PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie

  • 1. Data: 2003-07-17 16:30:36
    Temat: umowa zlecenie
    Od: d...@p...onet.pl

    Czy ktos mógłby mi napisać coś o zatrudnieniu na umowe zlecenie. Jakie mam
    prawa i obowiązki z tytułu tejze umowy? Czy musze zakładac własną dzialalność
    gospodarczą? Chodzi mi tu o krótkie odpowiedzi, a nie odsyłanie do kodeksu
    pracy, itp. czy obietnice, iz po paru miesiącach dostane umowe o pracę są
    realne czy to tylko mzonki? Pytam, gdyż co komu da zatrudnienie mnie na
    poczatek na umowe zlecenie, a nie na przykład okres próbny. Czy tylko chodzi o
    oszczedności?

  • 2. Data: 2003-07-17 16:50:25
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On 17 Jul 2003 18:30:36 +0200, d...@p...onet.pl wrote:

    > Czy musze zakładac własną dzialalność
    > gospodarczą?

    nie (miało być krótko ;-))

    > czy obietnice, iz po paru miesiącach dostane umowe o pracę są
    > realne czy to tylko mzonki?

    To zależy od stanowiska - jeśli po 2-3 umowach zlecenie nadal szef nie
    będzie wyrażał ochoty na rozmowę o podpisaniu umowy o pracę zasłaniając się
    pilnym wyjazdem, inwentaryzacją, chorobą dziecka itd. itp. to raczej nie
    należy łudzić się nadzieją (mówię z doświadczenia).

    > Pytam, gdyż co komu da zatrudnienie mnie na
    > poczatek na umowe zlecenie, a nie na przykład okres próbny. Czy tylko chodzi o
    > oszczedności?

    Umowa zlecenie jest "czysta" - kończysz pracę określoną w umowie (czasami
    to co robisz niewiele ma wspólnego z tym co na papierze ;-)), żegnacie się
    i tyle. Jeśli po np. miesiącu pracodawca ma ochotę jeszcze trochę soków z
    ciebie wycisnąć, podpisuje następną umowę... i następną... W przypadku umów
    na okres próbny, z tego co pamiętam, może być ona zawarta tylko raz i może
    trwać max 3 miesiące.

    --
    Grendel

  • 3. Data: 2003-07-17 18:10:45
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos mógłby mi napisać coś o zatrudnieniu na umowe zlecenie. Jakie mam
    > prawa i obowiązki z tytułu tejze umowy?

    dokładnie takie jakie zostaną zapisane w umowie, natomiast żadnych uprawnień
    pracowniczych (urlopy itp)

    > czy obietnice, iz po paru miesiącach dostane umowe o pracę są
    > realne czy to tylko mzonki?
    gdyby były takie plany to raczej pierwsza byłaby umowa na okres próbny - w
    każdym razie coś z kodeksu pracy a nie cywilnego

    Pytam, gdyż co komu da zatrudnienie mnie na
    > poczatek na umowe zlecenie, a nie na przykład okres próbny. Czy tylko
    chodzi o
    > oszczedności?

    oszczędności na pewno i do tego żadnych zobowiązań

    ale w umowie zlecenia zgodnie z prawem nie możesz wykonywać pracy pod
    nadzorem pracodawcy, tym sie to różni od umowy o pracę (jakiejkolwiek) tylko
    kto tego przestrzega:(
    pozdrawiam JO