PracaGrupypl.praca.dyskusjeWebdesign czy na tym można jeszcze zarobić ? › Re: Webdesign czy na tym można jeszcze zarobić ?
    From: "Adam F." <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Webdesign czy na tym można jeszcze zarobić ?
    Date: Sun, 12 May 2002 19:03:47 +0200

    "ascomp" <a...@w...pl> wrote in message news:abm55t$k7a$1@news.tpi.pl...
    > Nurtuje mnie to pytanie od jakiegos czasu, jak sądzicie czy firmy
    zajmujace
    > się marketingiem internetowym maja jeszcze szanse na rozwój, czy też
    > zostały w wiekszosci wyparte przez domorosłych - bez urazy studentów,
    którzy
    > podejmują sie pracy nawet za 200 zł. od projektu.

    Sam się tym zajmuję, i niestety w dużej mierze jest tak jak piszesz -
    domorośli pseudo-designerzy oferujący swoje "usługi" za 50 zł psują rynek
    (który i tak jest dość ograniczony). Czasem gdy słyszę oczekiwania
    potencjalnych klientów, nie wiem czy mam się śmiać czy załamywać ręce.
    Zresztą aby nie być gołosłownym, podam ostatni przykład: strona korporacyjna
    (firma dość znana w swojej branży, ale z oczywistych względów nazwy nie
    wymienię) z wersją polską, angielską i niemiecką - wraz z wykonaniem
    tłumaczeń, wersją DHTML i Flash, wszystkich podstron jak wynikło z wyliczeń
    byłoby co najmniej 60, plus panel administracyjny umożliwiający dokonywanie
    zmian w ofercie. Po dość krótkich negocjacjach usłyszałem, że proponowana
    przeze mnie kwota jest "skandaliczna" (gość chciał mnie prawie z sali
    konferencyjnej wyrzucić), a oni mogą się zgodzić co najwyżej na.... 200-300
    USD (tak, 200-300 USD, nie zapomniałem o żadnym zerze) - "bo w takich
    granicach mieści się oferta, którą otrzymali".

    Jeśli o mnie chodzi, rozważam od jakiegoś czasu przebranżowienie firmy, ale
    to niestety kosztuje. Moje szanse na kredyt są praktycznie zerowe, mimo
    dobrze rozplanowanego pomysłu na przedsięwzięcie, którego jeszcze nikt w
    Polsce nie zrealizował (a zrobiłem "mały" research...), mimo że istnieje
    stabilny, i nietrudny do oszacowania popyt.

    Pozdrawiam
    Adam