PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie - kiedy mozna zerwac ?!

  • 1. Data: 2003-07-17 17:38:19
    Temat: Umowa zlecenie - kiedy mozna zerwac ?!
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    Witam,

    Bede podpisywac umowe zlecenie z pracodawca na okres 2 miesiacy jednak
    istnieje mozliwosc ze inna firma zatrudni mnie na stale ale :

    - czy moge zerwac umowe/zlecenie np po miesiacu (kiedy byla podpisana na
    okres 2 miesiacy) podajac za powod zatrudnienie na stale u innego pracodawcy
    ?!

    - czy moge zerwac umowe zlecenie bez podania przyczyny albo za porozumieniem
    stron

    Pozdrawiam
    Janet

  • 2. Data: 2003-07-17 18:14:02
    Temat: Re: Umowa zlecenie - kiedy mozna zerwac ?!
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Janet" <j...@v...gate.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pracodawcy
    > ?!
    >
    > - czy moge zerwac umowe zlecenie bez podania przyczyny albo za

    oto co mówki kodeks cywilny
    Art. 746.
    § 1. Dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Powinien jednak
    zwrócić przyjmującemu zlecenie wydatki, które ten poczynił w celu należytego
    wykonania zlecenia; w razie odpłatnego zlecenia obowiązany jest uiścić
    przyjmującemu zlecenie część wynagrodzenia odpowiadającą jego dotychczasowym
    czynnościom, a jeżeli wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, powinien
    także naprawić szkodę.
    § 2. Przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Jednakże gdy
    zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu,
    przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.
    § 3. Nie można zrzec się z góry uprawnienia do wypowiedzenia zlecenia z
    ważnych powodów.

    pozdrawiam JO

  • 3. Data: 2003-07-17 18:59:53
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    "Jo" <j...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.
    > § 3. Nie można zrzec się z góry uprawnienia do wypowiedzenia zlecenia z

    A co to jest WAZNY POWOD ??
    Czy znalezienie pracy na stale moze byc takim powodem ??

    Pozdrawiam
    Janet

  • 4. Data: 2003-07-17 20:08:43
    Od: "zoltek" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Janet" <j...@v...gate.pl> napisał w wiadomości > A co
    to jest WAZNY POWOD ??
    > Czy znalezienie pracy na stale moze byc takim powodem ??
    >
    > Pozdrawiam
    > Janet

    Dla ciebie to ważny powód, dla pracodawcy?, zależy na ile i jak szybko
    znajdzie kogoś kto ciebie zastąpi. To są właśnie nie niedoskonałości
    przepisów i wszystko zaczyna zależeć od czyjegoś widzi mi się. Nie umiem
    odpowiedzieć na to pytanie :(
    A może w tej sytuacji, jeśli spodziewasz się stałego zatrudnienia u kogoś
    innego, zawrzyj umowę tylko na miesiąc (motywacja - najpierw sprawdzcie czy
    jestem dobra, po co wzajemnie wiązać sobie ręce)
    JO

  • 5. Data: 2003-07-20 22:27:16
    Od: s...@p...onet.pl

    A u mnie w firmie nagminnie podpisuja umowę zlecenie, mimo że powinna być de
    facto umowa o pracę i kiedy im się nie spodoba mówią do widzenia bez żadnego
    poważnego powodu i to z dnia na dzień.
    Ja też jejstem zatrudniona na umowę zlecenie i kiedy znajdę nową pracę, tak
    samo pożegnam się z dnia na dzień i nic mi nie mogą zrobić.

  • 6. Data: 2003-07-20 22:35:59
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    s...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > Ja też jejstem zatrudniona na umowę zlecenie i kiedy znajdę nową pracę, tak
    > samo pożegnam się z dnia na dzień i nic mi nie mogą zrobić.

    pracowalem kiedys w takiej firmie, srednia czasu pracownika to 3
    miesiace, rekordzistka miala 11 miesiecy, ale kiedys wziela torebke i
    wyszla, nie wrocila juz nigdy. Obnizyli jej pensje jak sie dowiedzieli,
    ze wziela kredyt na samochod.

    wer