PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo z VATem????

  • 1. Data: 2003-12-22 18:15:51
    Temat: Umowa o dzielo z VATem????
    Od: k...@p...onet.pl

    Wlasnie sie waza w sejmie losy ustawy, ktora przywalic ma wszystkim
    freelancerom VAT do umowy o dzielo. CZy ktos zna szczegoly? Bo mnie zmrozilo...

  • 2. Data: 2003-12-22 18:36:10
    Temat: Re: Umowa o dzielo z VATem????
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Wlasnie sie waza w sejmie losy ustawy, ktora przywalic ma wszystkim
    > freelancerom VAT do umowy o dzielo. CZy ktos zna szczegoly? Bo mnie
    zmrozilo...

    Ale o co chodzi? Przeciez nie ty zaplacisz ten VAT, a zamawiajacemu (jezeli
    jest platnikiem VAT) dynda i powiewa czy bedzie mial rachunek z VAT czy bez
    VAT.

    Pozostaje kwestia zamawiajacego, ktory platnikiem VAT nie jest, ale w
    czasach w ktorych kioskarki i babcie klozetowe maja kasy fiskalne tacy
    klienci nie istnieja.

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 3. Data: 2003-12-22 22:55:39
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Pozostaje kwestia zamawiajacego, ktory platnikiem VAT nie jest, ale w
    > czasach w ktorych kioskarki i babcie klozetowe maja kasy fiskalne tacy

    bzdura.

    identycznie mozna uzasadnic VAT od wynagrodzenia z tyt. umowy o prace, VAT od
    podatku dochodowego czy wreszcie wrecz VAT od VATu (od VATu od VATu od cla od
    akcyzy).

    VAT z natury rzeczy jest podatkiem nakladanym uslugi/towary oferowane przez
    przedsiebiorcow (profesjonalistow), a umowy o dzielo i zlecenia to inna bajka.

    pozdrawiam,

    glos

  • 4. Data: 2003-12-22 23:27:45
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Wlasnie sie waza w sejmie losy ustawy, ktora przywalic ma wszystkim
    > freelancerom VAT do umowy o dzielo. CZy ktos zna szczegoly? Bo mnie
    zmrozilo...

    Tylko powiedz ktora to ustawa?
    http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/listaglos?OpenAgent&
    535

    jesli o podatku od czynnosci cywilnoprawnych to wszystkei odrzucono

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 5. Data: 2003-12-22 23:59:46
    Od: "terrorysta" <t...@p...onet.pl>

    > Wlasnie sie waza w sejmie losy ustawy, ktora przywalic ma wszystkim
    > freelancerom VAT do umowy o dzielo. CZy ktos zna szczegoly? Bo mnie
    zmrozilo...

    To niestety prawda. Powyzej jakiegos obrotu rocznego,
    staniesz sie obligatoryjnie vatowcem. Jaja sie zaczna dla Ciebie wtedy
    gdy zleceniodawca bedzie z definicji nievatowcem np. panstwowa
    uczelnia, ktora naliczonego przez Ciebie vatu nie bedzie mogla
    odliczyc wiec wybierze kogos innego, nievatowca.
    t.

  • 6. Data: 2003-12-23 07:22:48
    Od: "RoBaK" <d...@g...mm.pl>

    Użytkownik "terrorysta" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Umowa zlecenie i o dzieło powinny się stać znacznie mniej niekorzystne dla
    pracodawcy niż dziś.
    Nie powinny odbiegać przepisami ani też innymi korzyściami tak bardzo od
    umowy o prace jak ma to dotychczas.
    Mam już dosyć tego że pracodawcy wykorzystują fakt iż pracownik taniej
    wychodzi jak go sobie na umowę zlecenie zatrudnią czy też o dzieło.
    Mam już dosyć tyrania po 10-12 godzin 6 dni w tygodniu na umowę zlecenie.
    I większość ludzi chyba też ma już dość. Zdaje się że ostatnio pracodawcy
    zapomnieli dla jakich warunków pracy podpisuje sie umowę zlecenie czy też o
    dzieło.
    Jak tak dalej będzie to niedługo połowa polski będzie na umowę zlecenie hehe
    I wcale nie mówię tu o jakiś małych biednych firmach te giganty też powoli
    zaczynają kombinować.
    Kumpel pracuje w CocaCola 7 dni w tygodniu i to za trochę ponad 1000 złoty
    :) Więc jak ktoś mi napisze że umowa zlecenie czy dzieło nie ma się zmieniać
    to krzyż mu na drogę i niech idzie do Coca pracować ;P

    To wszystko co miałem do powiedzenia ;)

  • 7. Data: 2003-12-23 10:29:26
    Od: "terrorysta" <t...@p...onet.pl>

    > Umowa zlecenie i o dzieło powinny się stać znacznie mniej
    niekorzystne dla
    > pracodawcy niż dziś.
    [CIACH]
    Zmiany w Vat nie sprawia by umowy o dzielo lub zlecenia staly sie
    bardzie korzystne dla zleceniobiorcy, nie sprawia tez by umowy te
    staly sie bardziej niekorzystne dla zleceniodawcy.
    t.

  • 8. Data: 2003-12-23 11:18:31
    Od: "Krzysztof" <k...@i...grupy.pl>

> [...]
    przez
    > przedsiebiorcow (profesjonalistow), a umowy o dzielo i zlecenia to inna

    Zebys nie byl tak rozczarowany jak "madry". Poczytaj serwisy (z dzis) potem
    projekt ustawy o VAT i zabierz sie do dyskusji

    BTW to chyba NTG!

  • 9. Data: 2003-12-24 09:12:30
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=969297

  • 10. Data: 2003-12-26 01:12:37
    Od: g...@p...onet.pl

    > Zebys nie byl tak rozczarowany jak "madry". Poczytaj serwisy (z dzis) potem
    > projekt ustawy o VAT i zabierz sie do dyskusji

    Chyba nie odczytales intencji, wiec napisze to inaczej:

    Umowy o dzielo/zlecenia i fa VAT to zupelnie rozne kategorie "stosunkow
    ekonomicznych". Jesli nas ustawodawca zaczyna je mieszac, nalezy spodziewac sie
    oblozenia VATem rowniez i innych umow, w tym umow o prace.

    pozdrawiam,

    glos