PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90

  • 31. Data: 2011-04-02 12:27:54
    Temat: Re: Wspomnienia z lat '80 i początku lat '90
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 02/04/2011 13:15, R wrote:
    > Użytkownik "AMX"<r...@b...cy> napisał w wiadomości

    > Tylko, że to było w latach 80-tych, kiedy Solidarność już zabrała się za
    > rozwalanie Polski, przy czynnej pomocy USA i pewnego aktora grającego rolę

    zapomniałeś jeszcze o Armi Radzieckiej. PLONK

    B.

  • 32. Data: 2011-04-02 13:09:07
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości
    .com...

    > zapomniałeś jeszcze o Armi Radzieckiej. PLONK

    A co ma do tego Armia Radziecka?
    R.

  • 33. Data: 2011-04-02 14:01:23
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Sat, 2 Apr 2011 14:15:28 +0200, R <...@n...spam> wrote:

    > Tylko, że to było w latach 80-tych, kiedy Solidarność już zabrała się za
    > rozwalanie Polski,

    W 81/82 Solidarność już siedziała ,,w miejscach odosobnienia'',
    więc chyba posiadali zdolność telekinezy, skoro byli w stanie
    rozwalać.....

    > przy czynnej pomocy USA

    polegającej na wstrzymaniu eksportu żywności do Polski. Wszyscy
    przecież wiedzą, że Polska to kraj pustynny i bez importu sam się
    nie wyżywi. Co innego taka Libia, tam pola orne od granicy do
    granicy, więc na Libijczykach takie embargo nie zrobiłoby
    najmniejszego wrażenia.

    No, broni też nie chcieli nam sprzedawać, ani komputerów.

    > i pewnego aktora grającego rolę
    > prezydenta tego kraju.

    Tego czy tamtego kraju? Nie przypominam sobie aby kiedyś grał rolę
    prezydenta Polski. A jeśli każdy aktor byłby tak skuteczny w roli
    prezydenta, to w Polsce też wolałbym skutecznego aktora niż
    nieskutecznego polityka.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 34. Data: 2011-04-02 14:01:41
    Od: "R" <...@n...spam>

    > W 81/82 Solidarność już siedziała ,,w miejscach odosobnienia'',
    > więc chyba posiadali zdolność telekinezy, skoro byli w stanie
    > rozwalać.....

    No proszę, a teraz chwalą się swoimi kombatanckimi korzeniami....
    Ile miesięcy siedzieli między 1980 a 1989?
    R.

  • 35. Data: 2011-04-02 14:13:58
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Sat, 2 Apr 2011 08:05:51 +0200, Emeryt napisał(a):

    > Za Gierka wprowadzono kartke na cukier, ale ilość na kartce
    > była całkowicie wystarczająca, niektórzy w krótkim czasie porobili sobie
    > zapasy, no i cukier w sklepach był zawsze.

    Gdyby ilość towaru na kartkach była wystarczająca, to kartki nie byłyby
    potrzebne.

    --
    Yakhub

  • 36. Data: 2011-04-02 14:15:26
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Sat, 2 Apr 2011 15:09:07 +0200, R <...@n...spam> wrote:

    > Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości
    .com...

    > A co ma do tego Armia Radziecka?

    A choćby to, że o ile realne było aby się rząd sam wyżywił (jak
    deklarował minister Krasiński), to nie było realne aby Północna Grupa
    Wojsk Radzieckich stacjonujących w Polsce się sama wyżywiła.

    Pomijając złośliwości, nie pamiętam jaka była liczebność ACz w
    Polsce i czy był to znaczący udział w bilansie żywności. Nie
    zmienia to postaci rzeczy, że większy był wpływ Rosjan niż
    Amerykanów na naszą gospodarkę.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 37. Data: 2011-04-02 14:19:53
    Od: "R" <...@n...spam>

    > Nie
    > zmienia to postaci rzeczy, że większy był wpływ Rosjan niż
    > Amerykanów na naszą gospodarkę.

    Ale nie w latach 80-tych.
    R.

  • 38. Data: 2011-04-02 14:22:07
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Gdyby ilość towaru na kartkach była wystarczająca, to kartki nie byłyby
    > potrzebne.

    Ostatnia panika z cukrem pokazała jak łatwo manipulować tłumem. Gdyby
    lemingi nie rzuciły się do wykupywania cukru, to ceny nie poszłyby w górę
    tak gwałtownie. Wtedy było podobnie.
    R.

  • 39. Data: 2011-04-02 14:25:11
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Sat, 2 Apr 2011 16:01:41 +0200, R <...@n...spam> wrote:

    > No proszę, a teraz chwalą się swoimi kombatanckimi korzeniami....
    > Ile miesięcy siedzieli między 1980 a 1989?

    Tak, to bywa żenujące.

    Najgorsze jest jednak to, że oni wierzą, że obalili socjalizm.
    Socjalizm, jako chronicznie niewydolny gospodarczo system, był
    wtedy w stanie agonii, więc tylko postawili kropkę nad i.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 40. Data: 2011-04-02 14:34:33
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Sat, 02 Apr 2011 09:50:11 +0200, Zakarm napisał(a):

    > A co mam rozwijac, teraz pewnie juz leza na zlomie ale w latach 93-97
    > bez problemu moizna bylo spotkac na drogach danii i norwegii skode i
    > poloneza. Ale ty pewnie wtedy w piaskownicy siedziales z kumplami

    Nikt nie neguje faktu, że Polonezy były eksportowane na Zachód. Negujemy
    jedynie fakt, że trzeba było na nie brać długoletnie kredyty, bo kosztowały
    tyle, co Mercedes.

    Atutem Polonezów (na Zachodzie) była głównie niska cena. W połowie lat '80
    kosztował w Pewexie ~3000 USD.

    --
    Yakhub