PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop opiekuńczy na dziecko

  • 1. Data: 2006-10-02 11:32:20
    Temat: Urlop opiekuńczy na dziecko
    Od: "Golab" <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie czy 2 dni płatnego urlopu opiekuńczego na dziecko należą się
    również ojcu, jeżeli żona z nich nie ma zamiaru skorzystać?

    Marcin

  • 2. Data: 2006-10-02 11:55:42
    Temat: Re: Urlop opiekuńczy na dziecko
    Od: Jurko <n...@o...pl>

    Golab napisał(a):
    > Witam
    >

    > Mam pytanie czy 2 dni płatnego urlopu opiekuńczego na dziecko należą się
    > również ojcu, jeżeli żona z nich nie ma zamiaru skorzystać?
    >

    > Marcin

    Tak, musisz dostarczyć swojemu pracodawcy oświadczenie żony, że nie
    bedzie korzystała z tych 2 dni u.o. ew. żona Twoje swojemu pracodawcy
    jeśli to Ona będzie chciała je wykorzystać.

    Jerzy

  • 3. Data: 2006-10-02 12:03:50
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Jurko wrote:
    > Tak, musisz dostarczyć swojemu pracodawcy oświadczenie żony, że nie
    > bedzie korzystała z tych 2 dni u.o. ew. żona Twoje swojemu pracodawcy
    > jeśli to Ona będzie chciała je wykorzystać.

    Serio? Porąbane:-(
    A jak żona nie pracuje to nici?

    zch

  • 4. Data: 2006-10-02 12:55:49
    Od: Jurko <n...@o...pl>

    zch28 napisał(a):

    > Serio? Porąbane:-(
    > A jak żona nie pracuje to nici?
    >
    > zch

    KOlega pytal w kontekscie, iż zona nie ma zamiaru korzystac. Prosta
    metoda dedukcji mozna stwierdzic, ze zona pracuje gdyz w przeciwnym
    wypadku nie przyslugiwalby jej taki urlop. I do tego sie odnioslem. Ta
    zlosliwosc z Twojej strony byla zbedna.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-10-02 17:15:09
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Jurko wrote:
> [...]
    > metoda dedukcji mozna stwierdzic, ze zona pracuje gdyz w przeciwnym
    > wypadku nie przyslugiwalby jej taki urlop. I do tego sie odnioslem. Ta

    Zaraz tam złośliwości :-)
    Jestem zaskoczony bo i zielony w te klocki.
    Do tej pory byłem pewien, że się należy bez drobnych druczków.
    Oświeć również i mnie. Żona na krusie a ja na etacie, dziecko 7 mies.
    Pozdrawiam bez złośliwości:-)

    zch

  • 6. Data: 2006-10-03 07:04:22
    Od: Jurko <n...@o...pl>

> [...]
    > Do tej pory byłem pewien, że się należy bez drobnych druczków.
    > Oświeć również i mnie. Żona na krusie a ja na etacie, dziecko 7 mies.

    MOze zle odebralem :) ta "zlosliwosc" :)

    Jesli chodzi o Twoje pytanie: urlop opiekunczy przysluguje 2 dni w roku
    i to nawet wtedy gdy drugi rodzic nie pracuje. Jeżeli pracują oboje to z
    uprawnien korzysta tylko jedno z nich lub kazde po jednym dniu. A propos
    druczkow: pracownik składa oświadczenie czy zamierza/nie zamierza
    korzystac z tego uprawnienia przy czym nie wolno zadac od pracownika
    zaswiadczenia z zakladu pracy wspolmalzonka. Rodzic jest osoba dorosla i
    w pelni swiadoma i ponosi odpowiedzialnosc za zlozone oswiadczenie.

    pozdrawiam

    Jerzy

  • 7. Data: 2006-10-03 10:03:00
    Od: zch28 <z...@u...pl>