PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przedłużanie umowy o prace.

  • 1. Data: 2005-01-04 16:57:55
    Temat: Przedłużanie umowy o prace.
    Od: "Izabela" <i...@i...pl>

    Witam !!!

    Mam taki problem do rozwiązania dla bywalców tej grupy.
    Zostałam zatrudniona w pewnej firmie na okres 3 miesięcy w styczniu 2004 r.
    Po 3 miesiącach (w marcu 2004) ta umowa została przedłużona do końca roku
    2004. 1 stycznia 2005 została podpisana kolejna umowa na czas określony, do
    końca roku 2005.

    1. Czy zmienił się i od kiedy obowiązek podpisywania przez pracodawce 3
    umowy na czas nieokreślony ???

    2. Prosiłabym o podanie podstawy prawnej (Dziennik Ustaw itp.), na podstawie
    której tak pracodawca mógł postąpić.

    3. Czy przed zakończeniem tej umowy można ją rozwiązać i podpisać na czas
    nieokreślony ???

    4. W jaki sposób się ją roziązuje/podpisuje ?? Nowa umowa czy aneks do umowy
    o zatrudnieniu na czas określony ??

    Prosiłabym o pomoc i porade.

    Pozdrawiam. Iza W.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-01-04 17:03:04
    Temat: Re: Przedłużanie umowy o prace.
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Izabela <i...@i...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > na czas określony, do końca roku 2005.
    > 1. Czy zmienił się i od kiedy obowiązek podpisywania przez
    > pracodawce 3 umowy na czas nieokreślony ???

    U ciebie pierwsza umowa, która liczy się do tego, to jest umowa
    podpisana 1 stycznia 2005 roku. Wcześniejsze zostały zawarte przed majem
    2004 i nie liczą się do tego artykułu (bodajże 152?). Czyli następna
    może być jeszcze na czas określony.

    > 2. Prosiłabym o podanie podstawy prawnej (Dziennik Ustaw itp.), na
    > podstawie której tak pracodawca mógł postąpić.

    Kodeks Pracy - tam najczęściej jest odnośnik przy tym artykule, iż
    został on zawieszony do czasu wejścia Polski do UE.

    > 3. Czy przed zakończeniem tej umowy można ją rozwiązać i podpisać na
    > czas nieokreślony ???

    Umowę zawsze można rozwiązać, np. na podstawie porozumienia stron.

    > 4. W jaki sposób się ją roziązuje/podpisuje ?? Nowa umowa czy aneks
    > do umowy o zatrudnieniu na czas określony ??

    Najlepiej rozwiazanie za porozumieniem stron (najszybciej), a potem
    zawiązać nową na czas nieokreślony.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --