarzania oprogramowania. A niestety
    konkurencji brakuje tej umiejętności. Zresztą czas pokaże kto i w czym będzie
    silniejszy.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 18. Data: 2003-08-09 17:00:33
    Od: Marcin Caban <c...@p...gliwice.pl>

    JetSetWilly wrote:
    > obrze żeby w końcu istniała jedna 'fabryczka' narzędzi programistycznych...Ta
    > różnorodność jest dość uciążliwa na rynku pracy np.

    Przecież właśnie różnorodność sprawia, że wszystko się rozwija i
    udoskonala. Monopol jest niezdrową sytuacją w każdej dziedzinie.

    Dodatkowo dzięki różnorodności możesz wybrać rozwiązanie najlepiej
    pasujące do danego zagadnienia lub najbardziej wygodne dla Ciebie.

    > Nie mam nic przeciwko temu żeby był to Microsoft.
    > Niewątpliwie jest to firma przygotowana do ekspansji,
    > umiejąca promować swoje narzędzia do wytwarzania oprogramowania. A niestety
    > konkurencji brakuje tej umiejętności.

    Microsoft do monopolista, firma której główną działalnością jest
    marketing a nie tworzenie oprogramowania, nie posiada produktów
    przewyższających jakością produkty konkurencji.

    Czy to nie jest nie na temat grupy ?

    --
    Marcin Caban

  • 19. Data: 2003-08-09 18:19:25
    Od: "JetSetWilly" <j...@o...pl>

    >Dodatkowo dzięki różnorodności możesz wybrać rozwiązanie najlepiej
    >pasujące do danego zagadnienia lub najbardziej wygodne dla Ciebie.
    Nie zawsze jest to do końca jasne. Gdyby tak było, to ludzie, zwłaszcza Ci
    zaczynający przygodę z programowaniem nie zadawaliby pytań takich jak to w
    poście albo innych przewijących się tu na grupie w stylu typu co wybrać. Np.
    C++ Builder czy VC++? albo BDE + Interbase czy OLEDB + SQL Serwer?

    >Microsoft do monopolista, firma której główną działalnością jest
    >marketing a nie tworzenie oprogramowania, nie posiada produktów
    >przewyższających jakością produkty konkurencji.

    Nie zgadzam się, że M$ zajmuje się głównie działalnością marketingową. Gdyby
    tak było to przecież nie miałby ośrodków R&D (Research and Development)w U.S.A
    i nie nęciłby najlepszych programistów z całego świata szkoleniami w swojej
    głównej siedzibie. Między innymi przecież naszych olimpijczyków z informatyki.
    Jesli chodzi o środowisko Windows to konkurencji do Visual Studio 6.0 czy .Net
    nie widzę. A co może Borland? A z czym? Wiadomo, że serwery Unixowe o niebo
    lepiej działają od Windowsowych no i Oracle w środowisku Unixowym przewyższa
    wydajnością i jakością SQL Serwera pod Windą, no ale także i przewyższa ceną:).

    >Czy to nie jest nie na temat grupy ?

    Dyskusja przecież może mieć swoje wątki poboczne:). A kto nie chce niech nie
    czyta. Czyżbym uraził jakiegoś miłośnika Linuxa;) ?

    Pozdrawiam,
    JetSetWilly

  • 20. Data: 2003-08-09 19:49:57
    Od: Marcin Caban <c...@p...gliwice.pl>

    JetSetWilly wrote:
    > Gdyby tak było, to ludzie nie zadawaliby pytań takich jak to w tytule

    Tak jest, a to, że ludzie zadają takie pytania oznacza, że nie potrafią
    dokonać wyboru w chwili zadawania pytania. Dokonywanie wyborów nie jest
    proste, trzeba mieć ogólną wiedzę, zapoznać się z zaletami i wadami
    wszystkich rozwiązań, można wysłuchać opinii innych i dopiero potem coś
    wybrać.
    Jak idę po chleb [lub czekoladę - lepszy przykład] do sklepu, to też mam
    problem z wyborem, ale to nie oznacza, że gdyby w sklepie był jeden
    rodzaj chleba [lub czekolady], to byłoby dobrze.
    Dodatkowo, gdyby istniała jedna piekarnia [fabryka czekolady] na
    swiecie, to mogłaby robić niedobry i drogi chleb [czekoladę], a i tak
    wszyscy musieliby kupować u nich.
    To, kurde, strzeliłem wykład o monopolu dla przedszkolaków :)

    --
    Marcin Caban