1. Data: 2003-02-10 09:22:33
Temat:Urlop przy zatrudnieniu na czas określony !!!
Od:"Dadi" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!!
Zwracam sie z prosba o udzielenie odpowiedzi czy w przypadku zatrudnienia na
cas okreslony ( prace interwencyjne ) w tym przypadku od 06.01.2003 do
31.05.2003 od kiedy i w jakiej ilosci nalezy mi sie urlop ???
Pracodawca twierdzi ze jezeli jest to umowa na czas okreslony nie mozna
uzyskac urlopu np po 1 m-cu pracy.
Prosze najlepiej o wykladnie przepisow.
Pozdr Andrzej

2. Data: 2003-02-10 11:40:23
Temat:Re: Urlop przy zatrudnieniu na czas określony !!!
Od:s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam !!!
urlop należy Ci się prporcjonalnie do przepracowanych miesięcy. Swój wymiar
urlopu podziel przez 12 i pomnóż przez ilość miesięcy przepracowanych i wynik
zaokrągli do pełnych dni.Pracodawca ma rację, jeżeli w ogóle Ci się urlop należy
i to jest Twoja pierwsza praca w 2003 to np.2 dni urlopu będą Ci się należało
po przepracoawniu 1 miesiąca.Pozdrawiam.

3. Data: 2003-02-10 11:59:29
Od:Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

Pięknego dnia Mon, 10 Feb 2003 10:22:33 +0100, "Dadi" <g...@o...pl>
zakodował:
>Prosze najlepiej o wykladnie przepisow.

A przepisy znasz? Bo tu nie ma co wykładać ;)

Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem
6 miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługuj?cego mu
po przepracowaniu roku.

§ 2. Z upływem roku pracy pracownikowi przysługuje prawo do pozostałej
czę?ci urlopu przysługuj?cego mu po przepracowaniu roku.

§ 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
roku kalendarzowym.

GG 2122; ICQ#: 64457775
e-mail Rot13 coded

4. Data: 2003-02-10 12:23:07
Od:Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

Pięknego dnia 10 Feb 2003 12:40:23 +0100, s...@p...onet.pl
zakodował:

>i to jest Twoja pierwsza praca w 2003 to np.2 dni urlopu będą Ci się należało
>po przepracoawniu 1 miesiąca.Pozdrawiam.

WOW.
Może lepiej poczytaj przepisy. Urlop przysługuje już od 1 stycznia a
1/12 należy Ci się nawet, jak przepracujesz tylko 1 dzień.

GG 2122; ICQ#: 64457775
e-mail Rot13 coded

5. Data: 2003-02-10 12:25:11
Od:"Dadi" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i to jest Twoja pierwsza praca w 2003 to np.2 dni urlopu będą Ci się
należało
> po przepracoawniu 1 miesiąca.Pozdrawiam.

Za bardzo nie rozumie tej odpowiedzi
a wiec nie jest to moja pierwsza praca w zyciu staz moj wynosi 15 lat,
teraz jestem skierowany na prace interwencyjne umowa na czas okreslony do
31.05.2003
Wiec gdzie tu ma pracodawca racje skoro odpowiedz brzmi ze urlop nabywam po
przepracowaniu 1 miesiaca ????
Pozdr Andrzej

6. Data: 2003-02-10 12:28:51
Od:"Dadi" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czę?ci urlopu przysługuj?cego mu po przepracowaniu roku.
>
> § 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym

Nie rozumie, jestem zatrudniony na prace interwencyjne do 31.05.2003 a co
bedzie jak pracodawca nie przedluzy mi umowy co z urlopem ????
Jak to sie ma ze urlop mam dopiero po 6 m-cach nadmieniam ze to nie jest
moja praca moj staz wynosi 15 lat.
Pozdr Andrzej

7. Data: 2003-02-10 13:11:34
Od:Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

Pięknego dnia Mon, 10 Feb 2003 13:28:51 +0100, "Dadi" <g...@o...pl>
zakodował:

> [...]

roku kalendarzowym.

>Jak to sie ma ze urlop mam dopiero po 6 m-cach nadmieniam ze to nie jest

Nie masz po 6 miesiącach. Masz od 1 stycznia (skoro już przepracowałeś
kilka lat).
KP:
Art. 155^1. § 1. W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy
z pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi
przysługuje urlop:

1) u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu
przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba
że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w
przysługuj?cym mu lub w wyższym wymiarze,

2) u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:

a) proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku
kalendarzowego - w razie zatrudnienia na czas nie krótszy niż do końca
danego roku kalendarzowego,

b) proporcjonalnym do okresu zatrudnienia w danym roku kalendarzowym -
w razie zatrudnienia na czas krótszy niż do końca danego roku
kalendarzowego,

§ 2. Pracownikowi, który przed ustaniem stosunku pracy w ci?gu roku
kalendarzowego wykorzystał urlop w wymiarze wyższym niż wynikaj?cy z §
1 pkt 1, przysługuje u kolejnego pracodawcy urlop w odpowiednio
niższym wymiarze; ł?czny wymiar urlopu w roku kalendarzowym nie może
być jednak niższy niż wynikaj?cy z okresu przepracowanego w tym roku u
wszystkich pracodawców.
[...]
Art. 155^3. Przy ustalaniu wymiaru urlopu na podstawie przepisów art.
155^1 i 155^2 niepełny dzień urlopu zaokr?gla się w górę do pełnego
dnia; urlop należny pracownikowi w danym roku kalendarzowym nie może
jednak przekroczyć wymiaru wynikaj?cego z przepisu art. 154 § 1.

Rozporzadzenie w sprawie szczegolowych zasad udzielania urlopu
wypoczynkowego, ustalania i wyplacania wynagrodzenia za czas urlopu
oraz ekwiwalentu pienieznego za urlop:

§ 1. 1. Przy ustalaniu urlopu wypoczynkowego w wymiarze
proporcjonalnym, zwanego dalej "urlopem proporcjonalnym", kalendarzowy
miesi?c pracy odpowiada 1/12 wymiaru urlopu przysługuj?cego
pracownikowi na podstawie art. 154 § 1 Kodeksu pracy.
2. Niepełny kalendarzowy miesi?c pracy zaokr?gla się w górę do pełnego
miesi?ca.
3. Jeżeli ustanie stosunku pracy u dotychczasowego pracodawcy i
nawi?zanie takiego stosunku u kolejnego pracodawcy następuje w tym
samym miesi?cu kalendarzowym, zaokr?glenia do pełnego miesi?ca
dokonuje wył?cznie dotychczasowy pracodawca.

Reasumując - od pierwszego dnia pracy przysługuje Ci 5/12 pełnego
wymiaru urlopu, czyli w Twoim przypadku 5/12*26=11 dni.

GG 2122; ICQ#: 64457775
e-mail Rot13 coded

8. Data: 2003-02-10 13:22:09
Od:s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam jeszcze raz.
Kaizen i Dadi mają rację przy założeniu że masz 15 lat stażu czyli należy Ci
się 26 dni urlopu, ale nie licz na niego. Pracodawca wykorzysta art. 155 prim
par.1 pkt.1 kp. wersja 2003 r. tj. dostaniesz urlop proprcjonalny, chyba że
przełuży umowę o pracę np. do końca roku. Pozdrawiam.