PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenia a ZUS

  • 1. Data: 2005-07-14 08:23:44
    Temat: Umowa zlecenia a ZUS
    Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>

    Czy będąc zatrudniony na umowę zlecenia pracodawca ma obowiązek opłacać mi
    składkę na emeryturę? Czy może jest to od czegoś zależne (kwota
    wynagrodzenia itp?)?

  • 2. Data: 2005-07-14 08:29:00
    Temat: Re: Umowa zlecenia a ZUS
    Od: "bez SCIEMY" <b...@N...gazeta.pl>

    marcolphus <n...@z...mojego.maila> napisał(a):

    > Czy będšc zatrudniony na umowę zlecenia pracodawca ma obowišzek opłacać mi
    > składkę na emeryturę? Czy może jest to od czegoœ zależne (kwota
    > wynagrodzenia itp?)?

    Jest zobowiazany do placenia skladek tego akurat jestem pewien; czy zas
    wsrod nich jest skladka na emeryture-->>zapytaj w ZUS.

  • 3. Data: 2005-07-14 10:23:07
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Thu, 14 Jul 2005 10:23:44 +0200, marcolphus wrote:

    > Czy będąc zatrudniony na umowę zlecenia pracodawca ma obowiązek opłacać mi
    > składkę na emeryturę? Czy może jest to od czegoś zależne (kwota
    > wynagrodzenia itp?)?

    Jeśli jesteś uczniem lub studentem i nie masz 26 lat, to zleceniodawca nie
    ma obowiązku odprowadzania żadnych składek. Jeśli nie jesteś studentem lub
    masz ponad 26 lat, to ma obowiązek odprowadzać wszystkie składki poza
    ubezpieczeniem chorobowym.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    qualtagh - The first person you see after leaving your house