PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sens szkolenia

  • 1. Data: 2006-01-10 08:28:27
    Temat: Sens szkolenia
    Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>

    Mam takie pytanko: w jakim stopniu pracodawcy zwracają uwagę na odbyte
    szkolenia - ale chodzi mi o stanowiska nie-techniczne. Gdybym na przykład
    starał się o stanowisko przedstawiciela handlowego i miał zaświadczenie o
    przebytym szkoleniu nt. negocjacji, to czy zwiększa to moje szanse czy nie?

  • 2. Data: 2006-01-10 23:44:39
    Temat: Re: Sens szkolenia
    Od: Harry <harrald_usunTO@_i_to_tezUSUNgazeta.pl>

    marcolphus napisał(a):
> [...]
    > przebytym szkoleniu nt. negocjacji, to czy zwiększa to moje szanse czy nie?
    z moich odswiadczen wynika ze tak. kazde szkolenie ktore moze pomoc ci
    wykonywac prace w przyszlosci jest cenne dla pracodawcy

  • 3. Data: 2006-01-10 23:45:20
    Od: Harry <harrald_usunTO@_i_to_tezUSUNgazeta.pl>

    Harry napisał(a):
    > z moich odswiadczen wynika ze tak. kazde szkolenie ktore moze pomoc ci
    > wykonywac prace w przyszlosci jest cenne dla pracodawcy
    zycze powodzenia

  • 4. Data: 2006-01-11 20:59:44
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    marcolphus napisał(a):
> [...]
    > przebytym szkoleniu nt. negocjacji, to czy zwiększa to moje szanse czy nie?
    I tak i nie.

    NIE: Często decyzja na temat szkolenia powstaje w firmie pod wpływem
    cyklicznie pojawiającego się problemu, zauważonych deficytów,
    konieczności dokształcenia konkretnych umiejętności.
    Szkolenie ma być wówczas "uszyte na miarę" - oferujące rozwiązanie
    konkretnych problemów i ułatwiające osiągnięcie konkretnych celow przez
    firmę. Dodatkowo, przekazywane na takim szkoleniu techniki, często nie
    mają zastosowania w innej firmie. Np. negocjacje handlowe mają zupełnie
    inny wymiar i przebieg u handlowców sieciowych, handlowców pozyskujących
    długofalowe umowy dystrybucyjne i handlowców sprzedających "do ludzi".

    TAK: Wielu menedżerów, którym miałem przyjemność doradzać w jakikolwiek
    sposób co do rozwoju personelu, przebyte przez pracownika szkolenia
    traktuje niemal tak samo, jak staż w zawodzie (nabyty np. w poprzedniej
    firmie).

    Bez względu na branżę, w której działa firma, pewne umiejętnosci
    przekazywane na szkoleniu są stałe i nie zależą od branży. Np.
    umiejętności interpersonalne u handlowców.

    pozdr.
    m.