PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie - można zatrudniać w nieskończoność ?

  • 11. Data: 2006-04-21 17:32:59
    Temat: Re: Umowa zlecenie - można zatrudniać w nieskończoność ?
    Od: rocq <r...@o...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Może jeszcze się nie przedawniło i możesz wystąpić z roszczeniem.
    > No, ale skoro nie ma co narzekać... ;)

    a po jakim czasie taka sprawa sie przedawnia ? mowa o poprzednich wakacjach

    bo z tego co mi sie wydaje to odpowiedzialnosc za zle podpisana umowe
    ponosi pracodawca, skoro on podpisal umowe - zlecenie, a charakter pracy
    wskazywal na to ze powinna to byc umowa o pracę to on ponosi za to winę ?
    czy moze skoro ja podpisalem taka umowe to wszystko stracone ?
    jestem zielony z prawa pracy, ale wydaje mi sie ze pierwsza moaj mysl
    jest trafniejsza ;]
    z reszta chyba opisze moja sytuacje na innej grupie, z samej tylko
    ciekawosci, czy oby mnie nie wykorzystali ;] bo i tak po sadach nie bede
    sie wloczyl;]

  • 12. Data: 2006-04-21 17:40:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e2b4vh$mf3$1@news.task.gda.pl rocq <r...@o...pl> pisze:

    > a po jakim czasie taka sprawa sie przedawnia ?
    Roszczenia z tytułu stosunku pracy przedawniaja się po 3 latach od powstania
    ich wymagalności.

> [...]
    > podpisana umowe ponosi pracodawca, skoro on podpisal umowe - zlecenie,
    > a charakter pracy wskazywal na to ze powinna to byc umowa o pracę to on
    Zatrudnienie na warunkach określonych w art. 22 §1 KP jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy (czyli umowy o pracę) bez względu na nazwę zawartej
    przez strony umowy (KP art. 22 §1^1).

    > czy moze skoro ja podpisalem taka umowe to wszystko
    > stracone ?
    Nie.

    > z reszta chyba opisze moja sytuacje na innej grupie, z samej tylko
    > ciekawosci, czy oby mnie nie wykorzystali
    Wykorzystali na bank.

    >bo i tak po sadach nie bede
    > sie wloczyl
    Twoja sprawa.

    Jotte

  • 13. Data: 2006-04-22 12:03:09
    Od: rocq <r...@o...pl>

    Jotte dzieki za odpowiedz ;]

    no dobra a trapi mnie jeszcze jedna rzecz, moj kumpel pracowal w kazde
    wakacje jako sprzedawca w nadmorskich miejscowosciach, zawsze u tej
    samej osoby, pamiatki sprzedawal, praca od 8 do 18 czasem 20, dzien w
    dzien no i umowa zlecenie ...

    i to normalnym jest, ze studenci tak pracuja, jako sprzedawcy na umowe
    zlecenie ... albo i w ogole bez umowy ;]

    w tym przypadkum to jaka umowa powinne byc podpisana ?

  • 14. Data: 2006-04-22 16:06:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e2d613$jm9$1@news.task.gda.pl rocq <r...@o...pl> pisze:

> [...]
    > zlecenie ... albo i w ogole bez umowy ;]
    > w tym przypadkum to jaka umowa powinne byc podpisana ?
    Pewne jest dla mnie tylko to, że praca bez umowy jest nielegalna.
    W Twoim przypadku też nie stawiałem diagnozy tylko odesłałem do uregulowań
    prawnych. Od ustalenia czy faktycznie istnieje/istniał stosunek pracy jest
    sąd pracy, jeśli sprawa nie jest oczywista bierze się prawnika, on dokładnie
    analizuje sprawę i doradza sposób postępowania.
    Aby istniał faktyczny stosunek pracy muszą być spełnione równocześnie
    wszystkie jego znamiona.

    Jotte