PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak pensji, nie przyjście do pracy - co z pensją?

  • 1. Data: 2011-03-27 19:22:10
    Temat: Brak pensji, nie przyjście do pracy - co z pensją?
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Witam,

    Czy w sytuacji gdy pracodawca nie wypłaci wynagrodzenia za poprzedni
    miesiąc zgodnie z umową (pensja wypłacana z końcem każdego miesiąca), to
    czy jak pracownik nie przyjdzie do pracy w nowym miesiącu to czy
    pracodawca może potrącić z pensji za ten okres?

    Pytam bo w kodeksie nie widzę na ten temat nic w dziale "Czas pracy".

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2011-03-28 12:06:03
    Temat: Re: Brak pensji, nie przyjście do pracy - co z pensją?
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 27 Mar 2011 21:22:10 +0200, DFpawel napisał(a):

> [...]
    > czy jak pracownik nie przyjdzie do pracy w nowym miesiącu to czy
    > pracodawca może potrącić z pensji za ten okres?

    Heheh, łamiesz umowę o pracę którą zawarłeś ze swoim szefem.
    Bez znaczenia jest tu fakt że szef zapisy umowy złamał wcześniej.
    Przed wszystkim, jak nie otrzymujesz wynagrodzenia za pracę - należy wezwać
    takiego szefa do wypłaty tego wynagrodzenia. Jeżeli nadal nie wypłaci -
    skorzystaj z przysługującego prawa wypowiedzenia uowy o pracę z winy
    pracodawcy bez zachowania okresu wypowiedzenia z przysługującym
    odszkodowaniem.
    W sytuacji kiedy nie "stawisz" się do pracy - to taki szef wlepi Ci
    bumelki, a w ich następstwie - wypowie umowy w trybie dyscyplinarnym.
    Nie patrz na kwestię "on mi nie zapłacił" - bo to tylko zamgli Ci obraz.
    Czy w taki sam sposób tłumaczył będziesz policjantowi który będzie chciał
    nałożyć dla Ciebie mandat za przechodzenie na czerwonym świetle, a Ty się
    będziesz tłumaczył "a tamtemu przechodniowi pan nie wlepił mandatu". Wydaje
    Ci się ze to będzie miało jakikolwiek sens? ;)

    > Pytam bo w kodeksie nie widzę na ten temat nic w dziale "Czas pracy".

    Czytaj uważniej.
    Zauważ że wynagrodzenie przysługuje za FAKTYCZNIE WYKONYWANĄ pracę a nie za
    okres zatrudnienia ;)

  • 3. Data: 2011-03-28 17:15:58
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    W dniu 2011-03-28 14:06, Kamil pisze:

> [...]
    > będziesz tłumaczył "a tamtemu przechodniowi pan nie wlepił mandatu". Wydaje
    > Ci się ze to będzie miało jakikolwiek sens? ;)

    Faktycznie, masz racje.. No nic, trzeba będzie poszukać nowej pracy w
    międzyczasie i męczyć szefa o pensje. Gdy w umowie jest zapis, że
    wypłata ostatniego dnia każdego miesiąca, to gdy się spóźni 1 dzień to
    już jest naruszenie warunków, czy w tym przypadku obowiązuje Kodeks
    Pracy i obowiązuje mnie do 10. każdego miesiąca?

    > Czytaj uważniej.
    > Zauważ że wynagrodzenie przysługuje za FAKTYCZNIE WYKONYWANĄ pracę a nie za
    > okres zatrudnienia ;)

    Rozumiem, dziękuję za informacje.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2011-03-28 18:16:34
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy jak pracownik nie przyjdzie do pracy w nowym miesiącu to czy
    > pracodawca może potrącić z pensji za ten okres?
    Może zrobić więcej. Uznać to za ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych
    i zakończyc sprawę dyscyplinarką.
    Ty możesz się, oczywiście, procesować o wynagrodzenie i odsetki ustawowe.
    Możesz także pierwszy sam rozwiązać stosunek pracy bez wypowiedzenia, ale
    incydentalne jedno-, max kilkudniowe opóźnienie w wypłacie wynagrodzenia
    może przed sądem do uzasadnienia tego nie wystarczyć.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2011-03-30 19:15:29
    Od: sjacek <j...@g...com>

    W dniu 2011-03-28 19:15, DFpawel pisze:

    <!-- ciach -->
> [...]
    > już jest naruszenie warunków, czy w tym przypadku obowiązuje Kodeks
    > Pracy i obowiązuje mnie do 10. każdego miesiąca?

    Wybierz się do PIP-u. Oni umieją męczyć znacznie skuteczniej.

    <!-- ciach -->