PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o zakazie konkurencji..

  • 1. Data: 2005-01-04 18:40:46
    Temat: Umowa o zakazie konkurencji..
    Od: "Arek" <n...@w...pl>

    Witam

    Czy pracodowca dajac do podpisania pracownikowi "Umowe o zakazie
    konkurencji po ustaniu stosunku pracy" musi sie liczyc (BEZWGLEDNIE) ze z
    momentem ustania stosunku pracy musi wystapic wyplata odzkodowania
    (pracownikowi) minimum 25% miesiecznego wynagrodzenia przez okres trwania
    zakazu ?

    Czy pracodowca moze to w jakis sposob obejsc zeby sie "wymigac" od placenia
    bylemu pracownikowi , niewiem np zwolnic pracownika dyscyplinarnie? czy sa
    jakies wyjatki od tego ?

    Pozdrawiam
    Aro

  • 2. Data: 2005-01-04 18:50:44
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji..
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Arek <n...@w...pl>
    wystukał[a]:

    > Czy pracodowca moze to w jakis sposob obejsc zeby sie "wymigac" od
    > placenia bylemu pracownikowi , niewiem np zwolnic pracownika
    > dyscyplinarnie? czy sa jakies wyjatki od tego ?

    Dokładnie to nie wiem, ale czytałam o przypadku, co jeżeli ktoś podpisał
    taką umowę, rozwiązany został stosunek pracy, a potem były pracownik
    poszedł na rentę/chorobowe, tak że przez większość czas okresu
    5-letniego umowy wogle nie mógł podjąć pracy. I było pytanie pracodawcy
    czy wtedy za cały okres ma wypłacić odszkodowanie czy proporcjonalnie do
    tego co nie był na rencie. Odpowiedź była taka, że *musi* za cały ten
    5-letni okres wypłacić, nieważne, że pracownik nie mógł podjąć pracy.
    /było to chyba w GP lub Rz z tego miesiąca (cały taki tematyczny
    dodatek)/

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-01-05 00:00:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 4 Jan 2005 19:40:46 +0100, "Arek"
    <n...@w...pl> zakodował:

    >Czy pracodowca moze to w jakis sposob obejsc zeby sie "wymigac" od placenia
    >bylemu pracownikowi , niewiem np zwolnic pracownika dyscyplinarnie? czy sa
    >jakies wyjatki od tego ?

    Nie. Jak nie zapłaci - to umowa przestaje obowiązywać i idziesz
    pracować do konkurencji.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-01-05 01:52:39
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Użytkownik "Arek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    placenia
    > bylemu pracownikowi , niewiem np zwolnic pracownika dyscyplinarnie? czy

    Tak. jest taka mozliwosc: Pracodawca np rozwiazuje z Toba umowe o prace i
    stwierdza ze ustaly przeslanki konieczne do zachowania umowy o zkazie
    konkurencji i poprzez oswiadczeie woli rozwiazuje z toba ta umowe.
    Swoja droga czesto sie to stosuje zwlaszcza w mniejszych firmach gdzie umowa
    o zakazie konk. obowiazuje stricte tylko w czasie trwania umowy o prace, a
    przejsic epracownika gdzie indziej po zakonczeniu pracy w firmie X nie
    niesie z soba duzego ryzyka.
    --
    Jackare
    Bytom