PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop = brak pensji?

  • 1. Data: 2007-06-19 11:08:01
    Temat: Urlop = brak pensji?
    Od: "Artur" <a...@d...pl>

    Witam

    Mam takie pytanko, gdyż żona szuka pracy jako księgowa. W kilku firmach
    przy rozmowie kwalifikacyjnej pracodawca zastrzegał sobie, że za urlop
    nie jest wypłacane wynagrodzenie.

    Czy jest to zgodne z prawem? Jak te fimy wykazują to np. na pasku?
    Z tego co wiem przysługuje pracownikowi urlop i wynagrodzenie z taką stawką
    jakby normalnie był w pracy.

    Drugie pytanie:

    Inna firma powiada, że pracuje się u nich w godzinach od 7 do 15.30 czyli
    od poniedziałku do piątku po 8,5 godz.
    I twierdzą, że należy się cieszyć gdyż te pół godz. jest po to aby nie
    pracować
    w sobotę. Czy to jest prawda?

    Poprzednio żona pracowała przez wiele lat w dużej firmie S.A. gdzie
    pracowało się
    normalnie od pon. do piątku przez 8 godz. bez sobót oczywiście.

    Dzięki z góry za odp.

    Artur

  • 2. Data: 2007-06-19 11:30:42
    Temat: Re: Urlop = brak pensji?
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f58dnc$8b3$1@nemesis.news.tpi.pl, *Artur* wrote:

> [...]
    >
    > Czy jest to zgodne z prawem? Jak te fimy wykazują to np. na pasku?
    > Z tego co wiem przysługuje pracownikowi urlop i wynagrodzenie z taką

    Jesli to jest umowa o prace to nie jest normalne i legalne.
    Jesli umowa zlecenie o dzielo to juz kwestia umowy...

> [...]
    > pracowało się
    > normalnie od pon. do piątku przez 8 godz. bez sobót oczywiście.

    Normalny=ustawowy czas pracy przy umowie o prace to 40h tygodniowo.
    Moze pracodawca ustanowil przerwe 30minutowa na obiad w trakcie 8,5h czasu
    pracy i stad te dodatkowe godziny.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-06-19 11:46:20
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Artur porozsypywal nastepujace haczki:
    > Mam takie pytanko, gdyż żona szuka pracy jako księgowa. W kilku firmach
    > przy rozmowie kwalifikacyjnej pracodawca zastrzegał sobie, że za urlop
    > nie jest wypłacane wynagrodzenie.
    > Czy jest to zgodne z prawem?

    Jesli etat to nie, chyba ze...

    > Jak te fimy wykazują to np. na pasku?
    > Z tego co wiem przysługuje pracownikowi urlop i wynagrodzenie z taką stawką
    > jakby normalnie był w pracy.

    ...chyba ze pensja bedzie typu najnizsza krajowa + premia uznaniowa.
    Wtedy premia moze byc zmniejszana, jesli pracownik wezmie urlop.

> [...]
    > od poniedziałku do piątku po 8,5 godz.
    > I twierdzą, że należy się cieszyć gdyż te pół godz. jest po to aby nie

    Jesli zona bedzie pracowac na caly etat, to nie. W Polsce mamy 40tyg
    tydzien pracy.
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-06-19 14:53:32
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > od poniedziałku do piątku po 8,5 godz.
    > I twierdzą, że należy się cieszyć gdyż te pół godz. jest po to aby nie

    Kiedyś (i to kilka lat temu) był 42 godzinny tydzień pracy (8:20 dziennie
    lub bodajże jedna lub dwie soboty w miesiącu) ale chyba ta firma została w
    tamtych czasach czyli gdzieś w roku 2002 lub 2003.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2007-06-20 07:53:59
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 13:46:20 +0200, badzio napisał(a):

    > [..] W Polsce mamy 40tyg tydzien pracy.
    ^^^^^^^^^^^^^
    Jesteśmy "lepsi" od wszelkich cywilizacji .... 40 tygodniowy tydzień
    w ... tygodniu.

    MSPANC

  • 6. Data: 2007-06-20 08:42:17
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Artur porozsypywal nastepujace haczki:
    > ^^^^^^^^^^^^^
    > Jesteśmy "lepsi" od wszelkich cywilizacji .... 40 tygodniowy tydzień
    > w ... tygodniu.

    A, fakt;P Mialo oczywiscie byc 40godz tydzien pracy :)
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-06-20 18:16:46
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Artur wrote:

> [...]

    > Drugie pytanie:
    >
    > Inna firma powiada, że pracuje się u nich w godzinach od 7 do 15.30 czyli
    To się zdarza, znam 2 firmy które tak pracują, ale wiem, że pracownik może
    se w ciągu dnia na te 30 wyjść i wszystko osrać, pytanie jak jest w tamtej
    firmie.

    > I twierdzą, że należy się cieszyć gdyż te pół godz. jest po to aby nie
    > pracować
    > w sobotę. Czy to jest prawda?
    Coś jest nie tak.

  • 8. Data: 2007-06-30 20:35:02
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > ...chyba ze pensja bedzie typu najnizsza krajowa + premia uznaniowa. Wtedy
    > premia moze byc zmniejszana, jesli pracownik wezmie urlop.
    Ja, ze względu na rodzaj wykonywanej pracy, mam tak, że od 90 % pensji brutto
    mogę sobie odliczyć 50 % koszty - pozostałe 10% liczone jest normalnie. Jednakże
    liczyć tak mogę tylko za dni, kiedy wykonuję pracę, czyli tworzę jakieś dzieło
    (arcydzieło ;)). W pozostałe dni, tj. urlop, choroba itp., kiedy dzieła nie
    wytwarzam, koszty mam liczone normalnie, przez co płaca netto jest niższa. Ale
    to chyba nie o taki przypadek chodzi ...

  • 9. Data: 2007-06-30 20:37:21
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > To się zdarza, znam 2 firmy które tak pracują, ale wiem, że pracownik może
    > se w ciągu dnia na te 30 wyjść i wszystko osrać, pytanie jak jest w tamtej
    > firmie.
    Ja mam w umowie tak, że pracuję od 9 do 17.30, czyli muszę być w pracy o 9.00,
    jak i o 17.30, jednakże w ciągu dnia mam prawo do 45 minut przerwy na lunch, z
    czego 15 minut jest wliczane ustawowo do czasu pracy, a 0,5 h nie. Jakoś po
    ostatnich zmianach w KP pojawił się zapis, że pracodawca może coś takiego
    ustanowić.