PracaGrupypl.praca.dyskusje › Klasyfikacja zawodów i specjalności - a swiadectwo pracy

  • 1. Data: 2007-06-18 20:28:56
    Temat: Klasyfikacja zawodów i specjalności - a swiadectwo pracy
    Od: "delf" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam takie pytanie - wlasnie dzis otrzymalem swiadectwo pracy i musze sie
    przyznac, iz bardzo sie zdziwilem czytajac je. Mianowicie:
    - w polu "...........zatrudnienia pracownik wykonywal prace"
    mam wpisane "Asystent Administracyjno-Biurowy" co jest zulepnie niezgodne
    z tym co wykonywalem w tej firmie oraz z tym co mam w umowie o prace.
    Czytajc opis stanowiska "Pracownik biurowy" na
    http://www.praca.gov.pl/index.php?page=klasyfikacja_
    zawodow&klasyfikacja_zawodow_id=619 -
    przyznam ze mala czesc z czynnosci tam zawartych wykonywalem, ale tylko
    dlatego, ze nikt inny w firmie tym nie mogls sie zajac.
    Moja praca w tej firmie odpowiadala barzdiej temu co robi kierownik
    projektow oraz specjalista ds zakupow i kontroler jakosci - fakt faktem, iz
    mialem na glowie duzo za duzo co m.in bylo powodem mojego odejscia z tej
    firmy.
    I tu moje pytanie - czy pracodawca moze dowolnie co tylko mu do glowy
    przyjdzie wpisywac w swiadectwo pracy? - bo jak dla mnie w tym przypadku
    jest to czysta zlosliwosc i degradacja - biorac pod uwage iz w CV wpisze to
    co naprawde robilem - i troche kiepsko bedize to wygladalo w swietle tego co
    mam w "Swiadectwie pracy" - jak rozwiazac ten wezelek?

  • 2. Data: 2007-06-19 17:36:45
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    delf wrote:

> [...]
    > to co naprawde robilem - i troche kiepsko bedize to wygladalo w swietle
    > tego co mam w "Swiadectwie pracy" - jak rozwiazac ten wezelek?

    Domagaj się sprostowania świadectwa pracy na to, co miałeś w umowie o pracę.
    A jak nie - niestety sąd pracy. Niektórzy pracodawcy nie oglądają specjalnie
    świadectw pracy, ale głupio by było "wpaść" na początku.

    --
    Mariusz Lotko