PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa - przedluzenie, problem?

  • 1. Data: 2005-01-04 18:32:16
    Temat: Umowa - przedluzenie, problem?
    Od: "Mr V" <v...@p...fm>

    Witam!
    Moj problem jest nastepujacy:
    Zostalem zatrudniony na 3 miesiece (umowa o prace), no i 31 grudnia umowa
    sie skonczyla. Do tej pory szef nie rozmawial ze mna na temat przedluzenia i
    moje pytanie, co robic? Czekac, az mnie poprosi na negocjowanie warunkow
    dalszego zatrudnienia, samemu sie upomniec, ze umowa sie skonczyla, czy moze
    cos jeszcze innego?
    Dodam jeszcze, ze raczej nie chca mnie wyrzucac stamtad, pozatym np.
    wynagrodzenie dawali przed wyznaczonym terminem.

    Pomozcie! Jestem nowy w tych sprawach i dla mnie to problem.
    Prosze o szybkie odpowiedzi, z gory dziekuje !

  • 2. Data: 2005-01-04 18:38:08
    Temat: Re: Umowa - przedluzenie, problem?
    Od: "Mr V" <v...@p...fm>

    Aha i jeszcze jedno, jak rozmawiac, zeby wynegocjowac jak najwieksza pensje
    ? :)
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-01-04 18:45:47
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Mr V <v...@p...fm>
    wystukał[a]:
> [...]
    > negocjowanie warunkow dalszego zatrudnienia, samemu sie upomniec, ze
    > umowa sie skonczyla, czy moze cos jeszcze innego?

    Może po prostu zapomniał, że panu się umowa kończyła... czasami tak się
    zdarza wśród zapracowanych kierowników. Radzę delikatnie wspomnieć, że
    już panu umowa się skończyła i wypadałoby podpisać następną. Ale nadal
    pan pracuje, wykonuje swoje dotychczasowe zadania? W świetle prawa,
    takie pracowanie byłoby równoznaczne z zawarciem umowy na czas
    nieokreślony, ale lepiej nie podpadać pracodawcy i nie kłócić się o to
    (szef też człowiek).

    A co do podwyżki - to nie mam zielonego pojęcia. Może spróbuj w jakiś
    inny sposób pieniądze 'wyciągnąć'. Np. opłatą za jakiś kurs, studia
    podyplomowe - które dla pracodawcy będą kosztem, a dla ciebie nie będą
    przychodem, w dodatku będzie to nieoskładkowane (czyli zus odpada). A
    potem jakby co, to takie coś może wzmocnić twoją wartość na rynku pracy.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2005-01-04 23:59:43
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 4 Jan 2005 19:38:08 +0100, "Mr V"
    <v...@p...fm> zakodował:

    >Aha i jeszcze jedno, jak rozmawiac, zeby wynegocjowac jak najwieksza pensje
    >? :)
    Ukończyć 5 letnie studia psychologiczne, 12 czterodniowych szkoleń z
    NLP i kilka dobrych kursów dla marketingowców - może COŚ to pomoże w
    prowadzeniu negocjacji.

    A co do tematu przewodniego - nigdy nie zaszkodzi zapytać, czy i jaką
    przyszłość dla Ciebie w tej firmie widzi szef (ja chodziłe
    przynajmniej 2 tygodnie przed końcem umowy - uprzednio przygotowując
    serię aplikacji w skrzynce, która czekała tylko na wciśnięcie
    przycisku). Ryzykant z Ciebie - a co, jeżeli szef powie "Aaa, to już
    umowa się skończyła? Zupełnie zapomniałem. To do widzenia." A jak się
    upomnisz to podpisze następną na te kilka dni co przepracowałeś?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2005-01-05 08:45:20
    Od: "Mr V" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał:

    > Ukończyć 5 letnie studia psychologiczne, 12 czterodniowych szkoleń z
    > NLP i kilka dobrych kursów dla marketingowców - może COŚ to pomoże w
    > prowadzeniu negocjacji.
    To mnie pocieszyles ;)

    > Ryzykant z Ciebie - a co, jeżeli szef powie "Aaa, to już
    > umowa się skończyła? Zupełnie zapomniałem. To do widzenia." A jak się
    > upomnisz to podpisze następną na te kilka dni co przepracowałeś?
    Pod tym wzgledem pocieszyla mnie wiadomosc od Nikiel ;-).
    Cytuje: "W świetle prawa, takie pracowanie byłoby równoznaczne z zawarciem
    umowy na czas
    nieokreślony"
    A tak prawde powiedziawszy to moja pierwsza praca i jak mnie wyrzuca to
    trudno, jeszcze jestem mlody i mysle ze z wiekszymi, albo mniejszymi
    problemami, by mi sie wkoncu udalo znalezc cos. Oczywiscie moje podejscie na
    pewno zmieni sie z czasem :)