PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace - student

  • 1. Data: 2003-07-17 14:32:47
    Temat: umowa o prace - student
    Od: "luk" <l...@p...onet.pl>

    Czy podpisując umowe o prace ze studentem firma placi za niego ZUS??

    Pozdrawiam
    łukasz

  • 2. Data: 2003-07-17 15:54:45
    Temat: Re: umowa o prace - student
    Od: "Ewa" <b...@w...pl>

    Użytkownik "luk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy podpisując umowe o prace ze studentem firma placi za niego ZUS??

    kazda umowa o prace podlega zusowi, tylko przy umowie zlecenia dla
    studenta do 26 roku zycia nie odprowadza sie zusu, tylko składke zdrowotną.

  • 3. Data: 2003-07-17 15:57:47
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "Ewa" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > >
    > kazda umowa o prace podlega zusowi, tylko przy umowie zlecenia dla
    > studenta do 26 roku zycia nie odprowadza sie zusu, tylko składke

    To jak to w końcu jest - płaci składkę zdrowotną przy umowie zlecenie, czy
    wogóle nie płaci? Bo mam już wątpliwości - raz piszą, że student nie płaci
    ZUS - na kilku grupach już - a teraz - że płaci składkę zdrowotną?????? To
    składki zdrowotnej nie opłaca się w ramach ZUS???

  • 4. Data: 2003-07-17 16:03:33
    Od: "pawel" <N...@p...onet.pl>

    > kazda umowa o prace podlega zusowi, tylko przy umowie zlecenia dla
    > studenta do 26 roku zycia nie odprowadza sie zusu, tylko składke
    zdrowotną.

    Oj chyba tylko podatek dochodowy a nie skladke zdrowotna Pani Ewo :)
    proszę nie wprowadzac w blad grupowiczów.
    poz
    pawel

  • 5. Data: 2003-07-17 19:32:25
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | Oj chyba tylko podatek dochodowy a nie skladke zdrowotna Pani Ewo :)
    | proszę nie wprowadzac w blad grupowiczów.

    Dokładnie tak.

    Andrzej K.

  • 6. Data: 2003-07-17 19:49:35
    Od: Ela Suchenia <e...@a...w.sygnaturce>

    Maciek81 napisał(a):

> [...]
    > ZUS - na kilku grupach już - a teraz - że płaci składkę zdrowotną?????? To
    > składki zdrowotnej nie opłaca się w ramach ZUS???

    Umowa zlecenie ze studentem - brak składek na ZUS i brak składek
    zdrowotnych.

    Pozdrawiam (pewna na 100%).

    --
    ..:: Ela Suchenia == elcik<at>wp<dot>pl == GG #165056 ::..
    [..Zastava 1100P, rocznik '76, Kość Słoniowa, Gdańsk City..]

  • 7. Data: 2003-07-17 19:50:59
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Umowa zlecenie ze studentem - brak składek na ZUS i brak składek
    > zdrowotnych.
    >
    > Pozdrawiam (pewna na 100%).

    podniesmy wiek uprawniajacy do korzystania z powyzszego do 55 roku zycia i
    wprowadzmy "studia" platne 20 zl miesiecznie i zniknie problem bezrobocia:)

    pzdr
    Krzysztof

  • 8. Data: 2003-07-18 09:44:57
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > wprowadzmy "studia" platne 20 zl miesiecznie i zniknie problem
    > bezrobocia:)

    ... do tego komercjalizujemy usługi medyczne oraz likwidujemy
    I i II filar ubezpieczeń społecznych - to dopiero będzie Hameryka!

    --
    Jakub Berent

  • 9. Data: 2003-07-18 18:03:54
    Od: "Ewa" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bf6tkc$a5v$1@inews.gazeta.pl...

    Ogromne przepraszam!! Bije sie w piersi, zapędziłam sie w czasie
    odpowiadania, wszystko przez ten kochany zus, który ciągnie od
    wszystkich......

    "Zgodnie z art. 6 ust. 4 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych umowa
    zlecenia zawarta ze studentem do 26 roku życia nie rodzi obowiązku
    ubezpieczeń społecznych i w konsekwencji również obowiązku opłacania składek
    na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne"

    pzdr, Ewa