PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop - do kiedy

  • 11. Data: 2002-09-09 07:11:23
    Temat: Re: Urlop - do kiedy
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aldg92$jrv$1@news2.tpi.pl...

    > Nie ma oczywiscie takiego wymogu. To czesto stosowana sztuczka.

    Ale trzecia z kolei umowa o pracę na czas określony staje się z mocy praca
    umową na czas nieokreslony i koniec kombinacji.

    Wiesiek

  • 12. Data: 2002-09-09 09:44:38
    Od: "Piotr" <p...@p...fm>

    "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> wrote in message

    > Ale trzecia z kolei umowa o pracę na czas określony staje się z mocy praca
    > umową na czas nieokreslony i koniec kombinacji.

    Swoją drogą to zastanawiam się czemu w kodeksie pracy są umieszczone takie
    przepisy (jak ten o wybieraniu urlopu) które nie działają na korzyść ani
    pracownika ani pracodawcy.

    Piotr

  • 13. Data: 2002-09-10 08:13:55
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Swoją drogą to zastanawiam się czemu w kodeksie pracy są umieszczone takie
    > przepisy (jak ten o wybieraniu urlopu) które nie działają na korzyść ani
    > pracownika ani pracodawcy.

    No wiesz ;-)
    Ten przepis jest ewidentnie na korzyść pracownika. Ma on wykorzystać urlop w
    naturze i tak być powinno. Jeżeli istniałaby możliwość zapłaty to pracodawcy
    nagminnie by to stosowali - pomyśl - przecież oprócz tego że nie jesteś w
    pracy (urlop) to pracodawca Ci za to płaci - czyli nie ma Cie w pracy i
    jeszcze trzeba za to zapłacic (punkt widzenia pracodawcy). Tylko zapłata (z
    punktu widzenia pracodawcy) to połowa straty ;-)

    Wiesiek

  • 14. Data: 2002-09-10 10:08:34
    Od: "Piotr" <p...@p...fm>

> [...]
    (z
    > punktu widzenia pracodawcy) to połowa straty ;-)

    Jeśli pracodawca wypłaca ekwiwalent to płaci podwójnie więc to jest
    ewidentnie na korzyść pracownika :-) Natomiast jeśli przepisy zmuszają go do
    wyganiania pracowników jesienią czy zimą na urlop (a pracownicy raczej nie
    są szczęśliwi gdy odbierają urlop w listopadzie) to IMO nie jest to z
    korzyścią dla nikogo. Z moim pracodawcą bez problemu szło by się dogadać
    żeby odebrać te zaległe dni np. w maju przyszłego roku ale boi się on
    inspekcji pracy :-(

    pozdzrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2002-09-11 05:18:02
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 8 Sep 2002 23:26:18 +0200, "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Urlop trzeba wykorzystac do marca, bo inaczej pracodawcy grozi kara ze
    >strony PIP
    >Natomiast urlop pracownikowi nie przepada przez 3 lata. W opisywanym
    >przypadku oczywiscie nalezy mu sie ekwiwalent, choc
    >bodajze ostatnie zmiany w KP daja pracodawcy prawo przymusowego wyslania na
    >urlop.

    Sorry, ale nadal nie do konca rozumiem. Jesli urlopu za ten rok nie
    wykorzystam do konca marca 2003 to niejako on przepada - nie moge go
    juz potem odebrac "w naturze" (przynajmniej formlnie), tak ?
    Ale w wypadku odchodzenia z pracy pracodawca musi za ten juz
    "przeterminiwany" urlop wyplacic ekwiwalent chyba ze mina 3 lata ?

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 16. Data: 2002-09-11 07:42:16
    Od: "Evian" <m...@c...pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message

    > Sorry, ale nadal nie do konca rozumiem. Jesli urlopu za ten rok nie
    > wykorzystam do konca marca 2003 to niejako on przepada - nie moge go
    > juz potem odebrac "w naturze" (przynajmniej formlnie), tak ?

    Urlop jest wymagalny w ciągu 3 lat od momentu nabycia uprawnien

  • 17. Data: 2002-09-11 20:00:23
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale w wypadku odchodzenia z pracy pracodawca musi za ten juz
    > "przeterminiwany" urlop wyplacic ekwiwalent chyba ze mina 3 lata ?

    Oczywiscie mozesz odbrac ten urlop w naturze - NIC CI NIE PRZEPADA.
    Obecnie jedynym legalnym sposobem uzyskania pieniadzy za urlop jest odejscie
    z pracy i zatrudnienie
    sie na nowo.
    Ewentualne konsekwencja nie wykorzystania urlopu ponosi pracodawca - kara w
    przypadku kontroli PIP.

    --
    Jacek

  • 18. Data: 2002-09-12 09:00:15
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 11 Sep 2002 22:00:23 +0200, "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    >sie na nowo.
    >Ewentualne konsekwencja nie wykorzystania urlopu ponosi pracodawca - kara w

    Czyli zeby pracodawca byl w zgodzie z prawem powinien mnie do konca
    marca wyslac na przymusowy urlop jestli sam wczesniej na to nie mialem
    ochoty ?! Jak to w prakatyce wyglada ?
    Obecnie praca jeszcze mnie tak nie zmeczyla :-) zebym musial
    wykorzystywac caly urlop a kto wie czy kiedys mi sie jeszcze nie
    przyda. Wiec zastanawiam sie czy jest sens wykorzystywac go na sile,
    kto wie kiedy sie pozniej moze przydac.