PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ekwiwalentu za urlop

  • 1. Data: 2006-04-19 20:31:13
    Temat: Ekwiwalentu za urlop
    Od: "Bastion" <paradygmat@bez_maila.pl>

    Witam

    Pytam w imieniu znajomej.
    Kolezanka pracuje od 5-lat w malej firmie handlowej.
    Zajmuje kluczowe dla funkcjonowania firmy stanowisko.
    Od 5-ciu lat szefowie odmawiaja jej udzielenia urlopu
    wypoczynkowego (brak osoby, ktora moglaby ja zastapic).
    Czy w takiej sytaucji mozna sie domagac wyplacenia ekwiwalentu
    za zalegly urlop?

    Inaczej mowiac, co zrobic z zaleglym urlopem, ktorego nie mozna
    wykorzystac?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-19 21:59:56
    Temat: Re: Ekwiwalentu za urlop
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 19 Apr 2006 22:31:13 +0200, "Bastion"
    <paradygmat@bez_maila.pl> zakodował:

    >Czy w takiej sytaucji mozna sie domagac wyplacenia ekwiwalentu
    >za zalegly urlop?

    Nie ma takiej legalnej możliwości. Dopiero przy rozstaniu pracodawca
    może (a nawet musi) wypłacić ekwiwalent.

    Inna sprawa, że roszczenia z tytułu stosunku pracy przedawniają się po
    trzech latach - więc Twoja koleżanka dwa urlopy jest już do tyłu.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-04-19 22:06:19
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Inaczej mowiac, co zrobic z zaleglym urlopem, ktorego nie mozna
    > wykorzystac?
    może udać się do PIP-u?
    poza tym pracodawca jest wybitnie porąbany. pracownik z 5 -letnim
    bezurlopiem? toż to ten pracownik już pewnie ledwo zipie i lada moment mu
    wykorkuje.
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2006-04-19 22:12:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e266tv$aec$1@atlantis.news.tpi.pl Bastion
    <paradygmat@bez_maila.pl> pisze:

    > Od 5-ciu lat szefowie odmawiaja jej udzielenia urlopu
    > wypoczynkowego (brak osoby, ktora moglaby ja zastapic).
    To żart?

    > Czy w takiej sytaucji mozna sie domagac wyplacenia ekwiwalentu
    > za zalegly urlop?
    > Inaczej mowiac, co zrobic z zaleglym urlopem, ktorego nie mozna
    > wykorzystac?
    Ja bym udał sie do PIPy i skończył gnojów przed sądem, przecież to jaja z
    pogrzebu.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-04-19 22:26:59
    Od: "Bastion" <paradygmat@bez_maila.pl>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości

    > może udać się do PIP-u?

    Witam,dzieki za odpowiedz.
    Problem w tym, ze PIP-a raczej nie wchodzi w gre.

    > poza tym pracodawca jest wybitnie porąbany. pracownik z 5 -letnim
    > bezurlopiem? toż to ten pracownik już pewnie ledwo zipie i lada moment mu
    > wykorkuje.

    Zgadzam sie, takie postepowanie jest karygodne.
    Pytanie, brzmi:
    Czy mozna, polubownie, zgodnie z obowiazujacym Prawem Pracy,
    domagac sie rekompensaty w postaci wyplaty ekwiwalentu urlopowego?

  • 6. Data: 2006-04-19 22:52:16
    Od: "Bastion" <paradygmat@bez_maila.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał w wiadomości
    > W wiadomości news:e266tv$aec$1@atlantis.news.tpi.pl Bastion

    > To żart?

    > Ja bym udał sie do PIPy i skończył gnojów przed sądem, przecież to jaja z
    > pogrzebu.

    Witam, dzieki za odpowiedz.
    Zapewniam, ze to zart. Sytuacja jest jednak dosc
    delikatna a wymaga racjonalnej oceny/pomocy.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-04-19 23:09:53
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Dopiero przy rozstaniu pracodawca może (a nawet musi) wypłacić
    > ekwiwalent.
    Chyba że w okresie wypowiedzenia nakaże wybrać pozostały urlop. wtedy to
    dopiero pracownik będzie sobie pluł w brodę :)

    >więc Twoja koleżanka dwa urlopy jest już do tyłu.
    bym powiedział, że przynajmniej 40 dni urlopu, 46 dni urlopu albo i nawet 52
    dni urlopu. toż to 2 - 3 miesiące byczenia się. Albo licząc po najniższej
    krajowej, pi razy oko 900/21 = 300/7= 43 i razy 40 = 1720 zł.....

    A wracając do tematu, to prawnie w trakcie trwającego stosunku pracy
    ekwiwalentu wypłacic nie ma jak (prawnie), co najwyżej pracodawca może dac
    tę kase np. w postaci premii
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 8. Data: 2006-04-20 04:36:59
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 20 Apr 2006 00:26:59 +0200, "Bastion"
    <paradygmat@bez_maila.pl> zakodował:

    >Czy mozna, polubownie, zgodnie z obowiazujacym Prawem Pracy,
    >domagac sie rekompensaty w postaci wyplaty ekwiwalentu urlopowego?

    Zgodnie z KP nie, bo zgodnie z KP pracodawca ma obowiązek udzielić
    pracownikowi urlopu wypoczynkowego w roku, w którym nabył do niego
    prawo (a najpóźniej do końca pierwszego kwartału roku następnego).

    Jedynym legalnym "obejściem" jakie znam jest zwolnienie pracownika (z
    wypłatą ekwiwalentu) i zawarcie nowej umowy.

  • 9. Data: 2006-04-20 07:02:40
    Od: "mbn" <m...@f...onet.pl>

    skoro kluczowe to dlaczego nie może się postawić tym **** ?

  • 10. Data: 2006-04-20 10:16:21
    Od: "Wielki Miś" <w...@m...pl>

> [...]
    > za zalegly urlop?
    >
    > Inaczej mowiac, co zrobic z zaleglym urlopem, ktorego nie mozna

    Male firmy sa ciezkie.
    Ale jest wyjscie. Zaproponuj szefowi, ze bedziesz pracowal(a) zamiast
    8-12godzin. dziennie np. 5-6. Albo, ze bedziesz pozniej przychodzil(a).
    Uwazam, to za dobre rozwiazanie. Ty wypoczniesz (krocej pracujac), bedzie
    mial(a) praca a szef pracownika. Z mojego doswiadczenia wiem, ze w krotszym
    czasie pracy zwieksza sie wydajnosc o 100% (presja czasu, dobra organizacja,
    dobre planowanie).
    Lub wyjscie nr 2: pracuj tak dalej